    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Date: Sat, 27 Nov 2010 00:34:48 +0100

    Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iclev7$vki$1@news.onet.pl...
    > "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli.
    > Ale się nie zachce.
    > Kropka.
    > A bardziej łopatologicznie - spółdzielnia prawodpodobnie szuka kasy i
    > argumentuje te poszukiwania "dobrem członków spółdzielni". Jednakże jeśli
    > nikt (a podejrzewam, że tak właśnie jest) nie jest zainteresowany
    > korzystaniem z zamkniętych korytarzyków przy drzwiach sąsiadów z innych
    > pięter, to cała akcja jest po prostu bezsensowna.
    >
    > Co innego, gdyby mieszkańcy ostatniego piętra oddzielili sobie np. taras
> [...]

    Myślę, że nalezy uporządkować te dyskusję;- jesli lokatorzy istotnie
    KORZYSTAJĄ z części wydzielonej w tym sensie, ze np. wstawili tam jaskieś
    szafki, albo nawet luzem przechowują swoje rzeczy (czy się nie mylę, ze
    autor postu pisał o stojącym tam swoim rowerze:-),to sądzę, ze jednak
    żądanie spóldzielni jest zasadne, tak jak jest zasadne, ze opłaca się czynsz
    np. za powierzchnię parkingową, czy piwnice. Jesli jednak odgrodzone
    korytarze są puste, niewykorzystane przez lokatorów i wstawione drzwi służą
    wyłącznie do podniesienia bezpieczeństwa to żądanie MZ jest bezzasadne,-
    spóldzielcy i tak opłacają część wspólną i np. opłata za klatkę schodową
    jest taka sama niezależnie od tego, czy drzwi tam są stale otwarte, czy jest
    tam zainstalowany domofon z kodem, co jest zupełnie analogiczna sytuacją do
    odgrodzenia korytarza, tyle ze to odgrodzenie obejmuje woiększą częśc
    powierzchni wspólnej.
    Przytoczony przez kogoś wcześniej argument, że drzwi w korytarzu nie
    pozwalaja podziwiać widoku z okna tego korytarza innym, nie mieszkającym tam
    lokatorom jest bezsensowny,- tak samo zamykane drzwi na klatkę schodowa nie
    pozwalają tego robić mieszkańcom innych klatek, nie mówiąc już o innych
    domach należących często do tej samej spóldzielni i nikt o zdrowych zmysłach
    nie każe płacić za to dodatkowego czynszu.
    Zresztą to, ze korytarz jest własnością wspólną nie przesądza, ze każdy ze
    spółdzielców z definicji ma miec zawsze tam wstep (bez rozsadnego powodu),-
    takze np. kotłownia, czy dach budynku jest własnością wspólną a nie znaczy
    to, aby kazdy ze spółdzielców miał prawo zawsze ot tak sobie tam przebywać.