    From: QaczorQwak <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Małżeństwo, a zgoda od biskupa..
    Date: Mon, 15 Sep 2003 11:14:06 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@149.156.95.66

    Artur Górniak wrote:

    > Witam
    >
    > nie do końca zgodne z tematem grupy.. ale mam takie pytanie.
    >
    > W przypadku gdy osoba wierząca bierze ślub z osobą niewierzącą
    > ta druga musi dostać zezwolenie od biskupa oraz podpisać papier,
    > zobowiązujący ją do nieprzeszkadzaniu w wychowaniu w wierze dzieci
    > z takiego związku.
    >
    > Czy rozsądnym jest wymaganie od strony kościelnej papieru
    > zobowiązującego do nie przeszkadzania w odejściu od kościoła oraz
    > wymuszającego przyjmowanie sakramentów w wieku po dziecięcym?
    >
    > Czy ktoś tutaj ma może doświadczenie w takiej sprawie?

> [...]

    Proponowałbym lekturę Kanonu (tzn. "kodeksu" kościelnego) - tak się to
    nazywa? Tam są określone warunki i sposoby zawierania małżeństw między
    katolikami i wyznawcami innych religii/niewierzącymi.
    Co do wyżej wymieniowego dokumentu to jest to (samo)ograniczenie władzy
    rodzicielskiej, ale jak już ktoś napisał to przyszli małżonkowie przychodzą
    do kościoła, a nie na odwrót. Chcącemu (w tym wypadku zawrzeć małżeństwo)
    nie dzieje się krzywda.
    Niestety, albo chcesz wziąć ślub kościelny z tą konkretną kobietą albo
    znajdź sobie niewierzącą. Jeśli ślubu chce rodzina a nie Wy, to możecie
    ewewntualnie za cenę kilkuletniej wojny spróbować tylko ślub cywilny/bez
    ślubu.

    Podrawiam

    J.D.