  • 1. Data: 2003-08-03 06:53:15
    Temat: List polecony za potwierdzeniem odbioru...
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    Witam,

    Jeszcze tego nigdy nie robilem, ale niestety nadszedl czas i na mnie... Musze
    napisac wezwanie do zaplaty do klienta zalegajacego mi niezla sumke i chcialbym,
    aby formalnie bylo to poprawne.

    Pytanie moje to: czy taki list ma jakies szczegolne wymagania? Np. dwie
    identyczne kopie. Jak wyglada sprawa z potwierdzeniem drugiej kopii. Inaczej:
    skad wiadomo pozniej, ze wyslany list to ten, ktorego kopie posiadam...

    Kolejna sprawa to termin: chce dac 7 dni. Czy to oznacza dni roboczych, czy
    kalendarzowych? I czy 7 jest OK. Podejrzewam, ze klient bedzie chcial NIE
    ODEBRAC... Jakie ma szanse? Czytalem, ze chyba po 2 tyg. pisma urzedowe (np.)
    uznaje sie za doreczone... Czy to prawda? Jak wyglada sprawa w takim przypadku?

    No i: co zrobic, jak pismo nie poskutkuje, co wlasnie podejrzewam... No i jak
    wyglada sprawa z odsetkami? Ile to jest procent rocznie i ile na dzien?

    Z gory dziekuje za kazda pomoz. Zracam sie do Was z tym, bo (na szczescie) do
    tej pory nie musialem sie takimi rzeczami zajmowac. Ale dopadlo i mnie...

    Roland

  • 2. Data: 2003-08-03 23:45:03
    Temat: Re: List polecony za potwierdzeniem odbioru...
    Od: "Wojtek" <w...@a...pl>

    Ja już to przerabiałem więc lepiej daj termin 30 dni od daty doręczenia. A jeśli nie
    odbierze to listonosz i tak nosi ten list 3
    krotnie więc i tak się liczy jako doręczony. Po upływie 30 dni po otrzymaniu lub nie
    data na żółtej zwrotce napisz kolejne pismo
    naliczając odsetki urzędowe kolejny termin i tekst że w przypadku nie uregulowania
    należności będziesz zmuszony skierować sprawę do
    sądu.Jeśli to nie pomoże to idziesz do sądu do biura podawczego i zakładasz sprawę
    Powodzenia i pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-08-04 06:34:39
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

> [...]
    nie uregulowania należności będziesz zmuszony skierować sprawę do
    > sądu.Jeśli to nie pomoże to idziesz do sądu do biura podawczego i

    Czy termin tygodniowy jest zly? Chodzi o to, ze klient dawno temu
    powinien zaplacic (jedna f-ra jest z maja - platne wg umowy ustnej
    niestety na drugi dzien, druga z 27 czerwca platne w ciagu 30 dni),
    ale tlumaczy sie bez przerwy, ze teraz nie ma kasy... Okazuje sie
    jednak, ze ja tez przestaje ja miec i stad chcialbym dac mu jak
    najkrotszy termin. Wiem, ze jak go przycisne, to kasa bedzie.

    Czy w razie czego bede mogl pisac do Ciebie na priva??

    Pozdrawiam

    Roland