  • 31. Data: 2006-06-20 21:49:47
    Temat: Re: Media Markt
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    > Radzę przeczytać (lub poprosić o to kogoś kto tę sztukę opanował) główny wątek
    > ,
    > zwrócić uwagę na jego treść i formę. Następnie , należe zwrócić uwagę na treść
    > formę 'repostów'.

    Jakie pytanie - takie odpowiedzi. Jaki post otwierający - takie reposty.
    Notabene - twoej wynurzenia zostały potraktowane dość łagodnie. Chyba dlatego,
    ze juz na samym początku przyznałeś się, ze jesteś idiotą.

    > Ja bym mu odpowiedział : 'My name is Off , Fuck Off'

    Nazwisko pasuje do osoby, Mr. Fuck Off...

  • 32. Data: 2006-06-20 21:56:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    castrol napisał(a):

    > Ja nie bylbym taki pewny. Dokladnie tak samo wyglada sprawa ze
    > "reklamacji, po odejsciu od kasy, nie uwzglednia sie". Wedlug Ciebie
    > sprzedawca tez musi sie do tego stosowac?

    Zdecydowanie nie. Wywieszenie napisu "możesz zwrócić każdy towar w
    przeciągu 5 dni od daty zakupu" jest elementem oferty handlowej.
    Wywieszenie napisu "reklamacji nie uwzględnia się" jest naruszeniem
    prawa konsumenta.

    M.

  • 33. Data: 2006-06-21 15:43:47
    Od: "mateurz" <m...@r...pl>

    Jasek wrote:

    > 1. Bardzo prosze. Naciskasz guzik <FAX>
    > 2. Wkladasz kartki do podajnika tekstem do spodu
    > 3. Wpiszujesz numer.
    > 4. Naciskasz START
    >
    > Jezeli nie dziala, to znaczy ze masz cos nie podlaczone, zle
    > skonfigurowane (malo prawdopodobne), lub zepsute. Mam model blizniaczy.
    >
    > Jacek
    Jeżeli Jacek ma rację to polecam lekturę ustawy z dnia 27 lipca 2002
    r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. z dnia 5
    września 2002 r. nr 141, poz.1176), oczywiście z późniejszymi
    zmianami. (wybrane art, poniżej)

    Sprowadza się to do tego, że jeśli telefon nie działa dobrze to
    znaczy że mają go obowiązek wymienić na nowy. Jeśli nie mogą albo
    nie chcą tego zrobić to masz prawo odstąpić od takiej umowy ze
    zwrotem pieniędzy. I niech nie chrzanią, że nie znają tych
    przepisów. Pamiętaj że masz tylko dwa miesiące od momentu kiedy
    wykryleś wadę na jej zgłoszenie, napisz do nich reklamację na
    piśmie z powolaniem na te przepisy i zarządaj wymiany na sprzęt bez
    wad, lub zwrot gotówki. Jeśli nie odpowiedzą ci w ciągu 14 dni to
    znaczy że uznali ci reklamację i idziesz jak do siebie i odbierasz
    sprzęt/gotówkę. Jeśli będą ci robili kłopoty to postarsz ich
    Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Inspekcją Handlową -
    zazwyczaj pomaga, chyba że są tak bardzo pewni siebie, w co wątpię.
    pzdr
    m.

    Art. 3. 1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej
    Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych
    i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do
    prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru,
    określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez
    odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w
    Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru,
    określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w
    odrębnych przepisach.
    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny znajdować się na
    towarze konsumpcyjnym lub być z nim trwale połączone, w przypadku
    gdy towar jest sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W
    pozostałych przypadkach sprzedawca jest obowiązany umieścić w
    miejscu sprzedaży towaru informację, która może zostać ograniczona
    do nazwy towaru i jego głównej cechy użytkowej oraz wskazania
    producenta lub importera.
    3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży
    odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie
    wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności
    oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych
    podzespołów.
    4. Na żądanie kupującego sprzedawca jest obowiązany wyjaśnić
    znaczenie poszczególnych postanowień umowy.
    5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem
    konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje
    obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne
    przepisy.
    6. Informacje lub dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 5, powinny być
    sporządzone w języku polskim lub, o ile rodzaj informacji na to
    pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania
    języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków
    towarowych, nazw handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz
    zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej.

    Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar
    konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku
    stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania
    towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

    Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego
    z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając
    rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do
    niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale
    dostarczonym przez kupującego.

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową,
    kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową
    przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa
    albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy
    ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru
    zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a
    także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
    robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie
    określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w
    terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może
    żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła
    uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy
    naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy;

    Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli
    przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania
    terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

    Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego
    z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat
    od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie
    wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana,
    strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
    2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z
    upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed
    upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa
    uprawnienie do odstąpienia od umowy.

    Art. 11. Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można
    wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed
    zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z
    umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie
    kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową, lub
    przez wybór prawa obcego.

  • 34. Data: 2006-06-30 16:57:09
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fn>

    Użytkownik "Mariusz Hajduk" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem z wykształcenia prawnikiem , ale o ile mi wiadomo
    > towar zakupiony można zwrócić w 'jakimś tam określonym czasie'
    > Gówno działa , jeżeli w MM przez 20 min. nikt nie umiał przefaksować
    > jakiejś tam pierdli na odl. 5 m.

    Przecież ostrzegali, że MM nie dla idiotów;))

    --
    Pzdr
    Leszek