  • Data: 2002-11-11 19:12:07
    Temat: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan Alder wrote:
    > Jeżeli z rozmysłem kupujesz coś kradzione to dla mnie jesteś
    > współwinny.

    Ciągle nie rozróżniasz. Nie kupujesz kradzionego. Piracka kopia nie
    została ukradziona. Pirat okrada twórcę z jego prawa do zarabiania,
    a Ty tego NIE nabywasz.

    > W takim razie nie marudź na producentów i pozwól
    > im wyceniać WŁASNE produkty podług WŁASNEJ oceny.

    I znowu bardzo prosty jest Twój świat. Tak się tylko zastanawiam
    dlaczego benzyna nie kosztuje 100 zł za litr, rozmowy telefoniczne
    100 złotych za implus, zboże 1000000 zł za tonę a wtedy chleb
    100 złotych za bochenek. Dlaczego jakieś skurczysyny nie pozwalają
    producentom wyceniać WŁASNYCH produktów podług WŁASNEJ oceny?
    No dlaczego?

    Jak odpowiesz sobie na to pytanie, będziesz wiedział, dlaczego
    i producenci utworów nie mają prawa ustalać cen jak im się chce,
    szczególnie jak wynajmują Państwo by ścigało ludzi, którzy tych
    cen nie akceptują.

    > Trudno. Ich sprawa. Nikt tu nie oszukuje, a jedynie wycenia
    > produkt jak lubi...

    Cholera to ja nie wiem dlaczego podzielili Standard Oil, Bella
    i jeszcze parę innych kolosów.
    Ba! Dlaczego ścigają oligopole, czyli producentów, którzy się zmówili.
    No dlaczego???

    > No. Jego konsekwencje, że najwyżej nikt nie kupi. Ale nie
    > usprawiedliwia to złodziei.

    Może i nie. Choć mój dziadek twierdził, że bardzo śmieszne jest
    gdy złodziej skarży się na złodzieja, że go okradł.
    A niestety koncerny to obecnie jedne z największych złodzieji
    na rynku :(((

    > Trudno. masz okazję na niego wejść. Wyskocz z nagraniami za 10zł
    > i firmami za 20zł. Tylko zrób to legalnie.

    Wszyscy ludzie są równi, tylko .... ??? Skąd to znamy ? ;(((
    Niestety - żeby wyskoczyć na rynek trzeba mieć armaty, czyli niezłą
    kasę na początek. Nie masz - to Cię nie ma.
    A na tej właśnie zasadzie działają oligopole - nie konkurują ceną
    lecz reklamowym naciskiem na klientów.

    > Ale gdzie stosują tą siłę? Nikt nie zmusza do zakupu.

    Doprawdy? Jakże prosta jest Twoja wizja świata.
    Oczywiście nie muszę kupować Windows 2000. No ale tak się składa,
    że mnóstwo programów chodzi TYLKO pod nim. Ale to nico, prawda?
    Świat jest taki prosty - nie chcesz to mieszkaj w ziemiance...

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm