  • Data: 2010-11-26 00:40:31
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 26 Nov 2010, sundayman wrote:

    [...Andrzejowi...]

    > Więc - specjalnie dla Ciebie przypomnę - że mam pisemną zgodę spółdzielni.

    Najpierw w innej sprawie.
    Dla porządku przypomnę, może posługując się przykładem ;)

    Załóżmy, że ktoś z grupowiczów udziela Ci "upoważnienia do wychłostania
    Andrzeja Lawy". Pisemnie.

    A potem ja Ci wydam "zakaz wychłostania Andrzeja Lawy". Ustnie.

    Teraz pytanie: czyja dyspozycja będzie miała "moc prawną"?

    > Dotarło ?
    > Czy może jeszcze raz powtórzyć ?

    Wracając do "porządku w papierach", to masz rację co do faktu wskazania
    iż masz "papier" od zarządu, co nie przesądza o prawie.
    Nie wiem, czy w sp-ni zarząd może tak zadysponować powierzchnią
    wspólną, ale jeśli nie, to ów "papier" ma taką samą moc jak
    "upoważnienie do wychłostania".

    *Dopiero* jeśli zarząd takie prawo by miał, pojawi się drugie pytanie:
    czy ma podstawy do pobierania opłaty?
    Na mój gust, skoro opłaty są małe, to powinno się znaleźć coś podobnego
    do przepisu ze wspólnot mieszkaniowych o rozliczaniu kosztów
    użytkowania części wspólnych służących niektórym (tylko) lokalom.
    W końcu te części wspólne się ogrzewa, zabezpiecza przed opadem
    (dach) itede. 2 zł może wyjść dość szybko.

    > No, cóż obawiam się - że to jest kwestia dyskusyjna. W jekiej odległości od
    > drzwi wielce szanownego Pana
    > mogę usiąść ? 0.5m ? 0.7m ? 2m ?

    Niestety, przepisu na odległość sobie nie przypominam ;)

    > Jakaś ustawa to normuje ?

    W przypadku spółdzielni może być jakiś przepis szczegółowy, ale
    w przypadku ogólnym jest to:
    +++
    Art. 206
    Każdy ze współwłaœcicieli jest uprawniony do współposiadania rzeczy
    wspólnej oraz do korzystania z niej w takim zakresie, jaki daje się
    pogodzić ze współposiadaczem i korzystaniem z rzeczy przez pozostałych
    współwłaœcicieli.
    ---

    > Ja sobie będę korzystał z przysługującej mi wolności korzystania z twojego
    > korytarza.

    "w zakresie dającym się pogodzić".
    A to o czym piszesz oddziałuje POZA część wspólną - bo hałas sięga do
    wnętrza mieszkania, a siedzenie "w drodze" może wykroczyć poza "daje
    się pogodzić".

    > O które to prawo tak dzielnie walczysz.

    Dura lex, sed lex.

    pzdr, Gotfryd