  • 21. Data: 2020-03-22 14:50:25
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2020 o 18:33, r...@o...pl pisze:

    > Eeee.. Hmmm.... A odpowiedzi? Należny zasiłek zasiłkiem, ale...
    >
    > To by oznaczało, że przed rozpoczęciem kwarantanny należy zrobić obowiązkowe
    > zapasy na 14dni (od żywności po chemię)

    I pamiętać - jeść dużo warzyw;)

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2020-03-22 14:53:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 10:33:52 -0700 (PDT), r...@o...pl napisał(a):

    > Eeee.. Hmmm.... A odpowiedzi? Należny zasiłek zasiłkiem, ale...
    >
    > To by oznaczało, że przed rozpoczęciem kwarantanny należy zrobić obowiązkowe
    > zapasy na 14dni (od żywności po chemię) - no chyba że już od momentu wydania

    Dobrze by bylo.

    > decyzji "już niczego nie wolno na zewnątrz" oprócz udania się w miejsce
    > zamieszkania (ale jak? chyba nie transportem zbiorowym?)

    Tak by wynikalo.
    Tylko co z tymi "powracajacymi z zagranicy" ?
    niby od przekroczenia granicy kwarantanna.
    Jak wlasnym samochodem, to nie ma problemu, tylko lodowka pusta,
    ale co z tymi, co przylecieli ?

    > Niezależnie od (...) postępuj wg wskazówek :)

    Wojewoda ma obowiazek pomoc :-)

    J.

  • 23. Data: 2020-03-22 14:57:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 17:54:05 +0100, nadir napisał(a):

    > W ogóle osoba, która została poddana kwarantannie, to powinna otrzymać
    > jakiś glejt, decyzję czy coś innego? Bo od osób, które przekraczały
    > granicę słyszałem, że zostały jedynie ustnie poinformowane, że mają się
    > poddać kwarantannie. Bez badań, bez żadnego nawet podejrzenia, że mogą
    > być nosicielami wirusa.

    podejrzani sa, bo wracaja z zagranicy :-)
    I dlatego kwarantanna.

    Na granicy wypelniaja karte lokalizacyjna, to za dwa dni moze policja
    przyjsc i sprawdzic. No chyba, ze sie ktos pomyli :-)

    Ale ... jakies zaswiadczenie do pracy kto wyda ?

    > A w tym samym czasie mieszkańcy strefy
    > nadgranicznej przekraczają granicę w tę i z powrotem bez żadnych ceregieli.

    Ale im wolno.

    > No ustawy, to u nas ostatnio się zmienia ekspresowo.

    Ale o tym nie slyszalem.
    Tylko o jakims problemie z posiedzeniem Sejmu.

    J.

  • 24. Data: 2020-03-22 15:18:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-22 o 14:57, J.F. pisze:

> [...]
    > przyjsc i sprawdzic. No chyba, ze sie ktos pomyli :-)
    >
    > Ale ... jakies zaswiadczenie do pracy kto wyda ?

    Nie musi. W rozporządzeniu stoi, że decyzji organu sanitarnego nie
    wydaje się a podlegający kwarantannie ma powiadomić swojego pracodawcę
    nawet przez telefon
    a do wypłaty świadczeń za ten okres (tak jak wynagrodzenie za czas choroby)
    wystarcza oświadczenie, że się było skierowanym na kawrantannę.

    PS
    Musiałem przeczytać to rozporządzenie, bo nie wykluczam, że będę musiał
    sam pojechać z towarem do niemieckiego klienta i chciałem sprawdzić
    jak ominąć kwarantannę po powrocie.

  • 25. Data: 2020-03-22 15:37:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.03.2020 o 14:47, J.F. pisze:

    > A jak zdazyl umrzec ?

    Rodzina może złożyć,a i Prokurator z urzędu również.

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2020-03-22 18:13:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2020 15:37:19 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Rodzina może złożyć,a i Prokurator z urzędu również.

    Prokurator chyba nie, skoro taki zapis w ustawie ?

    J.

  • 27. Data: 2020-03-22 18:17:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2020 15:18:05 +0100, cef napisał(a):
    > Musiałem przeczytać to rozporządzenie, bo nie wykluczam, że będę musiał
    > sam pojechać z towarem do niemieckiego klienta i chciałem sprawdzić
    > jak ominąć kwarantannę po powrocie.

    Podpada pod transport miedzynarodowy, ale pewnie nie uwierzą :-)

    To chociaz busik towaru bedzie ?

    J.

  • 28. Data: 2020-03-22 18:49:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-22 o 18:17, J.F. pisze:

    > Podpada pod transport miedzynarodowy, ale pewnie nie uwierzą :-)
    >
    > To chociaz busik towaru bedzie ?

    Osobowym zawiozę.
    Ale normalnie z CMR, więc jak będę wracał, to
    swoje kopie podbite pokażę.
    Te dokumenty i tak zawsze mam, bo sa potrzebne do VAT.

  • 29. Data: 2020-03-22 19:56:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.03.2020 o 14:39, z pisze:
    > Nie starczyło testów czy stosują procedurę?

    tak poleciła lekarka telefonicznie dla "krula"

  • 30. Data: 2020-03-22 20:41:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.03.2020 o 18:13, J.F. pisze:

    > Prokurator chyba nie, skoro taki zapis w ustawie ?

    W wypadku przestępstw ściganych z oskarżenia prywatnego zawsze może
    (art. 60 kpk). Ale z tymi wnioskowymi nie mogę znaleźć i możesz mieć
    rację. Natomiast rodzina na pewno może, a i ubezpieczyciel, jeśli
    wypłaci odszkodowanie.

    --
    Robert Tomasik