    From: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalność wymiany plików w sieciach P2P?
    Date: Tue, 24 Oct 2006 10:53:27 +0200

    "Tomaszek" <t...@j...pl> wrote in message
    news:ehkjnj$gns$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam grupę
    > Zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem w sprawach prawa, w związku z tym
    > udałem się tam, gdzie mogę dostać konkretną odpowiedź.W internecie po tej
    > akcji ZPAV - http://www.zpav.pl/aktualnosc.asp?idaktualnosci=88&l
    ang=pl
    > pojawiło się wiele sprzecznych informacji o tym co "oni" mogą.Dla mnie
    > jest tu parę rzeczy conajmniej niezrozumiałych

    Duzo straszenia i troche klamst, np. z w/w strony "

    Według polskiego prawa nielegalne udostępnianie plików muzycznych w
    internecie to
    ich rozpowszechnianie w rozumieniu art. 116 Ustawy o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych, zagrożone karą pozbawienia wolności do 5 lat."

    No ja tam w UoPAiPP widze ze 5 lat to daja jak ktos sobie z takie
    udostepniania zrobil stale zrodlo dochodu, a caly artylku
    odnosci sie przeciez do ludzi ktorzy sobie prywatnie i na wlasny uzytek
    sciagaja z sieci.
    Jesli uzywasz p2p do sciagani muzyki to chcac nie chcac udostepniasz ale
    moim zdaniem pod art 116.4
    czyli:

    "Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku."

    Zabronione jest rozpowszechnianie, ale na wyzej wymienionej stronie
    zapomnieli dodac art 23 UoPAiPP tj.

    "Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten nie upoważnia do
    budowania
    według cudzego utworu architektonicznego i architektonicznourbanistycznego
    oraz do korzystania z elektronicznych baz danych spełniających
    cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z
    celem zarobkowym."

    Daniel