    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Materiał z tv
    Date: Wed, 18 Jul 2018 10:49:07 +0200
    <5b4db8b3$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    <pike3k$96h$1@node1.news.atman.pl>
    <5b4dc490$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
    <pikidr$ddf$1@node1.news.atman.pl>
    <qrtirt3tvwq3.137uloz0wzb0k$.dlg@40tude.net>
    <pikmck$tlj$2@node2.news.atman.pl>
    <exxhpjly95yl.1tuurh8sss1e5$.dlg@40tude.net>
    <pikmk4$tsk$1@node2.news.atman.pl>
    <15jzwj1o8aa4k$.uot0xejtac22.dlg@40tude.net>
    <5b4de517$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <pimqm2$iur$2@node1.news.atman.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2018 09:36:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Pamiętam reklamy jak wstępowaliśmy do Unii. Bogusław Wołoszański stał
    > nad jakimś europejskim portem i wychwalał, jaki to tam wolny rynek i w
    > ogóle przedsiębiorczość,

    Ja nie narzekam:
    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-rekordowy-wyni
    k-polskiej-gospodarki-w-ue-podano-dane-za-lata,nId,2
    372514

    "W latach 2004-2015 Polska osiągnęła największy skumulowany wzrost PKB
    wśród państw członkowskich UE; w tym czasie polska gospodarka urosła o
    prawie 59 proc. "

    "W okresie 2004-2015 dystans pomiędzy Polską a UE, tą "28", mierzony PKB na
    mieszkańca, wyraźnie zmalał - o 21 punktów procentowych. Czyli mieliśmy
    taką sytuację, że 48 proc. mieliśmy w 2003 r., do 69 proc. w 2015 r., z
    czego prawie jedna czwarta była efektem realizacji polityki spójności"

    > Zawsze mnie śmieszył ten dysonans "wolności pod czujnym okiem".

    Możliwy jest również model oligarchiczny, który zresztą całkiem udatnie
    udało się wdrożyć Orbanowi mimo węgierskiej przynależności do UE.
    Mateusz Krzywousty nacjonalizuje, co może, więc niechybnie doczekamy, że i
    u nas będzie jak za Gierka, a wtedy suweren wprost oszaleje z radości.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl