  • 11. Data: 2005-08-15 20:46:43
    Temat: Re: Mamy ustawę ! Ciekawe co będzie dalej
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "verbus" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ddqmta$lk0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No właśnie, co będzie dalej. Wszyscy mówią, szansa dla młodych adeptów
    > prawa, wolny rynek, niższe ceny usług itd. Ok, zgadzam sie.
    > Ale czy będzie lepiej dla klientów, pomijając niższe ceny. Teraz poziom
    > usług radcowsko - adwokackich nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi
    > bez aplikacji ten poziom podwyższy ?

    Rok 1989.

    No właśnie, co będzie dalej. Wszyscy mówią, szansa dla prywatnego handlu,
    wolny rynek, niższe ceny itd. Ok, zgadzam sie.
    Ale czy będzie lepiej dla klientów, pomijając niższe ceny. Teraz poziom
    handlu społemowskiego nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi bez
    wykształcenia handlowego ten poziom podwyższy ?

  • 12. Data: 2005-08-15 21:15:02
    Od: verbus <v...@i...pl>

    vertret napisał(a):

> [...]
    > handlu społemowskiego nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi bez
    > wykształcenia handlowego ten poziom podwyższy ?

    Rok 2015

    No właśnie, co będzie dalej. Wszyscy mówią, szansa dla medycyny, wolny
    rynek, niższe ceny itd. Ok, zgadzam się.
    Ale czy będzie lepiej dla pacjentów, pomijając niższe ceny. Teraz poziom
    usług medycznych lekarzy nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi bez
    wykształcenia medycznego ten poziom podwyższy ?

    Pzdr.

  • 13. Data: 2005-08-15 21:28:52
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > usług medycznych lekarzy nie był najwyższy, czy dopuszczenie ludzi bez
    > wykształcenia medycznego ten poziom podwyższy ?

    Co Wy wygadujecie?
    Przeciez nikt nie mowi, ze adwokatami maja byc osoby bez wyksztalcenia
    prawniczego!!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2005-08-15 21:40:34
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2005 23:28:52 +0200, SDD napisał(a):

    > Co Wy wygadujecie?
    > Przeciez nikt nie mowi, ze adwokatami maja byc osoby bez wyksztalcenia
    > prawniczego!!!!

    Coz, jak to bedzie - pozyjemy, zobaczymy. Mi jakos nie chce sie wierzyc, ze
    osoby z rodzin prawniczych przez fakt przebywania nich tak jakos
    "nasiakaja" wiedza prawnicza, ze sa najlepsze i niezastapione na tych
    miejscach. Sam niewiele mam wspolnego z prawem, ale mam znajoma, ktora je
    studiowala. Przez okres studiow pobierala stypendium z tytulu osiagniec w
    nauce - czyli cos chyba wiedziala nt. temat. Po skonczeniu studiow wybrala
    sie na egz. na aplikacje. kilka dni przed egz. juz chodzily sluchy, ze
    miejsca sa dawno zaklepane i to tylko fikcja. Pozniej kolezance "braklo"
    bodajze 2 punktow, osoby zdajace narzekaly, ze egz. byl z jakichs dziwnych
    dzialow prawa, rzadko "uzywanych" (o ile pamietam cos o prawa lesne
    chodzilo itp.). Dziwnym trafem na nietypowe pytania najlepiej przygotowane
    okazaly sie osoby z rodzin prawniczych - wiem, to ta wiedza, ktora tak
    nasiakly. Nie ma sie co dziwic, ze takie sytuacje powoduja powstanie
    "smrodku", zas jak widac po ostatnich wydarzeniach - tego "smrodku" bylo
    wystarczajaco wiele, by zainteresowal sie nim sejm i prezydent podpisujac
    ta ustawe.

  • 15. Data: 2005-08-16 01:33:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    Max <b...@m...pl> niebacznie popelnil

    > egz. byl z jakichs dziwnych dzialow prawa, rzadko "uzywanych"
    > (o ile pamietam cos o prawa lesne chodzilo itp.).
    Zapewniam Cię, że prawo leśne tu i ówdzie jest intensywnie "używane"
    ;)
    z pożytkiem dla lasów.

    --
    pozdro
    nomen omen

  • 16. Data: 2005-08-16 07:16:12
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2005 01:33:08 +0000 (UTC), poreba napisał(a):

    > Zapewniam Cię, że prawo leśne tu i ówdzie jest intensywnie "używane"
    > ;)
    > z pożytkiem dla lasów.

    W to akurat nie watpie, podobnie jak i inne dosc egzotyczne dziedziny
    prawa. Pytanie tylko czy ta wiedza jest niezbedna osobie zdajacej na
    aplikacje.

  • 17. Data: 2005-08-16 08:26:53
    Od: "Kamil Walczak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > ---------och, jakże mnie to cieszy! :D
    > pozdro
    > mk
    Oraz mnie, teraz tylko pozostaje czekac do stycznia, zeby zlozyc wniosek o
    wpis... i miec nadzieje, ze do tego czasu ustawa nie przepadnie w TK ;-)

    pozdrawiam
    wkamil

  • 18. Data: 2005-08-16 14:03:35
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Kamil Walczak napisał(a):

    > Oraz mnie, teraz tylko pozostaje czekac do stycznia, zeby zlozyc wniosek o
    > wpis... i miec nadzieje, ze do tego czasu ustawa nie przepadnie w TK ;-)

    nie ma specjalnie podsaw do uznawania całej za niezgodną z konstytucją.
    Najwyżej poleci 5-letnie stosowanie prawa.

    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 19. Data: 2005-08-16 17:32:07
    Od: ...@...c

> [...]

    > Max <b...@m...pl> niebacznie popelnil

    > Zapewniam Cię, że prawo leśne tu i ówdzie jest intensywnie "używane"

    Co nie zmienia faktu że prawnicy mają pojęcie o nim jak o odległych
    galaktykach w przeciwieństwie do np. rzeczoznawców majątkowych - bynajmniej
    nie prawników. Nie wierzysz - sprawdz w praktyce :)

    --
    pozdrawiam,

  • 20. Data: 2005-08-16 20:02:40
    Temat: Re: Mamy ustawę ! Juz ruch sie zaczyna
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Ustawa choć nie weszła jeszcze w życie, zaczyna juz działać.
    Dowiedziałem sie od znajomego pracującego w sadzie, iż wieśc niesie, że
    w najbliższym czasie sądy mają przeżyć zalew wniosków adwokatów i radców
    chcących przejść do sądu. Zacznie się ucieczka :-)

    A na marginesie - teraz będzie można zostać sędzią bez odbycia
    jakiejkolwiek aplikacji :-)

    Pzdr.