  • Data: 2006-12-03 14:05:37
    Temat: Re: Mundurki w szkole
    Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 03 Dec 2006 12:01:11 +0100, Jasko Bartnik w wiadomości
    <news:op.tjzcv9q4rgp2nr@sempron> napisał(a):

    > Podobnie jak nie zrobienie tego.

    Nie ma takiej możliwości, żeby oba alternatywnie możliwe działania były
    jednocześnie błędem pedaogicznym. Ja bym wolał, żeby nauczyciel zwracał się
    do mojego dziecka po imieniu, nie numerem, jak w Oświęcimiu.

    > I jak zawsze zaslaniasz sie haslem 'z mocy prawa'. Czyli dokladniej z mocy
    > ktorego prawa?

    Ustawy o systemie oświaty. Szkoła musi poznać dane osobowe ucznia niezbędne
    do realizacji przezeń obowiązku szkolnego w wybranej przez rodziców
    placówce.

    > Czy wobec tego szkola moze sprzedawac dane osobowe ucznia firmom do celow
    > marketingowych?

    Nie, bo nie jest to usprawiedliwione ustawowymi zadaniami szkoły.

    > przeciez to samo co dzwonienie do rodzicow ucznia w sprawie wzywania do
    > stawienia sie na dywanik.

    Nie to samo. Po pierwsze wynika to z ustawowych zadań szkoły, pod drugie
    nie jest to przetwarzaniem danych osobowych w rozumieniu art. 2 ust. 2
    ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

    > Czyli uwazasz, ze w ramach edukacji dozwolone jest gloszenie przez
    > nauczyciela hasel: uczen X jest totalnym debilem, homoseksualista a jego
    > matka puszcza sie na lewo i prawo?

    Nie, uważam, że na lekcji obecnych jest wielu uczniów jednocześnie, więc
    naturalne jest, że uczeń słyszy, jaką oceną otrzymał jego kolega.

    --
    Sz.