  • 121. Data: 2003-10-19 18:01:54
    Temat: Re: Mandat za jazdę na gap
    Od: "R o l a n d" <n...@p...fm>

    Witam,

    > Dneim wezwania jest dzien w ktorym miala miejsce kontrola. Sporzadzono
    wtedy
    > protokol z danymi osoby jadacej bez biletu i wezwaniem do zaplaty
    okreslonej
    > sumy.

    Rzeczywiscie - nie spojrzalem na mandat jak na wezwanie. Ale wobec tego
    wszystko zalezec bedzie od:

    1) dotychczasowej interpretacji podobnych sytuacji przez sady - jesli
    rzeczywiscie taki mandat jest interpretowany zazwyczaj jako wezwanie, to
    raczej dalsza obrona nie ma sensu;

    2) definicji wezwania - czy mandat jest wezwaniem? W przypadku wezwania do
    uregulowania faktury zaleglej bardzo wazne jest, aby bylo to precyzyjnie
    sformulowane: ,,wzywam Pana/Pania do zaplacenia....''. Inaczej w sadzie nie
    masz szans. Wobec takiej interpretacji, jesli na pisemku pisalo oplata, czy
    tez mandat, to nie jest to wezwanie, a jedynie kwit (moze by to
    zaklasyfikowac jako dokument ksiegowy??). Jesli tak to powracamy do mojego
    postu powyzej. Jesli nie, to ,,kam'' ma racje...

    Pozdr

    Roland

  • 122. Data: 2003-10-19 18:54:45
    Od: kam <X...@X...plX>

    poilkj wrote:
    > To tak jak w systemie argentyńskiem nie dostajesz pożyczki, tylko kupujesz
    > produkt.

    to Tobie kupują produkt

    KG

  • 123. Data: 2003-10-19 18:55:32
    Od: kam <X...@X...plX>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > E tam koniec:-)))) Ja proponuję jeszcze następne 50 postów:-)))))

    Ależ nie ma sprawy :))

    > Jak już placę za te nostradę, to niech przynajmniej mam jakiś ruch na łączach:-)))

    To trzeba się przyłączyć...

    KG

  • 124. Data: 2003-10-19 19:13:21
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > 2) definicji wezwania - czy mandat jest wezwaniem?

    To nie jest mandat. To jest wlasnie protokoł-wezwanie do uiszczenia oplaty
    dodatkowej.

    > W przypadku wezwania do
    > uregulowania faktury zaleglej bardzo wazne jest, aby bylo to precyzyjnie
    > sformulowane: ,,wzywam Pana/Pania do zaplacenia....''.

    Nie wiem jak jest we Wrocławiu. W KZK GOP nie ma takiego tekstu, natomiast
    jest nagłówek "Protokół - wezwanie do uiszczenia opłaty dodatkowej w
    wysokości 90zł".

    pdr
    Olo

  • 125. Data: 2003-10-19 20:52:38
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A kto tu napisał, że opłata dodatkowa jest jakąś karą umowną.
    > To tak jak w systemie argentyńskiem nie dostajesz pożyczki, tylko kupujesz
    > produkt.

    Kara umowna to pojecie (KC) pod ktorym mozesz rozumiec wlasnie wszystkie
    tzw. oplaty dodatkowe jesli przewiduja one zaplate pewnej ustalonej kwoty w
    przypadku niewykonania lub nienalezytego wykonania umowy.

  • 126. Data: 2003-10-19 20:53:28
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > To trzeba się przyłączyć...

    Zostałam daleko za peletonem - mam z pól setki do przeczytania i ta liczba z
    jakiegos powodu jest stała:-) Mimo, że czytam:-))

    HaNkA

  • 127. Data: 2003-10-19 20:53:56
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:bmua4f$mc6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > E tam koniec:-)))) Ja proponuję jeszcze następne 50 postów:-))))) Jak już
    > placę za te nostradę, to niech przynajmniej mam jakiś ruch na łączach:-)))
    >
    > HaNkA

    :-)

    to moze powiecie cos wiecej ale na temat... ;-))

  • 128. Data: 2003-10-19 22:30:48
    Od: "rodzic" <N...@...pl>

    > Za dużo traci, albo zarabia a nie dorabia. Firma jest od zarabiania
    > pieniędzy, od rozdawania pieniędzy są instytucje charytatywne. Ale i
    > te najpierw jakoś muszą zarobić. Skroro jesteś rodzicem, to musisz
    > mieć tyle lat, żeby już dawno zdążyć to zrozumieć.
    >
    > Renata

    Tak jak nie można jednakowo potraktować seryjnego zabójcę i osobę, która
    nieumyślnie spowodowała czyjąś śmierć, tak samo nie można traktować na równi
    tych co z premedytacją jeżdżą bez biletu z tymi co zrobili to nieumyślnie i
    chcą tego dowieść.
    Jeżeli chodzi o zarabianie pieniędzy, to jestem przekonany, że przez takie
    potraktowanie klienta, firma przewozowa na dłuższą metę więcej straci niż
    zyska.

    rodzic

  • 129. Data: 2003-10-19 22:40:05
    Od: "Żorżyk" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rodzic" <N...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli chodzi o zarabianie pieniędzy, to jestem przekonany, że przez takie
    > potraktowanie klienta, firma przewozowa na dłuższą metę więcej straci niż
    > zyska.

    Chyba, że jest monopolistą na rynku...

  • 130. Data: 2003-10-19 23:20:05
    Od: "rodzic" <N...@...pl>