  • 111. Data: 2003-10-19 07:58:38
    Temat: Re: Mandat za jazdę na gap
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bmsc8n$lk1$1@inews.gazeta.pl...

    > zainteresowanym.
    >
    > No fakt. Umowa zawarta. W umowie "jest napisane", że należy przestrzregać
    > regulaminu.
    > W regulaminie jest napisane, że jazda bez biletu miesięcznego niesie za
    sobą
    > konieczność uiszczenia opłaty dodatkowej.

    A w ustawie zwanej KC jest napisane ze przeslanka odpowiedzialnosci
    odszkodowawczej (kary umownej) jest powstanie szkody. A ta nie powstala.
    Stawiam dosc proste pytanie: nalezy w tym wypadku stosowac regulamin?

  • 112. Data: 2003-10-19 09:18:50
    Od: "R o l a n d" <n...@p...fm>

    > Tu chyba nie ma znaczenia udowodnienie daty doreczenia jak to ujales.
    > Jakiemu celowi mialoby to sluzyc?
    > Poczatek biegu teminu przedawnienia wypada na dzien wezwania do zaplaty.

    I data doreczenia jest tym dniem wlasnie. Nie wyobrazam sobie aby moglo byc
    inaczej. Kazdy moze powiedziec, ze wyslal. Nawet jesli tego nie uczynil.
    Chocby aby przedluzyc bieg przedawnienia. Musza byc dowody, a potwierdzenie
    doreczenia takowym jest. Wiem (z pewnego zrodla), ze sady od tej daty
    zasadzaja odsetki ustawowe. Pomijam na ile to w ogole jest zgodne z prawem.

    Roland

  • 113. Data: 2003-10-19 09:20:11
    Od: "R o l a n d" <n...@p...fm>

    > oni

    > wlasnie dlatego napisalem: jesli to nagrywali... :-))

    Ale to dalej wymaga przeprowadzenia dowodu. Jak pojde w zaparte, to moga
    odpuscic, bo taki dowod z pewnoscia do prostych nie nalezy.

    > Jak wyniklo z dyskusji to dziecko ma 18 lat....

    OK - nie doczytalem :-(

    Roland

  • 114. Data: 2003-10-19 10:05:34
    Od: "rodzic" <N...@...pl>

> [...]
    > doreczenia takowym jest. Wiem (z pewnego zrodla), ze sady od tej daty
    > zasadzaja odsetki ustawowe. Pomijam na ile to w ogole jest zgodne z

    To były zawsze zwykłe listy, bez potwierdzenia odbioru.
    rodzic

  • 115. Data: 2003-10-19 10:55:26
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "R o l a n d" <n...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:bmtl83$jb2$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > doreczenia takowym jest. Wiem (z pewnego zrodla), ze sady od tej daty
    > zasadzaja odsetki ustawowe. Pomijam na ile to w ogole jest zgodne z

    Dneim wezwania jest dzien w ktorym miala miejsce kontrola. Sporzadzono wtedy
    protokol z danymi osoby jadacej bez biletu i wezwaniem do zaplaty okreslonej
    sumy.

  • 116. Data: 2003-10-19 10:58:21
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "R o l a n d" <n...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:bmtl4m$sl3$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > jednoznacznie

    > Ale to dalej wymaga przeprowadzenia dowodu. Jak pojde w zaparte, to moga
    > odpuscic, bo taki dowod z pewnoscia do prostych nie nalezy.

    Tez tak mysle. Ale w przeciwienstwie do syt w ktorej nie nagrywali tutaj
    szansa na udowodnienie jest. Chociaz zgadzam sie ze z toba ze mala

    > OK - nie doczytalem :-(

    :-)

    Hej

  • 117. Data: 2003-10-19 11:22:53
    Temat: Re: Mandat za jazdę na gapę
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "rodzic" <N...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Moje dziecko to gapa.

    To nie przestępstwo ani wykroczenie.

    > Rok temu, pierwszego dnia miesiąca jechała autobusem miejskim i w trakcie
    > kontroli wyciągnęła kartę miesięczną, ale ze znaczkiem z poprzedniego
    > miesiąca, bo zapomniała przykleić nowy, kupiony wcześniej znaczek. Dostała
    > mandat.

    I musi go zapłacić.Nie dopełniła regulaminowego obowiązku okazania ważnej
    karty i za to jest kara.
    Ważna karta to taka z naklejonym znaczkiem i.... koniec dyskusji.

    Pozdr
    Leszek

  • 118. Data: 2003-10-19 15:12:34
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "NoMAD" <l...@o...pl> wrote in message news:bmtg7i$4hj$1@news.onet.pl...

> [...]
    > odszkodowawczej (kary umownej) jest powstanie szkody. A ta nie powstala.
    > Stawiam dosc proste pytanie: nalezy w tym wypadku stosowac regulamin?

    A kto tu napisał, że opłata dodatkowa jest jakąś karą umowną.
    To tak jak w systemie argentyńskiem nie dostajesz pożyczki, tylko kupujesz
    produkt.

  • 119. Data: 2003-10-19 15:17:16
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    > Ważna karta to taka z naklejonym znaczkiem i.... koniec dyskusji.

    E tam koniec:-)))) Ja proponuję jeszcze następne 50 postów:-))))) Jak już
    placę za te nostradę, to niech przynajmniej mam jakiś ruch na łączach:-)))

    HaNkA

  • 120. Data: 2003-10-19 16:09:07
    Od: "Żorżyk" <b...@p...onet.pl>

    > E tam koniec:-)))) Ja proponuję jeszcze następne 50 postów:-))))) Jak już
    > placę za te nostradę, to niech przynajmniej mam jakiś ruch na łączach:-)))
    >
    > HaNkA

    Własnie! Ja też płacę!
    Więcej ruchu!!!!

    Pablo