  • Data: 2002-11-11 21:37:37
    Temat: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 11 Nov 2002 20:12:07 +0100), "Elita.pl"
    <b...@e...pl> był(a) napisał(a):

    >Ciągle nie rozróżniasz.

    Bo nie ma czego.

    >Nie kupujesz kradzionego. Piracka kopia nie
    >została ukradziona. Pirat okrada twórcę z jego prawa do zarabiania,
    >a Ty tego NIE nabywasz.

    Kupując u złodzieja płacisz mu, więc go wspierasz w jego działaniach,
    więc jesteś współwinny kradzieży jakiej on dokonał, a że on dokonał
    kradzieży, to już nawet sam się zgodziłeś. Gdybyś nie kupował u
    złodzieja (w dowolnym temacie), nie generowałbyś zapotrzebowania na
    kradzione -> zmiejszała by się skala kradzieży.

    Dla mnie kupujący u złodzieja jest współwinny.

    >I znowu bardzo prosty jest Twój świat. Tak się tylko zastanawiam
    >dlaczego benzyna nie kosztuje 100 zł za litr, rozmowy telefoniczne
    >100 złotych za implus, zboże 1000000 zł za tonę a wtedy chleb
    >100 złotych za bochenek.

    Bo wtedy nie byłoby chętnych do zakupu i producent musiałby obniżać
    cenę do poziomu, aż wreszcie osiągnęły by odpowiedni poziom. A jak
    nie, to pojawiłby się inny producent oferujący to taniej, a tamci by
    padli. Normalka na rynku. I widać na rynku nagrań ceny są na poziomie
    jaki jest kompromisem i wynika z wyliczeń sprzedawcy.

    >Dlaczego jakieś skurczysyny nie pozwalają
    >producentom wyceniać WŁASNYCH produktów podług WŁASNEJ oceny?
    >No dlaczego?

    ????

    >Jak odpowiesz sobie na to pytanie, będziesz wiedział, dlaczego
    >i producenci utworów nie mają prawa ustalać cen jak im się chce,
    >szczególnie jak wynajmują Państwo by ścigało ludzi, którzy tych
    >cen nie akceptują.

    I bardzo słusznie. Kazdy złodziej powinien być ścigany z mocy prawa.

    >Cholera to ja nie wiem dlaczego podzielili Standard Oil, Bella
    >i jeszcze parę innych kolosów.
    >Ba! Dlaczego ścigają oligopole, czyli producentów, którzy się zmówili.
    >No dlaczego???

    Nie bardzo wiem o czym mówisz :-(

    >Wszyscy ludzie są równi, tylko .... ??? Skąd to znamy ? ;(((
    >Niestety - żeby wyskoczyć na rynek trzeba mieć armaty, czyli niezłą
    >kasę na początek. Nie masz - to Cię nie ma.

    Przykre. Takie jest życie. Dotyczy to każdej branży. Tamci mieli kasę
    i tamci mieli coś, czego Ty nie masz, więc mają prawo dyktować swoje
    warunki.

    >Doprawdy? Jakże prosta jest Twoja wizja świata.
    >Oczywiście nie muszę kupować Windows 2000. No ale tak się składa,
    >że mnóstwo programów chodzi TYLKO pod nim. Ale to nico, prawda?

    Prawda. Dopóki nikt Cię nie zmusza do używania tych programów, to jest
    spoko. Gorzej jak z Płatnikiem, który wymaga Win98, a jest wymagany
    przez prawo w większych firmach. Tutaj zgoda -- odpowiedzialni za tą
    sytuację powinni zostać ukarani, a sytuacja odkręcona.

    >Świat jest taki prosty - nie chcesz to mieszkaj w ziemiance...

    Dokładnie. Komunistyczne podejście do świata jest wielce atrakcyjne,
    ale wprowadzalne wyłacznie siłą, bowiem naturalny charakter człowieka
    zawsze będzie dążył do kapitalistycznych zachowań.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert