  • 1. Data: 2020-03-21 13:51:33
    Temat: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom?
    Od: m...@g...com

    Mozna tak odwolac-przesunac wybory? MOzna! :P

  • 2. Data: 2020-03-23 13:38:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 21 marca 2020 13:51:35 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:
    > Mozna tak odwolac-przesunac wybory? MOzna! :P

    Gdzie tak napisane?
    Bo np. na wójta może być jeden kandydat - wtedy głosuje się tak/nie - i jak jest
    więcej "tak" to kandydat zostaje wójtem.

  • 3. Data: 2020-03-23 14:08:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    m...@g...com napisał:

    >Gdzie tak napisane?
    >Bo np. na wójta może być jeden kandydat - wtedy głosuje się tak/nie -
    >i jak jest więcej "tak" to kandydat zostaje wójtem.

    A teraz kasta mąci.

    SN uznal odwolanie kandydata Sławomira Grzywy, ktory nie mógl zebrac 1
    tys podpisow na swoj komitet wyborczy.
    Bo w warunkach epidemi uznal to za niemozliwe.

    To za tydzien uzna, ze 100 tys podpisow za swoja knadydaturą tez nie
    musi zebrac ...

    No chyba, zeby sie tak nie przejmowac, i dopuscic. I tak g* glosow
    zbierze.

    Ale ... a jakby tak szybko poszukac jakiegos Andrzeja Dude ... :-)

    J.

  • 4. Data: 2020-03-23 15:14:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 14:08, J.F. pisze:

    > To za tydzien uzna, ze 100 tys podpisow za swoja knadydaturą tez nie
    > musi zebrac ...

    Biorąc pod uwagę sensowność, to ja bym w ogóle zrezygnował ze zbierania
    tych podpisów nie tylko teraz, ale na przyszłość. Co rusz jest jakaś
    mniejsza lub większa afera z ich fałszowaniem. A niech ich nawet 100
    startuje. Do sejmu startuje kilkaset kandydatów i nikt się nie
    przejmuje. W praktyce po prostu kilku się liczy.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-03-23 15:30:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Biorąc pod uwagę sensowność, to ja bym w ogóle zrezygnował ze
    >zbierania
    >tych podpisów nie tylko teraz, ale na przyszłość. Co rusz jest jakaś
    >mniejsza lub większa afera z ich fałszowaniem.

    No jest, ale czy to jest argument ?
    Niech zbierze 150 tys wsrod zwolennikow, to mu nie podloza swini ..

    >A niech ich nawet 100 startuje.

    A jak sie 10 tys uzbiera ?
    Albo ... 30 mln :-)

    >Do sejmu startuje kilkaset kandydatów i nikt się nie
    >przejmuje. W praktyce po prostu kilku się liczy.

    W sejmie masz prog partyjny.

    Rzeklbym ... nie potrafi zebrac 100 tys podpisow, to kto na niego
    zaglosuje ?

    Ale ... czy prezydent musi byc partyjny ?
    Moze by i dobrze bylo, zeby jakis niezalezny mogl wystartowac, bez
    organizowania komitetu.

    Tylko ... bedzie takich wiecej i odpadnie w pierwszej turze, a w
    drugiej bedzie dwoch partyjnych :-)

    W Sejmie co innego - jak sie trzy partie nie potrafia dogadac, to jak
    sie 460 niezaleznych poslow dogada ?
    Dlatego mi sie te kukizowe JOW nie podobaja.
    Ale przeciez bedzie inaczej - JOW szybko doprowadzi do systemu
    dwupartyjnego.
    I juz spoleczenstwo nie bedzie moglo na Kukiza zaglosowac, tzn bedzie
    moglo, ale to nic nie da :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-03-23 15:37:46
    Od: z <...@...pl>

    Bosak nas uratuje przed takim czarnym scenariuszem ;-)

  • 7. Data: 2020-03-23 16:08:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 23-03-2020 o 15:30, J.F. pisze:
> [...]
    > dwupartyjnego.
    > I juz spoleczenstwo nie bedzie moglo na Kukiza zaglosowac, tzn bedzie

    Każdy system dąży do podobnego 2-3, czasem 4 partyjnego. Niezależnie czy
    będą to Jowy, czy inne systemy. System większościowy (jednym z takich
    jest JOW), wcale nie oznacza, że nie będzie partii ect. Będą, tylko
    poseł jakby będzie mniej zależny od szefa partii, a bardziej od
    wyborców. Rozkładu sił to jakoś diametralnie nie zmieni, jednak partie
    od środka będą musiały się zmienić, inaczej przepadną. Możliwość startu
    kogokolwiek jest tak na prawdę wentylem bezpieczeństwa i jak pokazuje
    życie użytym w historii np USA kilkukrotnie, ale skutecznie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 8. Data: 2020-03-23 16:16:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 15:30, J.F. pisze:

    > A jak sie 10 tys uzbiera ? Albo ... 30 mln :-)

    I tak kilku się będzie liczyło. Ale to jest jakiś argument. Mamy ePUAP.
    Zrobić przez tę platformę prawybory i do wyborów dopuścić tych, co będą
    mieli 10 najlepszych wyników. Oczywiście ostatecznie wybory muszą się
    odbyć, bo część osób jest nieinternetowa, tym nie mniej do odsiewu moim
    zdaniem to wystarczy.

    > W sejmie masz prog partyjny.

    Ale mnie chodziło o to, ze drukuje się karty z kilkuset kandydatami i
    działa.

    > Dlatego mi sie te kukizowe JOW nie podobaja.

    Ja myślę,m ze tu gdzie indziej leży problem. Teraz ta ordynacja jest
    taka zakręcona, że bardziej się opłaca przypodobać szefowi partii, by
    ten Cię na "jedynce" umieścił, niż wyborcom. Przy JOW szefowie partii
    straciliby to narzędzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2020-03-23 16:33:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >mieli 10 najlepszych wyników. Oczywiście ostatecznie wybory muszą się
    >odbyć, bo część osób jest nieinternetowa, tym nie mniej do odsiewu

    To teraz masz prawybory podpisowe.

    [...]
    >Ja myślę,m ze tu gdzie indziej leży problem. Teraz ta ordynacja jest
    >taka zakręcona, że bardziej się opłaca przypodobać szefowi partii, by
    >ten Cię na "jedynce" umieścił, niż wyborcom.

    Formalnie ta jedynka nie ma znaczenia.

    >Przy JOW szefowie partii straciliby to narzędzie.

    No fakt, kolesiow by troche ubylo. Albo przybylo, bo jedynka jest
    tylko jedna :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-03-23 16:39:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >czy będą to Jowy, czy inne systemy. System większościowy (jednym z
    >takich jest JOW), wcale nie oznacza, że nie będzie partii ect. Będą,

    Nie mowie, ze nie bedzie partii. Tylko dzis moze istniec 4-6 partii,
    a w JOW dwie.
    UK lekkim kontrprzykladem, ale gdyby nie ta Szkocja, to pewnie tez
    bylyby dwie.

    >poseł jakby będzie mniej zależny od szefa partii, a bardziej od
    >wyborców.

    A kto go tam wie - jak go szef za rok nie wystawi ... ma szanse
    samodzielnie ?
    Czy mierne ?

    Przyklad naszego senatu pokazuje, ze ma ...

    >Rozkładu sił to jakoś diametralnie nie zmieni, jednak partie od
    >środka będą musiały się zmienić, inaczej przepadną.

    No dokladnie. I sie wytworza dwie..

    > Możliwość startu kogokolwiek jest tak na prawdę wentylem
    > bezpieczeństwa i jak pokazuje życie użytym w historii np USA
    > kilkukrotnie, ale skutecznie.

    Raczej znikomym, bo wlasnie tam masz dwie partie.

    Plus silna wladze jednostki - prezydenta, gubernatora, burmistrza - i
    tu sie moze system zawalic :-)

    J.