    From: "WB" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mam pytanie.Alimenty.?
    Date: Wed, 13 Mar 2002 13:21:13 +0100

    > A więc Moniko masz rację nie chcę alimentów dla siebie i to moja ex
    wystąpiła o
    > nie.Jestem ciekaw jak w mojej sytuacji kiedy jestem bezrobotnym
    > niezarejestrowanym sąd może wymagać jakichkolwiek alimentów.

    O dziwo może (sprawdzone w paru przypadkach z mojego miasta np. u znajomego,
    którego przykład podam na końcu)

    > to będzie ona wypłacana z funduszu alimentacyjnego.Pytanie-czy jeżeli
    podejmę
    > pracę i powiadomie o tym sąd czy będę musiał tą kwotę która narosła (z
    > funduszu) wyruwnać i dalej płacić na bieżąco.A jeżeli nie znajdę pracy i
    kwota
    > osiągnie znaczną sumę co w tedy.

    Niestety będzie potrącana w ratach z Twojej wypłaty - mam takiego delikwenta
    wśród swoich pracowników

    > Czy fakt że nie byliśmy i nie jesteśmy w związku małżeńskim ma tutaj
    jakieś
    > znaczenie?

    Nie, ponieważ jest to świadczenie na rzecz Twoich dzieci

    > Czy moja ex moż nasłać na mnie komornika?

    Tak, już po 2 rozpoczętym miesiącu miepłacenia alimentów może za
    pośrednictwem sądu skierować wniosek do komornika (tak było w moim
    przypadku, nie usprawiedliwiał mnie nawet pobyt w szpitalu poza miejscem
    zamieszkania).

    A teraz przykład:
    Gostek żyje w konkubinacie (do tej pory mieszkają razem) z kobietą, z którą
    ma 4 dzieci. Stacił pracę - w moim regionie praca to szczególny rarytas - a
    jego kobitka wystąpiła o alimenty, które sąd skwapliwie przysądził w
    wysokości !!!!! 250 zł na każde dziecko - w sumie 1000 zł !!!! - nie biorąc
    pod uwagę, że delikwent jest zarejestrowanym bezrobotnym bez prawa do
    zasiłku. Absurdu sytuacji dodaje fakt,że matka (w pełni zdolna do pracy)
    przez całe życie nie shańbiła się pracą i utrzymywała się z pracy ojca swych
    dzieci. Obecnie Gostek czeka na skierowanie do państwowego sanatorium na
    jakieś 0,5 roku, tyle że z wyjściem na zewnątrz będzie krucho...

    Wybaczcie sarkazm, ale jak dowiedziałem się o tej sytuacji to coś się we
    mnie zagotowało.
    WB