  • 11. Data: 2006-01-24 16:43:55
    Temat: Re: Lojalka w pracy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nie ma takiego katalogu. Ale w KP masz kilka przyczyn (upadłość,
    > likwidacja, ciężkie naruszenie obowiązków, utrata zdolności itd.).
    > Troche jest nie mów, że nie ma.

    Wymienione przez Ciebie kwestie związane z rozwiązaniem stosunku
    pracy (np. art. 23(1), art. 42, art. 52, art. 53, art. 55 etc.) nie mają
    żadnego związku z art. 30 par. 4 kp.
    Mi chodziło o to, że odmowa zawarcia umowy o zakazie konkurencji _może
    być_ przyczyną wypowiedzenia umowy przez pracodawcę, tą przyczyną,
    którą pracodawca podaje w wypowiedzeniu na podst. art. 30 par. 4 kp.
    Pracownik może z taką przyczyną walczyć, w przeciwieństwie np. do
    walki z rozwiązaniem w trybie art. 23(1) lub art. 42 kp.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK || JID: o...@j...org

  • 12. Data: 2006-01-24 16:52:27
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:pan.2006.01.24.16.43.33.988309@olgierd.gov.pl Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Wymienione przez Ciebie kwestie związane z rozwiązaniem stosunku
    > pracy (np. art. 23(1), art. 42, art. 52, art. 53, art. 55 etc.) nie mają
    > żadnego związku z art. 30 par. 4 kp.
    Nie rozumiem tej kwestii. Nigdzie nie twierdziłem, że taki związek istnieje.
    Cóż to za manipulacja?

    Z każdym i zawsze może walczyć.

    Jotte

  • 13. Data: 2006-01-24 17:27:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olgierd wrote:
    > Osoba przedstawiająca się jako *sg* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > 1/4 miesięcznego wynagrodzenia, w każdym miesiącu, w którym
    > ex-pracownik zobowiązany jest powstrzymać się od pracy w firmie
    > konkurencyjnej.

    Nikt nie wspomniał, że można się umówić na więcej.
    Jesli w umowie zapisze się 1/2 to będzie to jedna druga,
    jak sie nie zapisze nic, to bedzie to 1/4

  • 14. Data: 2006-01-24 22:29:28
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Krzys wrote:
    > Pytanie brzmi co w przypadku gdy zostanie zmuszona do podpisania
    > zobowowiązania ?

    Powiadomić prokuraturę. Numer artykułu kk będzie zależał od środków użytych
    do zmuszenia (inaczej groźby karalne, inaczej pobicie).

    > jeżeli podpisze a zostanie zwolniona to faktycznie nie
    > będzie mogła podjąć pracy w branży?

    Jeżeli dobrowolnie zawrze umowę o zakazie konkurencji, to jej skutki będą
    zależeć od jej treści. Najlepiej chyba dla pracownika jest jeśli umowa nie
    będzie zobowiązywać byłego pracodawcy do wypłaty odszkodowania za
    powstrzymywanie się od konkurencji -- taka jest wg. orzecznictwa SN
    sprzeczna z zasadami współżycia społecznego (swobodą zawierania umów) i
    można fakt jej istnienia spokojnie po odejściu z pracy ignorować.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 15. Data: 2006-01-24 23:01:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nie rozumiem tej kwestii. Nigdzie nie twierdziłem, że taki związek
    > istnieje. Cóż to za manipulacja?

    Trochę nie chce mi się wracać do rzeczy, które są trzeciorzędne, ale
    problem wziął się z tej wymiany zdań:

    ">>> W ogóle nie ma przepisów o tym co może być podstawą wypowiedzenia

> [...]

    Nie ma takiego katalogu. Ale w KP masz kilka przyczyn (upadłość,
    likwidacja, ciężkie naruszenie obowiązków, utrata zdolności itd.).

    Chodzi mi o to, że kodeks mówi o tym, że pracodawca wypowiadając
    umowę o pracę ma pracownikowi podać przyczynę ale sam kp nie mówi
    jakie to są przyczyny; dlatego też nie możesz mówić, że nie może
    być przyczyną odmowa wyrażenia zgody na zawarcie umowy o zakazie
    konkurencji bo nie ma takiego przepisu.
    Pracodawca wskazuje przyczynę (jeśli musi), pracownik może odwołać się
    do sądu. Jeśli pracodawca poda za przyczynę odmowę zawarcia takiej
    umowy i będzie w stanie to prawidłowo uzasadnić przed sądem to
    wszystko będzie OK.
    Dla mnie EOT, mamy nowy dzień :-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK || JID: o...@j...org

  • 16. Data: 2006-01-24 23:09:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Paweł Sakowski* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Powiadomić prokuraturę. Numer artykułu kk będzie zależał od środków użytych
    > do zmuszenia (inaczej groźby karalne, inaczej pobicie).

    No wiesz co, na to jeszcze nie wpadłem - pobicie jako argument
    przemawiający za podpisaniem umowy o zakazie konkurencji ;-P

> [...]
    > sprzeczna z zasadami współżycia społecznego (swobodą zawierania umów) i
    > można fakt jej istnienia spokojnie po odejściu z pracy ignorować.

    No z zasadą swobody kontraktowania to akurat nawet taka umowa byłaby
    zgodna, ale za to niezgodna z prawem.
    Klauzula o zakazie konkurencji, w myśl której pracodawca nie musi
    płacić odszkodowania nie jest klauzulą o zakazie konkurencji.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK || JID: o...@j...org

  • 17. Data: 2006-01-25 10:18:57
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 sty o godzinie 14:50, na pl.soc.prawo, Olgierd napisał(a):

    > 1/4 miesięcznego wynagrodzenia, w każdym miesiącu, w którym
    > ex-pracownik zobowiązany jest powstrzymać się od pracy w firmie
    > konkurencyjnej.

    *Co najmniej* 1/4 wynagrodzenia w czasie kiedy pracowała.

    --
    Herbi
    25-01-2006 11:18:53