  • 31. Data: 2011-08-24 08:50:51
    Temat: Re: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "spp" napisał w wiadomości grup

    >Ale to o czym rozmawiamy _nie jest_ ubezpieczeniem tylko _opłatą za
    >nienależyte wykonanie umowy_ wynikającą bezpośrednio z Prawa Przewozowego.
    >To właśnie na potrzeby klientów zwykło się używać słowa 'ubezpieczenie' -
    >jako bardziej zrozumiałego dla przeciętnego obywatela.

    Wejdź na stronę UPS to znajdziesz:

    "Pomoc

    Zadeklarowana wartość

    Wprowadź wartość zadeklarowaną paczki. Wartość zadeklarowana paczki wyznacza
    maksymalną odpowiedzialność za zgubioną lub zniszczoną paczkę. W przypadku
    paczek bez wskazanej wartości zadeklarowanej odpowiedzialność firmy UPS jest
    ograniczona do 100,00 USD (lub odpowiednika tej kwoty w walucie lokalnej).
    Podając wartość zadeklarowaną w systemie wysyłkowym firmy UPS, za dodatkową
    opłatą możliwe jest zadeklarowanie wyższej wartości przesyłki (jednak nie
    wyższej niż limit określony dla danego kraju).

    Wartość wysyłanego towaru można określić na podstawie faktury, paragonu,
    wyceny lub sprawdzonej wartości podobnego produktu. Koszt ewentualnego
    zastąpienia towaru stanowi wartość zadeklarowaną."

    Chyba że autor wątku wykupił jeszcze jakieś dodatkowe ubezpieczenie.

  • 32. Data: 2011-08-24 09:48:53
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 17:21:30 -0500, witek napisał(a):

    > wiec dostaniesz wartość przedmiotu lub 360 zł, w zależności od tego co
    > mniejsze.

    Czyli ma otrzymać te 360zł.
    Kila dni temu był wątek o "wartości" i podatkach ;)
    Wartość rynkowa to ta za która SPRZEDAŁEŚ dany towar, a nie cena wywoławczy
    czy jakaś inna z ogłoszeń.

  • 33. Data: 2011-08-24 09:56:36
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 11:08:33 +0200, spp napisał(a):

    > Hmm, PP to PP - UPS obowiązuje raczej prawo przewozowe.
    >
    > Przewoźnik może podważyć deklarowaną wartość przesyłki i ograniczyć
    > wysokość odszkodowania do jej rzeczywistej (rynkowej) wielkości.

    Więc jak teraz chciałbyś jako nadawca przesyłki udowodnić co było w środku
    i jakiej wartości - skoro ta paczka wyparowała w rękach UPS?

  • 34. Data: 2011-08-24 10:06:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]

    >Kila dni temu był wątek o "wartości" i podatkach ;)
    >Wartość rynkowa to ta za która SPRZEDAŁEŚ dany towar, a nie cena wywoławczy

    Wykupił usługę która jest skonstruowana tak:

  • 35. Data: 2011-08-24 10:25:28
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 08:01:56 +0200, spp napisał(a):

    > Pragnę jednak zwrócić uwagę, że w omawianym przypadku wszyscy nadużywamy
    > słowa 'ubezpieczenie'.

    No przecież skoro w cennikach i regulaminach przewoźników stosowana jest
    określenie "UBEZPIECZENIE" - to o czy mamy mówić?
    Tu masz porównanie dwóch kurierek:
    https://www.wysylajtaniej.pl/?akcja=cennik
    W tabeli est pozycja: ubezpieczenie ;)

    > Przecież tutaj nawet nie są stosowane
    > jakiekolwiek przepisy z zakresu ubezpieczeń lecz zwykłe Prawo Przewozowe

    A propos prawa przewozowego, to oprócz ubezpieczenia które wyniosłoby tylko
    500zł (jak w przypadku poniżej opisanym), możemy dochodzić roszczenia od
    przewoźnika właśnie na podstawie PP:
    http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5711477,Kurie
    r_UPS_zmasakrowal_laptopa.html

    > Dodatkowo przewoźnicy mają prawo kontroli nadawanej paczki pod kątem jej
    > zgodności z deklaracją na liście przewozowym zarówno co do jej
    > zawartości

    Ale to kurier miał zrobić w momencie odbierania paczki, a nie kiedy ona
    została odebrana i ... zagubiona!!!

    > jak i wartości.

    Wybacz, ubawiłeś mnie po pachy :)))
    Kurier ma być ...expertem ze wszelkich możliwych branż i posiadać wykaz
    WARTOŚCI rzeczy które ludzie przesyłają? :)
    A co w przypadku o którym tu wspominał samochodziarz-historyk, kiedy szuka
    unikatowych części...jak byś na miejscu kuriera wycenił taką starą,
    unikalną część do takiego zabytkowego samochodu? W ceni ...złomu czy jakoś
    inaczej? I jeżeli inaczej - to dlaczego akurat tak? ;)

  • 36. Data: 2011-08-24 10:41:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-24 12:25, Kamil pisze:

    <ciach bzdety>

    A teraz poszukaj, kto musi dowieść jaka była wartość przesyłki i
    przeczytaj uważnie wszystkie moje wypowiedzi.
    Co do sposobów jej wyceny to mówi o tym art. 80 prawa przewozowego.

    --
    spp

  • 37. Data: 2011-08-24 10:43:19
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:06:01 +0200, Kris napisał(a):

> [...]
    > opłatą możliwe jest zadeklarowanie wyższej wartości przesyłki (jednak nie
    > wyższej niż limit określony dla danego kraju).

    No i wszystko gra.

    > Wartość wysyłanego towaru można określić na podstawie faktury, paragonu,
    > wyceny lub sprawdzonej wartości podobnego produktu. Koszt ewentualnego
    > zastąpienia towaru stanowi wartość zadeklarowaną."

    Tylko że to określenie następuje w chwili *wypełniania* tego listu
    przewozowego/zamawiania kuriera lub *odbioru przesyłki przez kuriera* -
    prawda?
    Nie w sytuacji kiedy po kilku/nastu dniach okazuje się że kurier zajumał
    przesyłkę.
    Ten omawiany przypadek, towar używany, osoby fizyczne, brak
    faktur/paragonów.

    Ten kto umieścił tam formułkę o "wartości PODOBNEGO produktu" - chyba nie
    powinien zajmować się swoją pracą ;))))
    Jakie kryteria powodują "podobieństwo produktu"? Kolor? gabaryt? Rozmiar?
    Może przeznaczenie?
    Pytanie do Ciebie:
    - czy "HTC Desire Z" i "Samsung Galaxy S" są PODOBNYMI PRODUKTAMI???? ;)))

  • 38. Data: 2011-08-24 10:51:04
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:43:19 +0200, Kamil napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^
    Zwracam uwagę na ten zwrot.
    Dotyczy on przecież chwili zanim przesyłka zostanie odebrana przez kuriera
    i rozpocznie się etap realizacji WYSYŁANIA ;)
    Jeżeli kurier przesyłkę odebrał to jest już ona w "dostarczeniu" a nie w
    "stanie wysyłania".
    Czy się mylę?

  • 39. Data: 2011-08-24 10:51:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    et...
> [...]

    >Tylko że to określenie następuje w chwili *wypełniania* tego listu
    >przewozowego/zamawiania kuriera lub *odbioru przesyłki przez kuriera* -

    Nie jestem pewny. Piszą"wartość towaru określić MOŻNA" więc myślę ze chodzi
    właśnie o przypadek sporny. I zreszta tak robią z tego co wiem, a myślę ze
    gdyby to było niezgodnez prawem itp to by już kilka spraw sądowych
    przegrali.
    Ale to moje przemyślenia tylko;))

    >Pytanie do Ciebie:
    >- czy "HTC Desire Z" i "Samsung Galaxy S" są PODOBNYMI PRODUKTAMI???? ;)))

    Pewnie nie, ale np "Samsung Galaxy S" w czarnej obudowie jest podobny do
    "Samsung Galaxy S" w złotej obudowie.
    A widziałeś jak US określa wartość auta jak płacisz podatek po zakupie auta?
    Biora wydruki z OTOMOTO ofert aut tej samej marki tego samego rocznika itp i
    liczą średnią cene. I mało ich obchodzi co masz wpisane w umowie kupna.

  • 40. Data: 2011-08-24 10:56:51
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 12:51:30 +0200, Kris napisał(a):

    > gdyby to było niezgodnez prawem itp to by już kilka spraw sądowych
    > przegrali.

    Publikuja gdzieś rejestr "przegranych spraw"? ;)

    > Ale to moje przemyślenia tylko;))

    :)
    No i do tego właśnie jest d=grupa dyskusyjna :)

    > Pewnie nie, ale np "Samsung Galaxy S" w czarnej obudowie jest podobny do
    > "Samsung Galaxy S" w złotej obudowie.

    Hehe, widzisz,,,, podobny jest wyglądem i opcjami/funkcjonalnością. Owszem.
    Ale jest innego koloru..... a złoty to taki siakis ..dresiarskie jest po
    prostu ;)))

    > A widziałeś jak US określa wartość auta jak płacisz podatek po zakupie auta?

    Po pierwszy, właśnie to jest to "stare przekonanie i prawo powielaczowe" -
    to nie US określa wartość auta. To Ty wypełniasz PCC - nie pamiętasz?

    > Biora wydruki z OTOMOTO ofert aut tej samej marki tego samego rocznika itp i
    > liczą średnią cene.

    Opowiadasz bajki :)

    > I mało ich obchodzi co masz wpisane w umowie kupna.

    Opowiadasz bajki :))
    To Ty wypełniasz deklarację PCC i wpisujesz kwoty. Jeżeli US chce więcej
    podatku - musi wydać decyzję....itd itd :)))