  • 1. Data: 2005-01-13 12:13:50
    Temat: Mandat z 2000 i 2001 roku CO ROBIĆ ?
    Od: "marcos" <m...@o...pl>

    Witam!
    Zapukał do mnie dzisiaj komornik z trzema mandatami do zapłacenia.
    Dwa z nich dostałem w okresie 2000-2001 roku wiec to już 4 lata!
    Czy nie ma czegoś takiego jak przedawnienie ?
    Prosił o zapłacenie najstarszego ale powiedzialem ze nie mam kasy i zapłaciłem
    najmłodszy za 100 zł.

    Prosze o odpowiedź bo umówiłem się z nim na jutro i nie wiem czy szykować kase
    czy powiedzieć mu poprostu żeby sobie je powiesił nad łóżkiem...
    Czy przedawnienie liczy się od:
    1. Otrzymania mandatu
    2.Skierowania sprawy do komornika
    3.Podpisania jakiegoś papierka komornika ze taki mandat jest czy coś takiego.

    Bardzo uprzejmie dziękuje za pomoc.

    POZDRAWIAM
    Marek

  • 2. Data: 2005-01-13 12:57:38
    Temat: Re: Mandat z 2000 i 2001 roku CO ROBIĆ ?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "marcos" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Zapukał do mnie dzisiaj komornik z trzema mandatami do zapłacenia.
    > Dwa z nich dostałem w okresie 2000-2001 roku wiec to już 4 lata!

    Wedlug mojej wiedzy, obydwa przedawnione (3-letni okres przedawnienia).

    > Prosze o odpowiedź bo umówiłem się z nim na jutro i nie wiem czy szykować
    > kase
    > czy powiedzieć mu poprostu żeby sobie je powiesił nad łóżkiem...

    Przepros go, ze na prozno sie fatygowal, i zwroc mu ojcowskim tonem uwage,
    ze mogl przeciez Ci sam powiedziec, ze sa to juz przedawnione naleznosci. No
    chyba, ze sam nie wiedzial. :-)

    > Czy przedawnienie liczy się od:
    > 1. Otrzymania mandatu

    Tak. Dokladniej to chyba od daty wykroczenia, za ktore mandat zostal
    nalozony.

    marekz

  • 3. Data: 2005-01-13 13:59:31
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cs5u1t$83a$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > No chyba, ze sam nie wiedzial. :-)

    O czym ?

    Ze mozna skutecznie podniesc zarzut przedawnienia i ze wtopi te swoje 15% ?

    > Tak. Dokladniej to chyba od daty wykroczenia, za ktore mandat zostal
    > nalozony.

    i jak rozumiem "mandat się" przedawnił ... a roszczenie z tytułu
    mandatu nie przedawnia się aby przypadkiem bez względu na to o
    wierzyciel zrobi ?

    Zle uzylem slowa "roszczenie", tak ? Ja niefachowiec :-).

    Oj brachu ... autem ty nie jeździsz ;)

    Jezdze, jezdze... :-).

    marekz

  • 4. Data: 2005-01-13 14:44:53
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    MarekZ napisał(a):

> [...]

    Poborca skarbowy ...

    ?

    > No chyba, ze sam nie wiedzial. :-)

    O czym ?

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 5. Data: 2005-01-13 15:29:34
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

> [...]
    > Czy nie ma czegoś takiego jak przedawnienie ?
    > Prosił o zapłacenie najstarszego ale powiedzialem ze nie mam kasy i

    Glupi byles, ze zaplaciles :) 3 lata od podpisania mandatu moga cie scigac i
    ani dnia wiecej :)

> [...]
    > 1. Otrzymania mandatu
    > 2.Skierowania sprawy do komornika
    > 3.Podpisania jakiegoś papierka komornika ze taki mandat jest czy coś

    Co do mandatow za wykroczenia drogowe:
    "(...) Mandat karny kredytowany staje się prawomocny w chwili jego
    pokwitowania jego odbioru przez ukaranego (art. 98 § 2 zd. 2 Kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia). Orzeczona w ten sposób kara nie
    podlega wykonaniu po upływie 3 lat od uprawomocnienia się jej orzeczenia
    (art. 45 § 3 Kodeksu wykroczeń), czyli od momentu podpisania mandatu.
    Ściąganie grzywny nałożonej w drodze mandatu karnego następuje w trybie
    przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. (art. 100 Kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia) (...)"

    IHMO nie popieram nie placenia mandatow :> Naskrobalo sie cos - trzeba
    poniesc kare... :)

    --
    Ajron

  • 6. Data: 2005-01-13 16:03:48
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "marcos" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy przedawnienie liczy się od:
    > 3.Podpisania jakiegoś papierka komornika ze taki mandat jest czy coś
    takiego.

    A co ty takiego podpisales?
    I kiedy?

    --
    Pozdr
    miau

  • 7. Data: 2005-01-13 20:57:38
    Od: m...@o...pl

    Zawsze trzeba podpisać jakis dokument egzekucyjny.
    Są tam dan dot. mandatu.
    Jutro mu powiem ze tego nie zapłace,zapytam dlaczego mnie nie poinformował ze
    te mandaty są z przed 4 i 5 lat.Zobaczymy jak zareaguje.

    Z drugiej strony patrzcie na to,że zawsze komornik chce zeby płacić mu te
    najstarsze mandaty...coś w tym jest, bez znaczenia na to od kiedy ten czas sie
    liczy.

    PZDR

  • 8. Data: 2005-01-13 22:32:10
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2005-01-13 21:57 :

    >Jutro mu powiem ze tego nie zapłace,zapytam dlaczego mnie nie poinformował ze
    >te mandaty są z przed 4 i 5 lat.Zobaczymy jak zareaguje.

    Ech, i jak w tym kraju ma być normalnie... Przepraszam za OT, ale za
    każdym razem jak czytam podobny wątek, to mnie to nachodzi, aż nie
    wytrzymałem...
    w.

  • 9. Data: 2005-01-15 21:09:53
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia 13 Jan 2005 13:13:50 +0100, marcos napisał(a):

> [...]
    > 2.Skierowania sprawy do komornika
    > 3.Podpisania jakiegoś papierka komornika ze taki mandat jest czy coś takiego.

    Porobiles sie na 100 zyla. Poza tym to nie byl komornik.

    Pozdro