  • 121. Data: 2013-02-10 19:01:19
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@i...pl.invalid>

    > Przepis nakazuje ci wiedzieć komu powierzyłeś pojazd o danycm czasie, wiec
    > siegnij do swoich notatek / pamieci / wrozki / i zobacz komu w tym czasie
    > dałeś samochód.

    Zacytuj. Moim zdaniem nakazuje wskazać a nie wiedzieć.

    ciach bzdety

  • 122. Data: 2013-02-10 19:04:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Oczywiście że nie.
    > Ale dla własnego bezpieczeństwa w tym przypadku lepiej wskazać
    > osoby które w tym dniu jeździły,...

    To byś musiał tym samochodem jeździć i wiedzieć o jakie dokładnie
    wykroczenie chodzi. Inaczej nie wiesz kto naprawdę jeździł i odpowiadasz na
    zupełnie żądanie niż wskazanie komu powierzyłeś.

  • 123. Data: 2013-02-10 19:11:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@i...pl.invalid>

    > A przepis mówi wyrażnie ze masz wiedziec co sie dzieje z twoich
    > samochodem.

    Który przepis to mówi ?

    > Wiec po prostu dostanie za niewsakazanie skoro zostawił kluczyki i nie wie
    > kot jezdzi jego samochodem.

    Jak nie wie to nie dostanie bo nie można żądać niemożliwego

  • 124. Data: 2013-02-10 19:12:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A to już jest bezczelne kłamstwo.
    > Właściciel nie ma żadnego obowiązku wiedzieć co się dzieje
    > z jego pojazdem. Ma obowiązek pamiętać komu go udostępnił
    > jeśli faktycznie to zrobił.

    Pamiętać też nie ma obowiązku. Po prostu wskazać. To jest proste żądanie,
    które ma obowiązek spełnić o ile jest to możliwe.

  • 125. Data: 2013-02-10 20:52:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl>

    > Myślę, że powód jest prozaiczny: źle napisane przepisy. Podobnie, jak brak
    > możliwości dochodzenia od właściciela - kto kierował.

    Ma przykuć się do samochodu i w nim spać by wiedzieć kto jechał ?

    > Banda dyletantów, która rządzi - nie umie napisać spójnego przepisu.

    Gorzej, te przepisy są stosowane by szantażować właścicieli.

  • 126. Data: 2013-02-10 20:57:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@i...pl.invalid>

    > Ja wcale nie twierdzę inaczej.
    > Taka sprawa powinna wylądaować na biurku policjanta, ktory sobie wzywa
    > delikwentów i porównuje po cichu ze zdjęciem pod biurkiem.

    I co dalej ? Pomijając, że to ciągle tylko zdjęcia to ich jakość jest zbyt
    licha by na tej podstawie czegokolwiek dowodzić. Można wręcz wykorzystać je
    do pomawiania tak, jak Palikot proponuje jeździć z maską Nowaka.

  • 127. Data: 2013-02-10 21:10:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Ma przykuć się do samochodu i w nim spać by wiedzieć kto jechał ?

    Wiesz, przy normalnej sytuacji, gdy dostarczamy właścicielowi wyraźną fotkę
    keirujacego, domaganie się od niego wskazania, kto to jest jest dość
    sensowne. Problem w tym, że ktoś obecnie to rozwiazanie wypatrzył wpadajac
    na pomysł, by on "na ślepo" powiedział, kto tam jechał.

    > Gorzej, te przepisy są stosowane by szantażować właścicieli.
    Bo te przepisy są niezgodne ze standardami prawa. Reszta jest już tylko
    wynikiem.

  • 128. Data: 2013-02-10 21:45:21
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Pamiętać też nie ma obowiązku. Po prostu wskazać.

    Ustawa nie precyzuje metody. Nie musi pamietac. moze sobie zapisac.
    moze tez pokazac palcem.

    To jest proste
    > żądanie, które ma obowiązek spełnić o ile jest to możliwe.

    oczywiscie
    przy czym ustawa nakłada grzywne jak nie jestes w stanie obowiązku spełnić.

    "o ile to możliwe" zostało doprecyzowane i w zasadzie ogranicza sie do
    kradziezy.

  • 129. Data: 2013-02-10 21:51:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > sensowne. Problem w tym, że ktoś obecnie to rozwiazanie wypatrzył wpadajac
    > na pomysł, by on "na ślepo" powiedział, kto tam jechał.

    No więc właśnie ... pokazują ministrowi Nowakowi wyraźną fotkę z jego twarzą

  • 130. Data: 2013-02-11 09:57:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 20:57:05 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > I co dalej ? Pomijając, że to ciągle tylko zdjęcia to ich jakość jest zbyt
    >
    > licha by na tej podstawie czegokolwiek dowodzić.

    Tu się bardzo mylisz. Liche to były czarno białe kserokopie zdjęć wysyłane przez
    SG/SM kierowcom.
    Miałem okazje dwa razy widziec oryginał w kolorze- kumpel strażnik z laptopa mi fotki
    wyświetlał bezpośrednio- jak przybliżył to było widać kazdy pryszcz na gębie
    kierowcy. Z naklejki z szyby przecież nr spiuja również

    > Można wręcz wykorzystać je
    >
    > do pomawiania tak, jak Palikot proponuje jeździć z maską Nowaka.

    Albo wskazywać Nowaka czy Palikota jako osoby którymj użczylismy auto.
    Ciekawe co za to grozi?