  • Data: 2002-11-11 17:13:27
    Temat: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 10 Nov 2002 18:50:31 +0800), Marcin
    Debowski <a...@n...net> był(a) napisał(a):

    >W Polsce. Jest już trochę dobrych modeli w cenie poniżej 300USD.

    Dla mnie to wciąż poza moim zasięgiem. Poza tym -- ZTC kiedyś się
    rozglądałem, to jest jakiś pseudo-DVD i niskiej pojemności i
    standardów jest kilka działających na nagrywarkach w danym
    standardzie. Może się mylę i już teraz są takie co nagrywają do
    firmatu zjadliwego dla normalnych odtwarzaczy DVD...

    >Płyty CD podlegają tej samej zależności. Też są droższe od kaset, prawda?
    >A sama kaseta (nośnik) jest dużo droższa. Więc skąd to?

    Bo teoria i założenie jest takie, że nagranie muzyczne na kasecie to
    wersja DEMO, złej jakości do odsłuchania i jak się spodoba, to
    kupujesz CD. A CD to już normalny nośnik o cenie skalkulowanej podług
    stosownych wyliczeń.

    >Wydaje Ci się, że
    >technogia zapisu na CD jest droższa? Że technologia zapisu na DVD jest
    >droższa? Za jakość się płaci tylko wtedy jeśli jej uzyskanie kosztuje -
    >lepszy surowiec, dokładniejsza kontrola produkcji.

    Nieprawda! Nie ma takiej zależności. Jeśli coś ma dobrą markę, jest
    uznane, to jest droższe, choć może mieć koszt produkcji niższy niż coś
    paściatego. Ceny kalkuluje się nie tylko podług kosztów produkcji, ale
    biorąc pod uwagę inne czynniki.

    >Np.w takiej Azji jest to podstawowy piracony nośnik. W Malezji filmy DVD
    >kosztują ca 10zł za sztukę a do wyboru jest absolutnie wszystko.

    Czyli wszystkiemu winni złodzieje z Azji... Nigdy tych dzikich nie
    lubiłem :-))))

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert