  • 1. Data: 2020-03-20 07:05:42
    Temat: Roczna gwarancja rękojmi?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W sierpniu 2018 kupiłem urządzenie elektroniczne od polskiego
    dystrybutora chińszczyzny. Niedawno się zepsuło. Pal licho tak czy siak
    naprawię, bo jest mi użyteczne. Ale napisałem do sprzedawcy i dostałem
    taką odpowiedź "...urządzenie jest po rocznej gwarancji rękojmi,
    najlepiej kontaktować się z producentem który udziela dwuletniej
    gwarancji.".

    Jest niezależny serwis w Polsce i pewnie z niego skorzystam zamiast
    wysyłać do Chin jak sugeruje sprzedawca. Ale ja czegoś nie doczytałem i
    nie mam dwuletniej gwarancji od sprzedawcy? :-O

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2020-03-20 14:57:18
    Temat: Re: Roczna gwarancja rękojmi?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 07:05:42 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > wysyłać do Chin jak sugeruje sprzedawca. Ale ja czegoś nie doczytałem i
    > nie mam dwuletniej gwarancji od sprzedawcy? :-O

    Na mój gust sprzedawca należy do tych, którzy w takich przypadkach
    spuszczają klientów na drzewo, bo pewnie duży procent odpuszcza.

    "Sprzedawca z tytułu sprzedanej rzeczy odpowiada wobec konsumenta za jej
    ewentualne wady przez okres dwóch lat. Uprawnienie to nazywane jest
    rękojmią i jest niezależne od uprawnień przysługujących na mocy gwarancji.
    Co bardzo istotne, a o czym nie zawsze pamiętają sprzedawcy, nie mogą oni w
    żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z
    przepisów."

    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/reko
    jmia/
    http://www.kodekscywilny.pl/artykul,1690,14182,nowe-
    obowiazki-przedsiebiorcy-rozpatrujacego-reklamacje.h
    tml

    Dwa tygodnie temu zwrócili mi w Kauflandzie pieniądze za żarówkę kupioną w
    wrześniu 2018 i jedynym problemem był wyblakły paragon, ale przebiegle
    miałem skan z czasów, kiedy jeszcze był czytelny.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2020-03-20 15:49:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >wysyłać do Chin jak sugeruje sprzedawca. Ale ja czegoś nie doczytałem
    >i nie mam dwuletniej gwarancji od sprzedawcy? :-O

    A masz _gwarancje_ od sprzedawcy ?
    Bo moze byc tak, ze sprzedawca gwarantuje rok, a producent dwa lata.

    Natomiast korzystanie z rekojmii ... jest takie niepewne prawnie,
    bo skoro poltora roku działało, to towar był wolny od wad w chwili
    zakupu, czy nie był?

    I tu bardzo istotny jest zapis o domniemaniu.
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/reko
    jmia/

    no kurde, nie da sie skopiowac. Ale zobacz w "okres rekojmii".
    W skrocie - "konsument powienien wykazac, ze wada istniala juz w
    momencie zakupu".

    Czyli ... w sadzie przegrasz :-)

    J.