  • 1. Data: 2006-01-24 07:13:06
    Temat: Co to jest "Piwnica" ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy jest jakas definicja komorki piwnicznej w bloku spoldzielnianym ? Bo
    chcielismy ostatnio wykorzystac puste pomieszczenia na siloweni, a
    spoldzielnia powiedziala, ze nie mozna bo silownia nie spelnia definicji
    piwnicy

    Fantom

  • 2. Data: 2006-01-24 07:58:13
    Temat: Re: Co to jest "Piwnica" ?
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    Witaj,

    skoro oni wiedza ze nie spelnia to zapytaj ich
    proste?

    gringo

  • 3. Data: 2006-01-24 08:41:19
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

    Piwnica to część budynku zawireająca zwykle pomieszczenia gospodarcze lub
    techniczne, których poziom podłogi ze wszystkich stron znajduje się poniżej
    terenu.

    Należy teraz spytać się w spółdzielni jaką oni mają definicję piwnicy a jaką
    siłowni :))
    Pozdrawiam
    Marta

  • 4. Data: 2006-01-24 11:04:48
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Pewnie chodzilo im o roznice pomiedzy pomieszczeniem gospodarczym a lokalem
    uzytkowym i jest faktem, ze piwnica nie spelnia norm lokalu uzytkowego, w
    ktorym mozna zalozyc silownie (czynsz, oplaty). Mozesz wystapic do
    spoldzielni o adaptacje pomieszczenia gospodarczego na cele uzytkowe, co
    wiazaloby sie chyba tylko z zalozeniem licznika energetycznego i drzwi oraz
    nadaniem numeracji spoldzielnianej wlasciwej kolejnemu porzadkowemu lokalowi
    uzytkowemu. Sprobuj tak postawic sprawe, skieruj sie od razu do jakiejs
    milej pani z dzialu technicznego spoldzielni i zapytaj o konieczne warunki
    techniczne. Moze to pomoze.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-01-24 14:23:03
    Od: "KW" <k...@w...pl>

    > Czy jest jakas definicja komorki piwnicznej w bloku spoldzielnianym ?

    a mi sie nazunęło pytanie czy piwnica jest częścią lokalu.Podam przykład:
    czy mając w US zgłoszone przetrzymywanie dokumentów w domu moge trzymać je
    właśnie w piwnicy. Powiedzmy ze piwnicę zalała woda i dokumenty uległy
    zniszczeniu to czy US moze stwierdzić ze piwnica to nie miuejsce na ich
    przetrzymywanie i nałożyc na mnie jakąś tam swoją śmieszną, kolejną zresztą
    karę ? przecież do piwnicy mam dostęp tylko ja i jest ona oznaczona numerem
    mojego mieszkania (komunalne)

  • 6. Data: 2006-01-25 10:02:37
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > zresztą karę ? przecież do piwnicy mam dostęp tylko ja i jest ona
    > oznaczona numerem mojego mieszkania (komunalne)

    Wydaje mi sie, ze piwnica jest pomieszczeniem gospodarczym, utrzymywanym,
    oswietlanym i ogrzewanym na koszt spoldzielni, ktore to pomieszczenie
    spoldzielnia udostepnia nieodplatnie okreslonemu lokatorowi. Bo przeciez nie
    placisz nikomu za wynajem piwnicy, prawda?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2006-01-25 17:11:19
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Formalnie w spółdzielni jest pewnie tak, jak piszesz.
    Oczywiscie nie ma obiadu za darmo. koszt utrzymania piwnic ponosza spółdzielcy w polu
    opłaty eksploatacyjne, ewentualnie
    fundusze remontowe.
    We wspólnotach piwnice to zwykle pomieszczenia przynalezne do lokalu i stanowiace
    jego część, wpływajace także na udział
    właściciela w nieruchomosci.
    Spóldzielnie też planują pomiary piwnic i przypisaniecih do lokali, szczególnie
    istotne przy zakładaniu ksiag
    wieczystych na lokale spółdzielcze.
    JaC