  • 1. Data: 2004-03-03 09:26:55
    Temat: Kupno mieszkania - wydanie, wymeldowanie
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Witam,
    Chciałabym prosić o radę. Kupuję mieszkanie, chciałabym to zrobić w miarę
    bezpiecznie. Podpisanie aktu notarialnego jest w przyszłym tygodniu, wpłacam
    90% wartości, wydanie mieszkania kilka dni później, wtedy dopłacam brakujące
    10%. W związku z tym mam pytania:
    - czy obecny właściciel mieszkania i jego rodzina powinni być wymeldowani
    gdy przystępują do aktu notarialnego?
    W każdym biurze nieruchomości słyszę co innego na ten temat. Generalnie nie
    chciałabym kupować mieszkania z lokatorami, ale nie wiem jak to wygląda z
    punktu widzenia prawa ;-) Kiedys usłyszałam, że "przecież ten człowiek MUSI
    być gdzieś zameldowany", i żebym nie wymyślała
    - jakie są moje prawa gdy okaże się że obecny-były właściciel zwleka z
    przeprowadzką albo w ogóle nie chce sie wyprowadzić. Co mogę wtedy zrobić i
    jak to wygląda w praktyce?

    Może niepotrzebnie się denerwuję, ale nie do końca ufam pośrednikowi. Mam
    wrażenie że chce tylko doprowadizć transakcję do końca i nie martwi się o
    moje bezpieczeństwo. Właściciel mieszkania jest z gatunku ludzi "trudnych" i
    "wyrywnych". Po ostatnim spotkaniu ogarnęły mnie wątpliwości...

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
    Alicja

  • 2. Data: 2004-03-03 09:49:36
    Temat: Re: Kupno mieszkania - wydanie, wymeldowanie
    Od: s...@g...pl

    On Wed, 3 Mar 2004 10:26:55 +0100, "Alicja" <a...@w...pl>
    wrote:

    >- czy obecny właściciel mieszkania i jego rodzina powinni być wymeldowani
    >gdy przystępują do aktu notarialnego?

    Zameldowanie nie ma nic wspólnego z własnością. Można być zameldowanym
    w lokalu bez prawa do niego i na odwrót.
    Jest to administracyjny przeżytek epoki PRL, który powinien zostać
    zlikwidowany po wejściu do Unii. Spisy ludności są uzasadnione jedynie
    celami wyborczymi.

    silvermane

  • 3. Data: 2004-03-03 10:06:58
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jest to administracyjny przeżytek epoki PRL, który powinien zostać
    > zlikwidowany po wejściu do Unii. Spisy ludności są uzasadnione jedynie

    Nie chodzi mi o to czy oni mają prawo być zameldowani lecz o to czy ja nie
    będę miała z tym problemu jako nowa właścicielka.
    Alicja

  • 4. Data: 2004-03-03 10:36:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    s...@g...pl wrote:

> [...]
    > Jest to administracyjny przeżytek epoki PRL, który powinien zostać
    > zlikwidowany po wejściu do Unii. Spisy ludności są uzasadnione jedynie

    Jednym slowem nie martw sie o zameldowaine a o WYDANIE mieszkania..

    > silvermane

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-03 10:58:07
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Alicja wrote:

    > Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi mi o to czy oni mają prawo być zameldowani lecz o to czy ja nie
    > będę miała z tym problemu jako nowa właścicielka.
    > Alicja

    Toz przeciez tlumaczymy Ci.

    nie zajuj sie "duperelami" lecz tym, czy WYDADZA Ci mieszkanie.

    Moze to dobrzy ludzie i z jakichs wzgledow potrzebuja miec jeszcze troche
    zameldowanie "w starym miejscu" sam tak kiedys zrobilem..
    Ale jak ktos nastraszyl kupujaca to sie po prostu wymeldowalem i juz..

    Zameldowanie nie daje praw DO NICZEGO a jest klopotem przemeldowywaine sie,
    przerabiania prawa jazdy i innych dokumentow przy kazdej zmianie
    zameldowania. Moze ludzie beda mieli inne miszkanie za miesiac i PO CO
    narazac ich na klopoty z powodu nieuzasadnionych fobii rodem z PRL,
    gdzie zameldowany byl "nieruszalny"..

    Wazniejsze jest, by ci WYDALI MIESZKAINE. Bo jak sie nawet wymelduja
    a nie wydadza mieszkania to WTEDY bedziesz miala klopoty.

    Zastanow sie z podpisaniem aktu do chwili WYDAINA IMESZKANIA..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-03-03 11:14:37
    Od: "Alicja" <a...@w...pl>

    > Zastanow sie z podpisaniem aktu do chwili WYDAINA IMESZKANIA..
    Początkowo taki był mój warunek. Jestem przygotowana do transakcji choćby
    dziś. Właściciele mieszkania mają wybudowany dom i na pierwszej rozmowie
    deklarowali że nie będzie problemu z wyprowadzką.
    Potem zaczęli sie wycofywać. Od tej pory nie rozmawiałam z nimi, tylko przez
    biuro obrotu nieruchom. (właściwie 2 biura, ich i moje). Moje obawy rosną z
    dnia na dzień. Nie wiem czy to głupi upór czy może jakaś nieczysta sprawa.
    Stąd moje pytania - cz. II - co zrobię jeśli nie będą chcieli opuścić
    mieszkania, jakie środki prawne mam do dyspozycji. Eksmisja???

  • 7. Data: 2004-03-03 11:43:24
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    > Jednym slowem nie martw sie o zameldowaine a o WYDANIE mieszkania..

    Witaj!

    Jednak przylacze sie do watpliwosci Alicji ...
    Dlaczego stanowczo nie domagac sie wymeldowania
    przed podpisaniem umowy?
    W koncu musi sie wymeldowac, wiec dlaczego ma to trwac lata?

    pozdrawiam
    ---
    V.

  • 8. Data: 2004-03-03 11:44:13
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Powinna sie domagac wymeldowania, najlepiej przy podpisaniu wlasciwej umowy,
    ewentualnie przy wydaniu (chyba, ze umowa bedzie stanowic inaczej i kupujacy
    moze miec z tego jakis profit, np. nizsza cene).
    Dowodem na wymeldowanie jest ... poswiadczenie zameldowania z urzedu
    meldunkowego z liczba osób wpisana 0 (zero) :-)
    JaC

  • 9. Data: 2004-03-03 12:16:11
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    666 wrote:

> [...]
    > Dowodem na wymeldowanie jest ... poswiadczenie zameldowania z urzedu
    > meldunkowego z liczba osób wpisana 0 (zero) :-)

    Przeciez PISALEM DLACZEGO.

    to niepotrzebny klopot i "relikt".

    Nomalnie niepasowalo mi sieprzemeldowywac przezparemiesiecy.
    NA SZCZESCIE kupujaca nie byla tak wyczulona a NIC nie ryzykowala.

    GDY ja "dobrzy ludzie nastraszyli" jak Wy teraz straszycie
    napisalapismo o wymeldowanie. I po krzyku - Mile panie
    w UM bez problemow wymeldowaly.

    jest DUZO WAZNIEJSZA sprawa - WYDANIE mieszkania.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-03-03 12:22:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Alicja wrote:

> [...]
    > sprawa. Stąd moje pytania - cz. II - co zrobię jeśli nie będą chcieli
    > opuścić mieszkania, jakie środki prawne mam do dyspozycji. Eksmisja???

    No wlasnie.

    MOGA miec problemy z przemeldowaniem chocby dlatego, ze MOZE nie dokonali
    formalnosci odbioru domu.
    MOZE braklo im pieniedzy na cos w tym domu.
    MOZE to sa dobrzy ludzie i nIC ZLEGO niemaja na mysli..
    Alejesli tak, niepowinni brac calej kasy przed PRZEKAZANIEM mieszkania.

    CO Z TEGO ze ze sie wymelduja i dostana CALA KASE,
    jak sie nie wyprowadza ? policja SAMA ich nie wyrzuci.

    Jak sa tacy cwani, niech podpisza umowe sprzedazy i wezma PIERWSZA RATE,
    a reszte przy PRZEKAZANIU. To wszystko mozna ladnie w akcie notarialnym
    zawrzec, jak rowniez i to, ze z tej drugiej raty potraca jakis procent za
    nie opuszczenie
    mieszkania w wyznaczonym terminie.

    Wtedy bedziesz miala przynajmniej srodki finansowe, by z nimi walczyc.

    Boguslaw