  • 1. Data: 2006-06-18 15:28:33
    Temat: Pytanie egaminacyjne
    Od: k...@i...pl

    Jest taka sytuacja:
    Na drodze nastepuje zdarzenie ktorego swiadkiem sa policjanci
    jadacy radiowozem. Zdarzenie to jest takie, ze samochód osobowy
    potraca osobe, która w wynika zdarzenia zmarla (widac to od razu
    po rozmiarze obrazen). Samochód osobowy ucieka z miejsca zdarzenia.

    Pytanie: Jaka kolejnosc czynnosci sa zobowiazani podjac
    policjanci (z punktu widzenia prokuratora). Pokrzywdzony nie zyje. Nie
    ma koniecznosci wzywania pomocy(czy tak?).
    Zabezpieczac miejsce wypadku, czy udac sie w poscig? Czy moze
    jeszcze cos innego?

    Pozdrawiam
    Krzychu

  • 2. Data: 2006-06-18 18:17:55
    Temat: Re: Pytanie egaminacyjne
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-18 17:28, k...@i...pl wrote:
> [...]
    > ma koniecznosci wzywania pomocy(czy tak?).
    > Zabezpieczac miejsce wypadku, czy udac sie w poscig? Czy moze

    Z jakiego to egzaminu?

    Moim zdaniem policjanci powinni się zatrzymać. Samo przecież
    pozostawanie zwłok na drodze stwarza zagrożenie dla ruchu drogowego.
    Raczej powinni zabezpieczyć miejsce wypadku jednocześnie przez radio
    zlecając pościg innym jednostkom. Ponadto, nie zabezpieczenie miejsca
    wypadku, może spowodować, że nawet szybkie ujęcie sprawcy nie doprowadzi
    do jego skazania.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 3. Data: 2006-06-18 18:18:22
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable>

    k...@i...pl wrote:

> [...]
    > potraca osobe, która w wynika zdarzenia zmarla (widac to od razu
    > po rozmiarze obrazen). Samochód osobowy ucieka z miejsca zdarzenia.

    Jak "potrąca" to stwierdzenie zgonu "rzutem oka" nie jest możliwe.

    No, chyba potrącił samochód wiozący kosę i potrąconemu głowę ścięło.

    > Pytanie: Jaka kolejnosc czynnosci sa zobowiazani podjac
    > policjanci (z punktu widzenia prokuratora). Pokrzywdzony nie zyje. Nie
    > ma koniecznosci wzywania pomocy(czy tak?).

    Pierwszy podstawowy obowiązek, to ratowanie życia. Rzutem oka nikt zgonu
    nie stwierdzi - medycyna poszła nieco do przodu od czasów średniowiecza
    i czasem udaje się uratować ludzi z na prawdę ekstremalnymi obrażeniami.

    > Zabezpieczac miejsce wypadku, czy udac sie w poscig? Czy moze
    > jeszcze cos innego?

    Pomyśl.

  • 4. Data: 2006-06-18 20:06:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <k...@i...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...

    Zgodnie z zarzadzeniem KGP maja przede wszystkim podjac czynnosci
    ratownicze. Z tym, ze w opisanej sytuacji, gdy widac, ze nie ma co
    ratowac mozna pozostawic jednego policjanta na miejscu zdarzenia w
    celu jego zabezpieczenia, a kierowca moze podjac poscig.

  • 5. Data: 2006-06-19 07:37:18
    Od: k...@i...pl

    > Z jakiego to egzaminu?
    Aplikacji prokuratorskiej, ale nie ja zdawałem - zostałem poproszony
    o znalezienie odpowiedzi :)