    From: wizardx12 <R...@c...barg.cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Może coś wymyślicie - bo ja jakoś nie mam pomysłu....?
    Date: Tue, 13 Sep 2005 22:53:21 +0200

    Dnia 2005-09-13 18:51, kredytobiorca napisał(a):
    > W dużym skrócie: firma zamknięta (w skrócie dlatego, że inni nie zapłacili),
    [...]
    > Muszę iść do banku lada dzień - tylko zastanawiam się jak to rozegrać...? Jak
    > do tego podejść?

    Umowy zostaną wypowiedziane - to nie podlega dyskusji.
    W tej sytuacji masz do wyboru dwie ścieżki postępowania:
    1. Ignorować bank. To rozwiązanie oznacza prędzej czy później komornika
    i związane z tym konsekwencje. Jeśli bank będzie działał szybko i
    sprawnie, to egzekucji świadczeń pieniężnych możesz spodziewać się w
    przeciągu 1-2 miesięcy od upływu terminu wypowiedzenia. Egzekucja z
    nieruchomości to trochę dłuższa sprawa i mocno zależy od "predyspozycji"
    komornika. Jeśliby do tego doszło to posiadanie małego dziecka nie
    będzie tu przeszkodą. Egzekucja prowadzona przez komornika ma tę wadę,
    że znacząco podraża całą imprezę, a za wszystko ostatecznie i tak płaci
    klient. Są oczywiście ludzie z których ciężko jest cokolwiek ściągnąć,
    ale zazwyczaj ciężko jest im później wrócić do normalnego życia.
    2. Ugadać się z bankiem. Większość normalnych banków ma w swojej
    "ofercie" ugodę. Czasami zawarcie umowy ugody bywa korzystniejsze dla
    kredytobiorcy niż normalna obsługa zadłużenia. Dzieje się tak, ponieważ
    mimo wyższego oprocentowania możliwe jest zastosowanie zmiany kolejności
    zarachowania spłat (najpierw kapitał a odsetki po spłacie kapitału).
    Pewnym problemem może być brak możliwości udokumentowania przez Ciebie
    dochodów, ale to sprawa indywidualna. Ponadto możesz też z bankiem
    dogadać się w kwestii dobrowolnej sprzedaży mieszkania - o ile kasa
    którą uzyskałbyś ze sprzedaży wystarczyłaby na pokrycie długu w banku.