  • 1. Data: 2010-07-22 13:28:56
    Temat: Kwlifikowanie płatności
    Od: "Pinio" <a...@w...pl>

    Witam,
    Czy ktoś podpowie (o ile takie coś jest) gdzie uregulowany jest
    sposób kwalifikowania spłacanych zobowiązań wobec np. kontrahentów.
    Chodzi o to że wskazując na przelewie - płatność za fakturę 123 -
    wierzyciel może zaksięgować to na poczet np. faktury 58 (bo taką
    ma wczesniej nie rozliczoną (bez względu na to czy faktycznie nie
    jest zapłacona czy ktoś się pomylil przy księgowaniu)?

    Czy wskazanie konkretnej platności jest jednoznaczne z jej
    takim właśnie zakwalifikowaniem?

    Generalnie może mieć to bardzo duże znaczenie przy naliczaniu odsetek
    lub nawet przedawnienia takiego dokumentu stąd pojawiło sie pytanie.

    Pinio

  • 2. Data: 2010-07-22 16:33:02
    Temat: Re: Kwlifikowanie płatności
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 22-07-2010 15:28, Pinio pisze:
> [...]
    >
    > Generalnie może mieć to bardzo duże znaczenie przy naliczaniu odsetek
    > lub nawet przedawnienia takiego dokumentu stąd pojawiło sie pytanie.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to art. 451 Kodeksu cywilnego.

    --
    .B:artek.