  • Data: 2004-06-05 21:03:53
    Temat: Re: Mandat i osoba bez dochodów
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/06/2004 22:14, kam wrote :

    > Zapomniałeś o art.25 kw

    Słusznie, wycofuję się z tego co poprzednio napisałem. Art. 25 kodeksu
    wykroczeń dopuszcza zamianę kary grzywny na pracę społecznie użyteczną,
    a w konsekwencji i na zastępczą karę pozbawienia wolności wyłącznie
    jeśli grzywna przekracza 500 zł. W przypadku, który opisuje pytający,
    grzywna wynosiła 200 zł, zatem nie grożą mu żadne sankcje poza egzekucją
    grzywny.

    Naturalnie też, jak słusznie zauważył Artur Golański, odsetek od grzywny
    nie nalicza się. Jednak (o ile znowu czegoś nie przeoczyłem), wobec nie
    zapłacenia grzywny dobrowolnie, obwiniony poniesie koszty egzekucji, co
    efektywnie zwiększy wysokość grzywny.

    Za wprowadzenie w błąd pytającego serdecznie przepraszam, a cała sprawa
    niechaj służy jako ilustrację jakości odpowiedzi jakie można uzyskać w
    Usenecie ;-)

    Co prawda sprawdziłem kodeks postępowania w sprawach o wykroczeniach na
    okoliczność przepisów szczególnych, ale nie sprawdziłem samego kodeksu
    wykroczeń.

    Ukryta kopia do pytającego, jako że może już nie śledzić tego wątku.

    Pozdrawiam zawstydzony,

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed