eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNEST Bank nie chce oddać pieniędzy › Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
  • Data: 2017-02-06 12:46:50
    Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości
    >Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz
    >udają, że wszystko jest cacy.
    >Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc
    >nie wymagał potwierdzenia SMS-em.

    >A oto odpowiedź banku na reklamacje:
    >"W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 28.12.2016 r. uprzejmie informuję,
    >iż Bank dokonał weryfikacji zgłoszonych przez Pana nieprawidłowości w
    >zakresie zmiany numeru rachunku przy realizacji przelewu do odbiorcy
    >zaufanego.

    >W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do
    >Odbiorcy zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx
    >xxxx.
    >Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość
    >tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
    >W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać wysłany
    >przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.
    >Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została
    >wprowadzona z Pana strony.
    >Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
    >wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie
    >są potwierdzane kodem SMS.

    Nie rozumiem, ciekawe kto rozumie.

    Domyslam sie, ze sugeruja, iz po wybraniu odbiorcy z listy
    zdefiniowanych, zmieniles nr rachunku w przelewie.
    Co zaowocowalo wyslaniem SMS z haslem do potwierdzenia przelewu.

    >Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to
    >przelew zdefiniowany i zaufany?

    Bank jak rozumiem twierdzi co innego.

    No coz, w dobie ambitnych wirusow wcale bym sie nie zdziwil, gdyby
    jakis czuwal nad przegladarka, wymienil nr konta,
    a potem jeszcze przejal SMS na telefonie i samodzielnie podal haslo.

    A ogladales z komputera czy z telefonu ?

    >Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja
    >nie miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?

    Jesli czujesz sie oszukany - policja/prokuratura.
    Wczesniej zrobic kopie waznych danych z komputera i telefonu, bo moga
    chciec je przebadac.

    A KNF tez moze byc, jesli kwota mala, a czujesz, ze cie zbyto.
    KNF raczej nie ma narzedzi, aby sprawdzic czy bank SMS wyslal.
    Za to moze pare mln kary na bank nalozyc :-)

    Warto tez spojrzec w liste SMS w telefon, moze sie nie skasowal jesli
    byl wyslany, sprawdzic w banku nr telefonu do autoryzacji itp.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1