  • 11. Data: 2003-08-27 10:42:48
    Temat: Re: Meldunek-czy jest konieczny?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 14:13 ktoś podpisujący się jako

    > Tylko pytanie, co ma zrobić bezdomny?
    Tzn?
    Jak gdzies mieszka to nie jest bezdomy.
    Nie ma obowiązku posiadania meldunku w ogóle, ale jest obowiązek
    meldowania się w miejscu stałego/czasowego pobytu.
    Chyba widzisz róznicę...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2003-08-27 10:45:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarosław Łysio napisał:

    > Ale ja wiem to z własnej praktyki :-))

    I ja sie dopiszę. Mam telefon na swoje nazwisko w domu rodziców, gdzie
    ani nie mieszkam ani nie jestem zameldowana.
    Potrzebna był tylko zgoda właściciela lokalu na instalacje linii, o nic
    więcej nie pytali.

    Jak się wynajmuje meiszkanie to tez pytaja o umowe najmu a nie o meldunek.

    Maddy rok na wynajętym, bez zameldowania, z wlasnym telefonem

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2003-08-27 22:52:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 17:54 ktoś podpisujący się jako
    Jarosław Łysio napisał(a):

    > Tak :-))))) I to skutecznie, legalnie bez ukrywania prawdy.

    Gdzie taki bank? Ja właśnie wpadłem w błędne koło. Zmieniłem pracę z dniem 1
    września. Zostałen nauczycielem i dostałem umowę na rok, bo tak jest w
    szkole. Niestety we wrześniu wygasa mi debet w Łukaszu. Chciałem go
    przedłużyć. Niestety, ponieważ nie mogę dostarczyć zaświadczenia za trzy
    miesiące pracy (bo pracę zmieniłem) to nie dostanę przedłużenia. Za trzy
    miesiące też go nie dostanę, bo wtedy umowa będzie krótsza niż rok.
    Walczyłem w Łukaszu i mBancku. Tak to, będąc na jednej z pewniejszych
    posad, posiadając zaświadczenie o zarobkach, stałe zameldowanie, akt
    notarialny własności mieszkania, dwa telefony nie mogę załatwić debetu w
    wysokości jednomiesięcznej pensji, a bezdomny dostaje wot tak?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 14. Data: 2003-08-27 22:54:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 26. sierpnia 2003 15:39 ktoś podpisujący się jako
    SzerszeN napisał(a):

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > a ze tak spytam, a jaki problem z telefonem??

    Nie wiem, jak chciałem dostać telefon w PLUSie to chcieli zaświadczenia z
    Urzędu Gminy. Olałem ich w końcu, bo mi się nie chciało za papierkami
    łazić...

    TPSA też chciała mieć jakieś potwierdzenie prawa do załeżenia linii. Jak
    mówi Maddy, ona miała zezwolenie od rodziców. A nie mając ani zameldowania
    ani takiego papierka, zapewne pożegnasz się z linią TPSA.

  • 15. Data: 2003-08-28 02:58:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    Tristan Alder rzecze:
    [..]
    > wysokości jednomiesięcznej pensji, a bezdomny dostaje wot tak?

    Brak meldunku nie oznacza bezdomności!

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2003-08-28 04:40:56
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > TPSA też chciała mieć jakieś potwierdzenie prawa do załeżenia linii. Jak
    > mówi Maddy, ona miała zezwolenie od rodziców. A nie mając ani zameldowania
    > ani takiego papierka, zapewne pożegnasz się z linią TPSA.

    a kto przy zdrowym umusle da "nikomu" telefon, musisz miec chociaz umowe
    najmu, co do plusa to nie wiem mam u nich trzy telefony i jedyne
    zaswiadczenie jakie chcieli to z roboty i dowod, ale ostatni tel bralem
    ponad 3 lata temu, wiec teraz moze sie cos pozmienialo

  • 17. Data: 2003-08-30 09:20:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia czw 28. sierpnia 2003 04:58 ktoś podpisujący się jako Arek
    napisał(a):

    > Tristan Alder rzecze:
    > [..]
    >
    > Brak meldunku nie oznacza bezdomności!

    Jeśli nie jesteś nigdzie zameldowany ==> jesteś bezdomny.
    Wszak, nawet czasowo gdzieś przebywając, masz obowiązek meldunkowy

  • 18. Data: 2003-08-30 09:36:30
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    > Jeśli nie jesteś nigdzie zameldowany ==> jesteś bezdomny.
    > Wszak, nawet czasowo gdzieś przebywając, masz obowiązek meldunkowy

    Bzdura. jeśli ktoś nie jest nigdzie zameldowany, to po prostu nie jest
    nigdzie zameldowany. Bezdomność ma się do tego nijak. Bezdomny to (wg
    słownika języka polskiego) "niemający gdzie mieszkać, pozbawiony
    schronienia". To, że ktoś nie jest nigdzie zameldowany nie przesądza o tym,
    że nie ma gdzie mieszkać i jest pozbawiony schronienia. Zwyczajnie nie jest
    zameldowany i już. Zameldowanie to tylko urzędowe poświadczenie miejsca
    zamieszkania.
    "Wszak, nawet czasowo gdzieś przebywając, masz obowiązek meldunkowy" - prawo
    nie zwalnia również bezdomnych z obowiązku meldunkowego, po prostu obowiązek
    meldunkowy istnieje nie zależnie od tego czy ma się gdzie mieszkać, czy nie.

  • 19. Data: 2003-08-30 16:16:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia sob 30. sierpnia 2003 11:36 ktoś podpisujący się jako
    Jarosław Łysio napisał(a):

> [...]
    > schronienia". To, że ktoś nie jest nigdzie zameldowany nie przesądza o
    > tym, że nie ma gdzie mieszkać i jest pozbawiony schronienia.

    A co ma o tym świadczyć? Opowiadasz bankowi, że mieszkasz w Wozie Drzymały?

    > Zwyczajnie
    > nie jest zameldowany i już. Zameldowanie to tylko urzędowe poświadczenie
    > miejsca zamieszkania.

    No właśnie.

> [...]
    > prawo nie zwalnia również bezdomnych z obowiązku meldunkowego, po prostu
    > obowiązek meldunkowy istnieje nie zależnie od tego czy ma się gdzie

    No więc jeśli ktoś nie ma zameldowania, to znaczy się nie dopełnia tego
    obowiązku... Czemu więc ma dostać kredyt? Nie wiadomo gdzie go szukać...

  • 20. Data: 2003-08-30 22:13:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2003, Tristan Alder wrote:
    [...Arek...]
    >+ > Brak meldunku nie oznacza bezdomności!
    >+
    >+ Jeśli nie jesteś nigdzie zameldowany ==> jesteś bezdomny.

    Sprzeciw. Sprzeciw nie odnosi się do "głupich pytań banku" ;)
    w stylu "to dlaczego Pan[i] nie załatwi" (prawidłowa odpowiedź:
    "bo wynajmuję mieszkanie 'na lewo'" :>)), ale samego stanu
    rzeczywistego i prawnego.

    >+ Wszak, nawet czasowo gdzieś przebywając, masz obowiązek meldunkowy

    Z tego wynika że możliwa jest sytuacja kiedy niebezdomny
    po prostu łamie prawo (i dlatego nie ma meldunku).
    Stanem faktycznym jest że *nie* jest bezdomny :)
    Zauważ, że istnieje jeszcze pojęcie "miejsca zamieszkania"...

    pozdrowienia, Gotfryd