  • 11. Data: 2005-11-23 10:29:58
    Temat: Re: Licencja programu - czy to zgodne z prawem?
    Od: bazi22 <b...@p...pl>

    januszek napisał(a):

    > To jedno słowo z grubej ksiazki, zgadnij wg niego co autor miał na
    > myśli i o czym jest ksiazka ;)
    >
    > j.

    Pozostałe punkty licencji odnoszą się:
    - mogę zainstalować i użytkować program tylko na jednym komputerze,
    który jest moją własnością i wykorzystywany jest do moich własnych potrzeb
    - mogę wykonać 2 kopie zapasowe
    - Licencjobiorca nie ma prawa Produktu sprzedać, wypożyczyć, wynająć,
    sublicencjować, przekazać, używać na zasadzie dzielenia czasu
    użytkowania, w całości lub w części, ani umożliwiać dostępu do produktu
    osobom nie posiadającym licencji na użytkowanie Produktu
    - nie mogę programu rozkodować, dekompilować itd. itd.
    - nie mogę zmieniać ani usuwać znaków producenta ani towarówych
    - wszelkie prawa nieudzielone wprost pozostają prawami producenta
    - Producent i licencjodawcy zachowują prawo własności do kopii programu
    - Licencjobiorca uczyni wszelkie rozsądne starania dla zabezpieczenia
    produktu przed nieutoryzowanym uzyciem, reprodukcją, dystrybucją i
    publikacją

    Ponadto jedyne definicje w licencji to: Umowa, Producent,
    Licencjobiorca, Produkt

    -
    --
    Bartek Chyba

    www.mojpalmtopik.prv.pl

    Dell Axim X30//Altina GBT-708//SE T630

  • 12. Data: 2005-11-23 10:50:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bazi22 napisał(a):

    > Pozostałe punkty licencji odnoszą się:

    [...]

    "pole kartofli"

    j.

  • 13. Data: 2005-11-23 11:51:02
    Od: bazi22 <b...@p...pl>

    To wytłumaczę: cytowałem tylko jedno zdanie z licencji, ponieważ
    licencja to umowa, i chciałem się dowiedzieć czy takie sformułowanie nie
    jest klauzulą niedozwoloną. Do tego nie trzeba znać całego tekstu
    licencji - wyraźmie napisałem, że pozostałe punkty licencji nic nie
    mówią na temat sposobu użytkowania programu.

    Reasumując chodzi mi oto, czy zgodnie z prawem autorskim, Producent
    oprogramowania ma prawo zastrzec/ograniczyć w taki sposób zakres
    użytkowania programu.

  • 14. Data: 2005-11-23 12:03:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bazi22 napisał(a):

> [...]
    > licencji - wyraźmie napisałem, że pozostałe punkty licencji nic nie
    > mówią na temat sposobu użytkowania programu.

    "pole kartofli porankiem" ;P

    j.

  • 15. Data: 2005-11-23 12:30:05
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "bazi22" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > - Producent i licencjodawcy zachowują prawo własności do kopii programu

    To uwazaj, bo jak zniszczysz swoja kopie, a potem producent lub
    licencjodawca wypowie Ci licencje to kopie programu bedziesz musial zwrocic
    :D

    To chore, co zawarte jest w tej licencji. IMO nie jest to zgodne z prawem, a
    zwlaszcza z ustawa o prawach autorrskich i pokrewnych - poczytaj sobie

    Jacek

  • 16. Data: 2005-11-23 14:43:06
    Od: maho <m...@p...net>

    bazi22 napisał(a):

    > Pozostałe punkty licencji odnoszą się:
    > - mogę zainstalować i użytkować program tylko na jednym komputerze,
    > który jest moją własnością i wykorzystywany jest do moich własnych potrzeb

    Ten zapis też jest niezły. To znaczy że nie zainstalujesz na komputerze
    wyleasingowanym, pożyczonym (choćby na wieczne oddanie), który jest
    twoich rodziców, rodzeństwa lub współlokatorów.

    pozdrav

    maHo