    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Date: Sun, 10 Nov 2002 18:50:31 +0800

    In article <f...@4...com>, Tristan Alder wrote:

    > No nie wiem. Nagrywarki DVD są wciąż koszmarnie drogie.

    W Polsce. Jest już trochę dobrych modeli w cenie poniżej 300USD. Zresztą
    świat na Polsce się nie kończy i nie jest ona jakimś specjalnym kreatorem
    cen światowych. W Polsce DVD nie jest jeszcze standardem użytkowym.

    > Nie siedzę w piractwie zupełnie, bo mam wstręt do tego, ale gdzieś
    > tam siłą rzeczy się to o mnie ociera i widziałem multum kradzionych
    > płyt CD, za to ani jednej DVD. Wydaje mi się, że problem piractwa DVD

    Płyty CD podlegają tej samej zależności. Też są droższe od kaset, prawda?
    A sama kaseta (nośnik) jest dużo droższa. Więc skąd to? Wydaje Ci się, że
    technogia zapisu na CD jest droższa? Że technologia zapisu na DVD jest
    droższa? Za jakość się płaci tylko wtedy jeśli jej uzyskanie kosztuje -
    lepszy surowiec, dokładniejsza kontrola produkcji. Tu nie kosztuje a w
    każdym razie kosztuje pomijalnie.

    > nie istnieje na razie, przynajmniej w Polsce, w realnym zakresie.

    Np.w takiej Azji jest to podstawowy piracony nośnik. W Malezji filmy DVD
    kosztują ca 10zł za sztukę a do wyboru jest absolutnie wszystko.

    --
    Marcin