    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
    Date: Thu, 14 Jul 2005 10:30:20 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 22:31:44 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Akurat tu bym się sprzeczał. Spróbuj np. złożyć kompletny komputer za
    > 1000zł.

    No fajnie - tylko co po takim komputerze? Do środka powsadzany jest
    najgorszy możliwy szajs...

    Pierwszy lepszy sklep, cennik, najtańsze komponenty - wychodzi niecałe
    800PLN. Komputer w markecie za 1000zł będzie miał właśnie takie komponenty,
    ew. gorsze (jakieś starocie które zalegały na magazynie, np. 64MB ramu),
    oczywiście będzie zaplombowany. Za 1000 można już coś sensownego złożyć...

    > Powiem Ci, że sam kiedyś dla siebie składałem komputery, a teraz wolę iść do
    > marketu, bo jest taniej.

    Ciekawe, jakoś nie zauważyłem tej tendencji. Owszem, ogólnie komputery
    potaniały i to jest bardzo miłe :) Sprawdzałeś ostatnio jakiś cennik sklepów
    komputerowych? Nie? To mógłbyś się zdziwić... :)

    > Co z tego, że mogę sobie złożyć zestaw, który można później rozbudowywać,
    > jak za pół roku czy rok już nie rozbuduję tego komputera, bo zmieniła się
    > dwa razy w tym okresie technologia :)

    Ja jakieś 2 lata temu kupiłem w miarę zjadliwy komputer... ostatnio
    zmieniłem dysk na 4x większy i to SATA, dołożyłem ramu, mogę wsadzić w miarę
    świeży procesor, dużo lepszą kartę graficzną...
    Nie robię tego tylko dlatego, że po prostu nie potrzebuję - nie mam ostatnio
    czasu na granie ;)

    > Osobiście wyleczyłem się już z kupowania komputerów za 8000zł - wolę
    > identyczny zestaw kupić za połowę tej ceny.

    Wybacz, ale to już mrzonki :) Marketowy za połowę ceny? Chyba w promocji
    typu "2 pierwsze zestawy po 4000, reszta po 9000". Jeśli normalnie będzie
    kosztował połowę tego co komponenty, to znaczy że jest to komputer ZUPEŁNIE
    inny, o parę klas gorszy - there is no free lunch...

    A tak w ogóle - nie wiem co byś musiał wsadzić do peceta żeby kosztował
    8000... Oczywiście pomijam rozwiązania typowo serwerowe (Xeon) w
    najnowszych możliwych wersjach. Serio - komputery potaniały ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004