  • 1. Data: 2020-03-19 22:21:49
    Temat: Sąd umorzył sprawę ,,króla" wnuczkowej mafii
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/kryminal/491954-szokujaca-sadu-
    ktory-umorzyl-sprawe-krola-wnuczkowej-mafii

    Sąd Okręgowy w Poznaniu umorzył sprawę Arkadiusza Ł. ps. ,,Hoss",
    oskarżonego o wyłudzenie metodą ,,na wnuczka" blisko 1,6 mln zł.
    Mężczyzna w środę został zwolniony z aresztu. Informację potwierdził PAP
    w czwartek sędzia Aleksander Brzozowski z Sądu Okręgowego w Poznaniu.
    Wcześniej ,,Super Express" ujawnił, ze po wyjściu z aresztu, rodzina
    oszusta, urządziła mu huczną imprezę.

    CZYTAJ TAKŻE:Rachunek ,,Hossa" z San Tropez: Kawior, langusta, bieługa za
    tysiące euro. Polski sąd wypuścił go za 300 tys. zł...

    18 marca sąd umorzył wobec Arkadiusza Ł. postępowanie z uwagi na
    to, że czyny które zostały zarzucone oskarżonemu w tym postępowaniu
    zawierają się w okresie, który został osądzony przez Sąd Okręgowy w
    Poznaniu we wrześniu ubiegłego roku. Sąd wówczas przyjął koncepcję czynu
    ciągłego, czyli dane zachowania, w tym przypadku oszustwa, popełnione w
    jednym czasie, uznał za jeden czyn. **Nowy akt oskarżenia obejmuje takie
    same zachowania, popełnione tą samą metodą, w tym samym czasie. Jest to
    okres zamknięty i wszystkie czyny z tego uznaje się za osądzone, nawet
    jeżeli organy ścigania ujawniły je później. W związku z umorzeniem
    postępowania sąd podjął decyzję o zwolnieniu Arkadiusza Ł. z aresztu.

    - poinformował sędzia Brzozowski.

    CZYTAJ TAKŻE:Arkadiusz Ł. ps. ,,Hoss" skazany. Sumy, jakie ukradł, są
    wielokrotnie większe niż te, które zdołano mu udowadniać

    Wyrok nieprawomocny

    ,,Hoss" został nieprawomocnie skazany we wrześniu ub.r. przez Sąd
    Okręgowy w Poznaniu na 7 lat więzienia za oszustwa dokonane metodą ,,na
    wnuczka". Proces ,,króla wnuczkowej mafii" trwał ponad dwa lata. Śledczy
    zarzucali mu udział w grupie przestępczej i wyłudzenie lub próbę
    wyłudzenia w Niemczech, Szwajcarii i Luksemburgu - w latach 2012-2014 -
    w sumie kilku milionów złotych w różnych walutach oraz kosztowności:
    biżuterii, złota i złotych monet.

    Ofiarami były głównie osoby w podeszłym wieku, często samotne. Mężczyzna
    wprowadzał seniorów w błąd, pozorując bliskie pokrewieństwo lub
    znajomość z nimi. Miał też podawać się m.in. za funkcjonariusza policji.
    Na ławie oskarżonych Hoss zasiadł razem ze swoim bratem. Adam P. został
    skazany na 6 lat pozbawienia wolności. Sąd nakazał im również
    naprawnienie szkody, oraz pokrycie kosztów sądowych. Żaden z mężczyzn
    nie był w tej sprawie pozbawiony wolności.

    Po zatrzymaniach w 2015 roku obaj poszli na współpracę z prokuraturą,
    przyznali się do przestępstw i zgodzili się dobrowolnie poddać karze,
    wpłacili także poręczenia majątkowe. Z ugody wycofali się dopiero na
    etapie postępowania sądowego.

    Kolejne zatrzymanie i nowe zarzuty

    W lutym 2017 roku ,,Hoss" został ponownie zatrzymany na warszawskiej Woli
    przez Centralne Biuro Śledcze Policji na podstawie materiałów zebranych
    przez warszawską prokuraturę. **Nowe zarzuty dotyczyły wyłudzeń na
    blisko 1,6 mln złotych w latach 2012-2014. Sprawa nabrała rozgłosu, bo
    Sąd Rejonowy Warszawa-Mokotów uznał, że areszt w tej sprawie nie będzie
    konieczny i wyznaczył mu dozór policji połączony z poręczeniem majątkowym.

    Błąd sędziego

    Wkrótce po tej decyzji ,,Hoss" zniknął, a prokuratura wytknęła sądowi, że
    przekroczył czas 24 godzin, jaki miał na zbadanie wniosku i decyzję.
    Śledczy wnieśli też do sądu odwoławczego o zmianę decyzji i aresztowanie
    ,,Hossa". W sprawie głos zabrał także Minister Sprawiedliwości Zbigniew
    Ziobro, podkreślając, że ,,przestępca, który grasuje ze swoją szajką w
    całej Europie, okradając starszych ludzi z oszczędności ich życia, nie
    powinien się dłużej cieszyć wolnością".

    Arkadiusz Ł. został zatrzymany po miesiącu poszukiwań. Ukrywał się na
    stołecznym Żoliborzu w wynajętym mieszkaniu. Ujęli go funkcjonariusze z
    policyjnego Zespołu Poszukiwań Celowych z Poznania. ,,Hoss" był w tej
    sprawie aresztowany od 17 marca 2017 roku. Jesienią ubiegłego roku
    Prokuratura Okręgowa w Warszawie ponownie oskarżyła Arkadiusza Ł. Sprawa
    początkowo trafiła do Sądu Okręgowego w Warszawie, a następnie decyzją
    sądu apelacyjnego, przekazana do rozpoznania przez Sąd Okręgowy w
    Poznaniu. Jej finałem jest decyzja z 18 marca o umorzeniu postępowania.

    Od decyzji poznańskiego sądu prokuratorowi przysługuje zażalenie. Oprócz
    tego do Sądu Apelacyjnego w Poznaniu trafiła apelacja prokuratury od
    wrześniowego wyroku. Prokuratura odwoływała się m.in. od uznania
    zarzucanych ,,Hossowi" czynów za ,,czyn ciągły".

    PAP, WB
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

  • 2. Data: 2020-03-20 14:23:39
    Temat: Re: Sąd umorzył sprawę ,,króla" wnuczkowej mafii
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-03-19 o 22:21, u2 pisze:

> [...]
    > sądu apelacyjnego, przekazana do rozpoznania przez Sąd Okręgowy w
    > Poznaniu. Jej finałem jest decyzja z 18 marca o umorzeniu postępowania.

    To ten sam sąd co skazał S. Michalkiewicza?

  • 3. Data: 2020-03-20 16:08:27
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-19 o 22:21, u2 pisze:
    > https://wpolityce.pl/kryminal/491954-szokujaca-sadu-
    ktory-umorzyl-sprawe-krola-wnuczkowej-mafii

    Tak to jest jak się w prokuraturze robi pod statystykę, a nie prowadzi
    śledztwa.

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2020-03-20 16:17:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No to teraz państwo polskie (małe litery zamierzone) zapłaci mu jakieś 720 tys.
    złotych (lekko licząc po 20 tys./mies., a może
    udowodni większe dochody) za bezpodstawne zatrzymanie.

    -----

  • 5. Data: 2020-03-20 17:03:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    ktory-umorzyl-sprawe-krola-wnuczkowej-mafii

    >Tak to jest jak się w prokuraturze robi pod statystykę, a nie
    >prowadzi śledztwa.

    Ale ale ... to sad decyduje o areszcie.

    Tutaj ... jesli dobrze czytam miedzy wierszami, to w marcu 2017
    jeszcze nie byl skazany w pierwszej sprawie.

    Wiec ta decyzja sadu jest chyba prawidlowa, tylko jakas dziwnie pozna
    ... pytanie na ile prawidlowe byly poczynania prokuratora i
    policjantow, ze zrobili dwie sprawy.

    J.

  • 6. Data: 2020-03-22 09:13:35
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-20 o 17:03, J.F. pisze:

    > Wiec ta decyzja sadu jest chyba prawidlowa, tylko jakas dziwnie pozna
    > ... pytanie na ile prawidlowe byly poczynania prokuratora i policjantow,
    > ze zrobili dwie sprawy.

    No i tu jest pies pogrzebany.

    W prokuraturze nie liczy się kaliber sprawy, tylko jak długo ona trwa.
    Najlepsza jest sprawa, która się kończy zanim się zacznie.
    Statystyka jest najważniejsza, tj. ilość załatwionych spraw i czas ich
    trwania.

    W tym wypadku zamiast połączyć dwie sprawy Hossa do jednego postępowania
    (co zapewne spowodowałoby jego wydłużenie), ze względów statystycznych
    wybrano wariant, że prowadzimy 2 sprawy o podobne czyny popełnione w tym
    samym okresie, bo wówczas jedna z nich skończyłaby się szybciej
    skierowaniem aktu oskarżenia.

    A tym czasem sąd osadzając pierwszą zakończoną sprawę pierdolnął wyrok
    przyjmując czyn ciągły, tj. art. 12 k.k., co zresztą zrobił IMHO
    słusznie w świetle obowiązującego prawa (ułomnego w tym zakresie według
    mnie). Tym samym zamknął w zasadzie drogę prokuraturze drogę do
    kontynuacji drugiego śledztwa czyniąc je w zasadzie bezcelowym.

    Należałoby się tez przyjrzeć dacie zamknięcia przez prokuraturę
    pierwszego śledztwa, bo jeśli jest ona zbieżna z końcem okresu
    statystycznego, to wtedy wszystko jest jasne.

    Tak o to po raz kolejny statystyka i głupota Ministerstwa
    Sprawiedliwości i Prokuratury Krajowej wygrała w prokuraturze ze
    sprawiedliwością.

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2020-03-22 13:05:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2020 09:13:35 +0100, Sonn napisał(a):

> [...]
    > Najlepsza jest sprawa, która się kończy zanim się zacznie.
    > Statystyka jest najważniejsza, tj. ilość załatwionych spraw i czas ich

    Takie tam maja statystyki ?
    Bo w policji inne - % spraw wyjasnionych, lepsze dwie sprawy
    wyjasnione, niz jedno :-)

> [...]
    > przyjmując czyn ciągły, tj. art. 12 k.k., co zresztą zrobił IMHO
    > słusznie w świetle obowiązującego prawa (ułomnego w tym zakresie według

    A mnie sie wydaje dobre ... co proponujesz w zamian ?

> [...]
    > pierwszego śledztwa, bo jeśli jest ona zbieżna z końcem okresu
    > statystycznego, to wtedy wszystko jest jasne.

    Jakies tam dane z gazety mamy - przestepstwa z lat 2012-2014,
    zatrzymani w 2015, sprawa sie toczy, w lutym 2017 aresztowany w nowej
    sprawie.
    Tu sad wypuszcza Hossa z aresztu ... a jak rozumiem do tej pory
    odpowiadal w pierwszej sprawie z wolnej stopy i jakos nie uciekal.
    W marcu 2017 ujety, aresztowany ... i zakladam, ze dwie sprawy sie
    tocza. Ta pierwsza sie zakonczyla we wrzesniu 2019, ale to juz
    przeciez wina sadu, a nie prokuratury :-)

    > Tak o to po raz kolejny statystyka i głupota Ministerstwa
    > Sprawiedliwości i Prokuratury Krajowej wygrała w prokuraturze ze
    > sprawiedliwością.

    A mnie zainteresowalo
[...]

    Jesli sad nie wydal decyzji na czas ... to czy nie powinni zwolnic ?
    Czy tylko chodzilo o to, zeby to byla nowa sprawa o areszt, a nie
    odwolanie od poprzedniej ?

    J.

  • 8. Data: 2020-03-22 20:32:48
    Od: Konopny Nespresso <o...@g...com>

    użytkownik u2 napisał:
    > https://wpolityce.pl/kryminal/491954-szokujaca-sadu-
    ktory-umorzyl-sprawe-krola-wnuczkowej-mafii

    > Sąd Okręgowy w Poznaniu umorzył sprawę Arkadiusza Ł. ps. ,,Hoss"

    Musi jaka duża sprawa, nawet niemce oburzone.

    https://www.spiegel.de/panorama/justiz/enkeltrick-er
    finder-arkadiusz-hoss-lakatosz-wieder-auf-freiem-fus
    s-a-0245fe78-9c8e-4a87-9e46-f980f34cf932?sara_ecid=s
    oci_upd_KsBF0AFjflf0DZCxpPYDCQgO1dEMph

  • 9. Data: 2020-03-22 21:03:28
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.03.2020 o 20:32, Konopny Nespresso pisze:
    > Musi jaka duża sprawa, nawet niemce oburzone.

    niemieckie syny zawsze są oburzone na Bolanda:)

  • 10. Data: 2020-03-22 23:25:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2020 12:32:48 -0700 (PDT), Konopny Nespresso
    napisał(a):
> [...]
    finder-arkadiusz-hoss-lakatosz-wieder-auf-freiem-fus
    s-a-0245fe78-9c8e-4a87-9e46-f980f34cf932?sara_ecid=s

    Niemce oburzone, bo ponoc naciagal/oszukiwal i Niemcow.

    Ale pewnie nikt im nie wytlumaczyl na czym sprawa polega, albo nawet -
    celowo podsunal temat.

    J.