  • 1. Data: 2009-07-05 17:07:03
    Temat: Mieszkanie z kredytem.
    Od: Michal <m...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Proszę o informację, czy jest możliwość sprzedaży/zamiany mieszkania z
    kredytem?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-05 17:27:11
    Temat: Re: Mieszkanie z kredytem.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal pisze:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Proszę o informację, czy jest możliwość sprzedaży/zamiany mieszkania z
    > kredytem?

    A spytać się w swoim banku o procedurę nie łaska?

  • 3. Data: 2009-07-05 18:14:53
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    On 5 Lip, 19:07, Michal <m...@w...pl> wrote:
    > Proszę o informację, czy jest możliwość sprzedaży/zamiany mieszkania z
    > kredytem?

    Absolutnie nie ma takiej opcji! Przez 30 lat albo dluzej masz zwiazane
    rece! ..
    Oczywiscie to zart i to oczywista oczywistosc ze mozna sprzedac takie
    mieszkanie. Trzeb atylko kilak papierkwo wiecej zdobyc no i przy
    zapalcie za mieszkanie kupujacy splaci najpierw kredyt a tobie
    (wlascicielowi0 mieszkania pzreleje tylko ew roznice czyli tyle ile
    zostanie po splacie kredytu.
    Zakladajac optymistyczny wariant ze mieszkanie bedzie sprzedane za
    wiecej niz kredyt na nie wziety.

  • 4. Data: 2009-07-05 19:27:34
    Od: kuba <j...@g...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A spytać się w swoim banku o procedurę nie łaska?

    Bank nic do tego nie ma, można sobie sprzedać jak się chce i bez żadnych
    ograniczeń :)

    pozdrawiam
    kuba

  • 5. Data: 2009-07-05 20:33:59
    Od: Michal <m...@w...pl>

    kuba pisze:

    > Bank nic do tego nie ma, można sobie sprzedać jak się chce i bez żadnych
    > ograniczeń :)
    >
    > pozdrawiam
    > kuba

    a zamiana mieszkania z kredytem na inne mieszkanie z kredytem lub dom z
    kredytem?

  • 6. Data: 2009-07-05 20:58:38
    Od: kuba <j...@g...com>

    Michal pisze:

    > a zamiana mieszkania z kredytem na inne mieszkanie z kredytem lub dom z
    > kredytem?

    Żadnych ograniczeń, jest to Twoje mieszkanie i możesz sobie z nim zrobić
    co chcesz.

  • 7. Data: 2009-07-05 21:03:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kuba pisze:

    > Bank nic do tego nie ma, można sobie sprzedać jak się chce i bez żadnych
    > ograniczeń :)

    Ma, bo może mieć np. różne ułatwienia typu cesja umowy kredytowej
    zamiast wcześniejszej spłaty ze środków kupującego - co może skutkować
    niższą prowizją.

  • 8. Data: 2009-07-05 21:21:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie,
    > Proszę o informację, czy jest możliwość sprzedaży/zamiany mieszkania z
    > kredytem?
    > pozdrawiam

    Możliwość taka jest. Kłopot w tym jedynie, czy nabywca zaakceptuje fakt
    zabezpieczenia na nabywanym przez niego mieszkaniu Twojego kredytu. Próba
    sprzedaży takiego mieszkania w ten sposób, ze to nowy nabywca będzie
    spłacał resztę kredytu też oczywiście jest możliwa, ale już wymaga zgody
    banku i pewnie jakiejś prowizji.

    Zamiana dwóch mieszkań z dwoma różnymi kredytami też jest możliwa, ale w
    praktyce będzie okropnie skomplikowana i droga. Bo przecież nie chciał byś
    mieć mieszkania, na którym jest zabezpieczony cudzy kredyt? Druga strona
    tez pewnie nie. Więc trzeba by było t owszystko w bankach poodkręcać. nie
    twierdzę, ze to nie do zrobienia, tym nie mniej podejrzewam, ze wyjdzie
    okropnie drogo.

  • 9. Data: 2009-07-05 22:43:32
    Od: kuba <j...@g...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ma, bo może mieć np. różne ułatwienia typu cesja umowy kredytowej
    > zamiast wcześniejszej spłaty ze środków kupującego - co może skutkować
    > niższą prowizją.

    Kolega pytał tylko, czy jest możliwość, więc mu powiedziałem, że jak
    najbardziej tak, niezależnie czy bank się na to zgadza, czy nie.
    Przecież może mieszkanie sprzedać, a kredyt dalej spłacać po bożemu.
    Wszelkie operacje typu spłata ze środków kupującego czy cesja umowy są
    fakultatywne :)

    pozdrawiam
    kuba

  • 10. Data: 2009-07-05 23:40:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > strona tez pewnie nie. Więc trzeba by było t owszystko w bankach
    > poodkręcać. nie twierdzę, ze to nie do zrobienia, tym nie mniej

    Troszkę histeryzujesz ;)

    Na pewno nie drożej (dla sprzedającego) niż wcześniejsza spłata kredytu
    (prowizja + usunięcie wpisu w KW).

    Przy zamianie - nie drożej niż wcześniejsza spłata plus wzięcie
    kolejnego (prowizje + dopisanie do KW + usunięcie z KW starego wpisu).

    Swoją szosą - warto sprawdzić, jakich wpisów do KW domaga się dany bank.
    Np. PKO używa hipoteki zwykłej (na kredyt) i kaucyjnej (na odsetki), co
    daje dwa wpisy i podwójne koszta, a z kolei Millenium wrzuca wszystko na
    kaucyjną i od razu parę stówek oszczędności jest (to tyle z własnej
    praktyki - nie wiem, jak robią inne banki, ani też dlaczego jedne robą
    tak, a inne inaczej; nie mam też pojęcia, jaka jest różnica między
    zwykłą a kaucyjną).