  • 21. Data: 2005-07-12 09:41:34
    Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości

    > Wynika to z prawa (niestety nie jestem prawnikiem i nie mam glowy do
    > paragrafow - ale juz sie z tym spotkalem)
    > Poza tym... zdarza sie ze sklepy pozwalaja na zwrot towaru/wymiane na

    bzdura, osoba prywatna, nie prowadzaca dzialalnosci gospodarczej rowniez
    moze zazyczyc sobie faktury, i sklep nie moze odmowic wystawienia takowej

    To klient decyduje czy chce paragon czy fakture, nie sklep

    Jacek

  • 22. Data: 2005-07-12 10:01:03
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    castrol napisał(a):
    > bzdura, osoba prywatna, nie prowadzaca dzialalnosci gospodarczej rowniez
    > moze zazyczyc sobie faktury, i sklep nie moze odmowic wystawienia takowej
    A czy ja pisalem gdzies ze osoba prywatna nie moze sobie zazyczyc
    faktury? Chodzilo mi tylko o to, ze zakup na osobe prywatna wiaze sie z
    innymi prawami niz zakup na firme

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 23. Data: 2005-07-12 10:17:56
    Od: "czubcia" <c...@p...onet.pl>

    Kolega sugeruje dokładnie to co napisał:
    "Jeśli kupił ją w celu związanym z działalnością zawodową, to nie był
    konsumentem," W tym przypadku obowiązuje tylko i wyłącznie gwarancja.
    Pytanie tylko kto i jak stwierdzi w jakim celu nabył nagrywarke. Pewnie po
    fakturze.

    Jeśli faktura jest wystawiona na firmę XXXX sp. z o.o. to juz MM wie do
    jakich celów i przez kogo była zakupiona. Wówczas dobrze wiedzą że
    roszczenia z tytułu towaru niezgodnego z umowa są bezzasadne. Takie
    roszczenia może wysuwać jedynie OSOBA FIZYCZNA która zakupiła rzecz RUCHOMĄ
    w celu nie związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

    pozdrowienia
    czubcia

  • 24. Data: 2005-07-12 11:14:15
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > ale to jest twoje opakowanie :) w takim razie gdzie ono jest??
    > ukradli?? A jakby ci oddali twoje opaqkowanie bez zawartosci i
    > argumentowaliby w ten sam sposob :)

    Chwila, chwila to nie są bezpodstawne roszczenia z mojej strony - MM
    jednoznacznie żąda dostarczenia w oryginalnym opakowaniu. Informacja ta jest
    zawarta na tablicy w serwisie MM oraz na dokumencie przyjęcia towaru do
    reklamacji. Na dokumencie tym zawarta jest także informacja, że przyjęto
    sprzęt wraz z opakowaniem. Wydano mi jednak sprzęt bez opakowania i dopiero
    na wyraźne moje żądanie potwierdzono mi na dokumencie odbioru, że sprzęt
    wydano bez opakowania. Jednocześnie usłyszałem, że są to normalne praktyki
    tzn. zwrot po naprawie bez opakowania. Tyle, że ja tam miałem jeszcze
    oprogramowanie wewnątrz tego pudełka.
    Dziwi mnię, że MM wobec tego nie stosuje np. opakowań zastępczych
    jednocześnie zwracając klientowi oryginalne opakowanie wraz z zawartością w
    chwili składania reklamacji.

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 25. Data: 2005-07-12 12:49:36
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > roszczenia może wysuwać jedynie OSOBA FIZYCZNA która zakupiła rzecz
    > RUCHOMĄ w celu nie związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.

    Echhh.....!
    I najgorsze w tym, że jest to prawdą :(

    Jacek "Plumpi"

  • 26. Data: 2005-07-12 13:10:06
    Od: "Krzysiek M." <s...@o...pl>

    > Dziwi mnię, że MM wobec tego nie stosuje np. opakowań zastępczych
    > jednocześnie zwracając klientowi oryginalne opakowanie wraz z zawartością
    > chwili składania reklamacji.

    ja jak kiedys tam oddawałem nagrywarkę to oddali mi ją w opakowaniu i ze
    wszystkim co było /dokładnie dali nowy egzemplarz - wymieniony przez
    producenta/ - chodziło o nagrywarkę Plextor

    --
    Krzysiek M.

  • 27. Data: 2005-07-12 14:15:18
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wydano bez opakowania. Jednocześnie usłyszałem, że są to normalne praktyki

    zadaj zwrotu wszystkiego, w koncu za opakowanie i oprogramowanie zaplaciles
    wiec jest ono twoja wlasnoscia.

    Tak samo jakbys oddal samochod do serwisu a oddaliby ci bez tylnej kanapny,
    twierdzac ze serwis takie ma praktyki, a przeciez tylna kanapa nie jest
    niezbedna do jazdy samochodem, podobnie jak opakowanie i oprogramowanie :)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 28. Data: 2005-07-12 14:16:56
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "czubcia" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsumentem," W tym przypadku obowiązuje tylko i wyłącznie gwarancja.
    > Pytanie tylko kto i jak stwierdzi w jakim celu nabył nagrywarke. Pewnie

    kolejna nieprawda, bo obowiazuje rowniez rekojmia :)

    Jacek

  • 29. Data: 2005-07-12 20:56:55
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    Na takich niuczciwych sorzedawcow jest bardzo prosty i skuteczny sposob.
    Wymaga jedynie paru godzin i samozaparcia. Mianowicie stoisz przy stoisku
    , kasach , punktcie wydawania gwarancji i opowiadasz innym klientom o
    swoich klopotach i
    jak Cie potraktowano. Jak zniechcecisz pare osob kupujacych jakis wiekszy
    sprzet typu lodowka, pralka , telewizor to sami oddadza pieniadze i
    jeszcze przeprosza. Na pewno sprubuja zastraszenia ochrona i policja. W
    przypadku ochrony wyprowadzic nie moga- jezeli sila to wzywaj policje i
    groz zaskarzeniem, a jezeli policja to
    stwierdz, ze z checia poczekasz - w koncu to co opowiadsz to czysta prawda.
    Jezeli sklep nie potrafi sie kulturalnie zachowac to nie widze powodow aby
    samemu byc uprzejmy.

    Pozdrawiam
    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 30. Data: 2005-07-12 21:12:18
    Od: "NosferX" <n...@i...pl>

    Prawo rekojmi juz nie obowiazuje od 1 stycznia 2003....wprowadzono wtedy niezgodnosc
    towaru z umowa.
    Krotko rzecz ujmujac:
    Kupiles nagrywarke do celow dla niej nie przeznaczonych przez producenta wiec
    sprzedawca nie moze za to odpowiadac z tytulu towaru niezgodnego z umowa....i
    jakiekolwiek roszczenia mozesz tylko wysnuwac na podstawie gwarancji.

    PS.Jezeli oddales sprzet w orginalnym opakowaniu i softwarem,masz na przyjeciu
    reklamacji(lub powinno byc) wypisane co oddales i to powinienes otrzymac
    spowrotem.Jezeli nie, musisz dochodzic tego juz prawnie...ale z jakich artykulow to
    juz nie wiem....

    -=NosferX=-
    GG:1165280