  • 1. Data: 2004-05-09 09:51:30
    Temat: Moje dane wyslane przez ubezpieczyciela do kogos innego
    Od: Michał Deresz <n...@n...inv>

    Moj niezbyt bliski znajomy dostal pismo z firmy ubezpieczeniowej (cos o
    zmianie warunkow w zwiazku z ustawa) a w tym pismie byly... moje dane!
    (imie, nazwisko, data urodzenia, uposazeni (imie, nazwisko, data
    urodzenia...). Byc moze pesel albo cos jeszcze, nie pamietam. Mam
    polise w tej samej firmie, ale do mnie takie pismo jeszcze nie dotarlo
    (ciekawe czy znajde tam czyjes dane...)

    Czy towarzystwo ubezpieczeniowe zlamalo jakies przepisy? Czy nalezy mi
    sie odszkodowanie / zadoscuczynienie albo cos takiego za to?

    Michal

    FUT pl.soc.prawo (np pl.biznes.banki idzie dlatego, ze opisywano tam
    podobne przypadki - bank komus wyslal zle dane)

  • 2. Data: 2004-05-09 15:18:02
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Michał Deresz wrote:

> [...]
    >
    > Czy towarzystwo ubezpieczeniowe zlamalo jakies przepisy? Czy nalezy mi
    > sie odszkodowanie / zadoscuczynienie albo cos takiego za to?

    Należy ci się odszkodowanie, nawet bez sprawy sądowej.
    Wystarczy to pismo, które dostał kolega z twoimi danymi, pokazać
    komornikowi i określić sumę odszkodowania.
    Resztą on zajmie się sam.

  • 3. Data: 2004-05-09 17:42:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 09 May 2004 11:51:30 +0200, Michał Deresz <n...@n...inv>
    wrote:

    >Czy towarzystwo ubezpieczeniowe zlamalo jakies przepisy? Czy nalezy mi
    >sie odszkodowanie / zadoscuczynienie albo cos takiego za to?

    odszkodowanie - owszem, ale jaką szkodę poniosłeś?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2004-05-09 19:27:03
    Od: "zbig2000" <z...@w...pl>

    Uzytkownik "Michał Deresz" <n...@n...inv> napisal w wiadomosci
> [...]
    >

    > FUT pl.soc.prawo (np pl.biznes.banki idzie dlatego, ze opisywano tam
    > podobne przypadki - bank komus wyslal zle dane)

    podaj ich do sadu.

  • 5. Data: 2004-05-09 20:17:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Należy ci się odszkodowanie, nawet bez sprawy sądowej.
    > Wystarczy to pismo, które dostał kolega z twoimi danymi, pokazać
    > komornikowi i określić sumę odszkodowania.
    > Resztą on zajmie się sam.

    Komornik? Komornik musi mieć tytuł wykonawczy. Nawet z banku kwitu nie
    przyjmie i Bankowy Tytuł Wykonawczy wymaga opatrzenia klauzulą
    wykonalności przez sąd.

    Natomiast co do samej zasady, to uważam, że masz racje i odszkodowanie się
    należy. Być może winny nie będzie chciał procesu i się jakoś ugodzą.

  • 6. Data: 2004-05-09 20:18:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > odszkodowanie - owszem, ale jaką szkodę poniosłeś?

    Naruszenie tajemnicy danych osobowych. Zresztą to jest przestępstwo i
    można spokojnie złożyć zawiadomienie.

  • 7. Data: 2004-05-09 23:14:22
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast co do samej zasady, to uważam, że masz racje i odszkodowanie się
    > należy. Być może winny nie będzie chciał procesu i się jakoś ugodzą.

    Żartowałem.
    Ale nie wydaje ci się, że mania żądań odzszkodowań nawet za pierdnięcie
    nie w tym kierunku przybiera już spore rozmiary.

  • 8. Data: 2004-05-09 23:51:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Żartowałem.
    > Ale nie wydaje ci się, że mania żądań odzszkodowań nawet za pierdnięcie
    > nie w tym kierunku przybiera już spore rozmiary.

    Moim zdaniem tak. Jedyną barierą pozostaje konieczność wniesienia wpisu
    sądowego.

  • 9. Data: 2004-05-10 11:58:19
    Od: Michał Deresz <n...@n...inv>

    Dnia 2004-05-09 21:27, Użytkownik zbig2000 napisał:

    > podaj ich do sadu.

    E, nie od razu do sadu, wole polubownie jakos...
    Ale do tego potrzeba paragrafow - zaczne chyba od konstytucji art. 47,
    51, potem ustawa ubezpieczeniowa Art. 19. i 232, moze ustawa o danych
    osobowych? Cos jeszcze?

  • 10. Data: 2004-05-10 19:40:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Naruszenie tajemnicy danych osobowych. Zresztą to jest przestępstwo i
    > można spokojnie złożyć zawiadomienie.

    a szkoda?

    KG