  • 111. Data: 2013-02-08 15:54:49
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:kf2v09$uk6$1@news.task.gda.pl...

    > A mają w ogóle prawo wzywać? Może też nie ma takiego zapisu?

    To co w pismie nazywaja wezwaniem do stawiennictwa moga sobie wsadzic.
    Zdanie nie ma ładu ani składu, gdyz poprawene wezwanie (moim zdaniem) musi
    zawierac date kiedy mam sie stawic, gdzie, jako kto (swiadek oskarzony?)
    itd.... A oni piszą ze wzywaja, ale ja mam sobie termin umowic, smiech!

    Odnosnie mandatow i wskazywania, moze warto wskazac, ze powiezylem auto
    Tuskowi. Albo dyrektorowi GITD ;)

  • 112. Data: 2013-02-08 15:57:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 15:29, Użytkownik witek napisał:

    > Ja tez ci moge dac przyklad, tylko przemilcze ze mi kluczyki skradziono
    > z mieszkania i na dodatek nie do mojego samochodu. I postawię wniosek,
    > ze za dopuszczenie nie odpowiadam.

    Bo nie odpowiadasz. I pewnie nie tobie też skradziono.
    A linia obrony właściciela pojazdu w takim przypadku jest
    oczywista. Skoro nie dał kluczyków ani pozwolenia na ich
    zabranie czy zabranie pojazdu to jest to kradzież, no
    przepraszam krótkotrwały zabór mienia.

    Podchodzisz za bardzo osobiście i emocjonalnie do każdego
    poruszanego problemu.
    Jesteś młody lub bardzo niedoświadczony. Prawo nasze bywa
    głupie, nielogiczne i pokręcone, ale trzeba je znać lub
    zatrudniać fachowca co momentami bywa równie kosztowne jak
    nieznajomość.

    Pozdrawiam

  • 113. Data: 2013-02-08 16:10:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 14:36, Użytkownik Marcin N napisał:

    > A mają w ogóle prawo wzywać? Może też nie ma takiego zapisu?

    Nie zaryzykował bym stwierdzenia że nie mają i nie pojechania
    jeśli wezwą.

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2013-02-08 16:19:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2013 15:54:49 UTC+1 użytkownik Polakko napisał:
    > Odnosnie mandatow i wskazywania, moze warto wskazac, ze powiezylem auto
    >
    > Tuskowi. Albo dyrektorowi GITD ;)

    A własnie:- co grozi mi za fałszywe wskazanie(że Tuskowi np)?

  • 115. Data: 2013-02-08 18:26:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2013, Polakko wrote:

> [...]
    > zawierac date kiedy mam sie stawic, gdzie, jako kto (swiadek oskarzony?)

    Po pierwsze, to powinno zawierać podstawę prawną wezwania
    oraz sankcję za niestawienie. Podkreślam, że to jest
    ODRĘBNE od podania przyczyny wezwania (i ewentualnych
    sankcji związanych z przyczyną).
    W razie czego mogą wziąć przykład ze skarbówki ;P

    > A oni piszą ze wzywaja, ale ja mam sobie termin umowic, smiech!

    To akurat nie jest złe rozwiązanie. O ile kontakt nie nastręcza
    trudności rzecz jasna.

    pzdr, Gotfryd

  • 116. Data: 2013-02-08 18:30:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2013, Kris wrote:

    > A własnie:- co grozi mi za fałszywe wskazanie(że Tuskowi np)?

    Ba, pytanie czy "powierzenie" może mieć miejsce wbrew woli
    obarczanego :>

    pzdr, Gotfryd

  • 117. Data: 2013-02-08 22:24:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-07 17:07:13 +0000, witek <w...@i...pl.invalid> said:

    > dziwna ta twoja matematyka

    To może w inny sposób:

    Czyli trzecie jabłko.

    --
    Bydlę

  • 118. Data: 2013-02-08 23:14:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > W razie czego mogą wziąć przykład ze skarbówki ;P

    > To akurat nie jest złe rozwiązanie. O ile kontakt nie nastręcza

    Wezwania od ITD nigdy nie dostałem i akurat specjalnie o to nie zabiegam.
    Dawno też nie widziałem (czasem ktoś przyjdzie "po poradę", ale ostatnio
    kumpel był latem zeszłego roku, więc trochę trudno mi się odnieść do
    aktualnego brzmienia. Ogólnie ITD powinno w postępowaniu stosować przepisy
    KPOW, a te odwołują się w wielu kwestiach do KPK. Przepisy KPK w kwesti
    wezwań odwołują się do przepisów stosowanych przez sąd. Tak więc, jak
    pisałem, do zwrotu należności za przejazd uprawnia wniosek złożony w
    trakcie czynności. Tylko czytając Wasze posty nie wiem do końca w jakim
    celu oni zapraszają do swojej siedziby. Jeśli w celu przesłuchania w
    charakterze świadka, no to przysługuje zwrot. Jesli w jakimś innym
    niesprecyzowanym, to skłąniał bym się przy tym, że nie.

  • 119. Data: 2013-02-09 09:22:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-08 23:14, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > przesłuchania w charakterze świadka, no to przysługuje zwrot. Jesli w
    > jakimś innym niesprecyzowanym, to skłąniał bym się przy tym, że nie.

    Cały kłopot polega na tym, że jak na razie mało kto dostał coś z ITD -
    krótko działają. ITD jeszcze widocznie żadnemu prawnikowi nie nadepnęło
    na odcisk i nie zrobił im w świetle kamer jesieni średniowiecza.
    Ja - nie prawnik - muszę bazować na internetowych poradach stąd moje
    pytania tutaj.

    Ostatnio czytałem, jak straż miejska nękała kogoś wezwaniami na
    przesłuchanie i wlepiała mu kary za niestawienie się na drugim końcu
    Polski. Po 500 zł za każde. Nie chcieli się zgodzić na przesłuchanie
    przez policję w miejscu zamieszkania świadka. Nie wiem, jak ostatecznie
    sprawa się skończyła - być może jeszcze trwa.

    Z kolei moje osobiste przypadki z SM zawsze kończyły się korzystnie dla
    mnie - dostałem kilka zdjęć od tyłu i sprawa nigdy nie trafiła nawet do
    sądu. Sami ją zamykali po moich pisemnych wyjaśnieniach.

    --
    MN

  • 120. Data: 2013-02-09 10:02:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > mnie - dostałem kilka zdjęć od tyłu i sprawa nigdy nie trafiła nawet do
    > sądu. Sami ją zamykali po moich pisemnych wyjaśnieniach.

    Takich spraw jest pewnie tysiące, jak nie setki tysięcy rocznie. Tylko, że
    w Internecie piszą Ci, którzy są nei zadowoleni i stąd analizując portale,
    czy grupy wychodzi na to, że odsetek problemów jest duży.