  • 51. Data: 2005-05-01 20:42:18
    Temat: Re: Kupilem monitor - okazal sie niesprawny...
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    news:d537dn$spo$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Tak.

    i wtedy te wyciagniete informacje rzeczywiscie beda dowodem

    P.

  • 52. Data: 2005-05-01 20:52:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d52fid$h29$1@inews.gazeta.pl...

    > sie
    >
    > Co Ty? Jak do Ciebie napiszę przedsądowe wezwanie do zapłaty należności,
    > to przecież będzie na nim mój podpis, a nie Twój.

    Wiesz, jezeli bedzies miec dowod na to ze osoba jest Ci winna pieniadze to
    takie
    wezwanie do zaplaty stanowi tylko mily gest z Twojej strony :)

    Cofnijmy sie ciut. Dojdzmy do sytuacji gdy to zadluzenie powstalo.
    Powiedzmy ze zawarles umowe kupna, platnosc w ciagu 2 tygodni.
    Masz umowe, pieknie wydrukowana, jednak nie ma na niej podpisu
    drugiej strony. Czy to mozna uznac za dowod zawarcia umowy?

    > jezeli
    > potwioerdzenie
    > prowadzilo
    >
    > I tak pewnie zrobi. Co nie znaczy, że sam wydruk nei bedzie brany pod
    > uwagę. Jak pisałem jego moc dowodowa jest neico wyższa od zeznania
    > pokrzywdzonego.

    jak dla mnie to bezsens. Tak samo jak np okazanie w ktorym bierze udzial
    sama pokrzywdzona,
    bo to jest tylko przedstawienie sytucji przez jdna ze stron a nie
    udowodnienie winy oskarzonemu.
    Wtedy sedzia bawi sie "w Boga" decydujac o czyims zyciu przez "widzimisie"
    .
    A tak nie moze byc.

    Takie "dowody" powinny zatrzymywac sie na etapie analizy przez
    policje/prokurature, a potwierdzenie,
    w tym przypadku przez QXL'a zgodnosci wydruku (oczywiscie z podpisami,
    pieczatkami firmy) mozna uznac za dowod
    w pelnym tego slowa znaczeniu i oddac ocenie sadowi.

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 53. Data: 2005-05-01 21:31:02
    Od: "Kubaz" <k...@t...pl>

    > Ale obawiam sie ze to dotyczy przypadkow typu
    > "monitoru peklo sie szkielko" czy "obudowe obgryzl cyber
    > kornik".
    >
    > Natomiast wada o ktorej pisze Kubaz dotyczy raczej problemow
    > z cewka lub samym kineskopem. A to juz nie jest wada ktora
    > moze powstac na wskutek dzialan sil fizycznych :)

    dokladnie - sprawdzilem w obecnosci kuriera i z zewnatrz wszystko bylo ok

    > Jest jeszcze jeden szczegol. Z tego co widze, towar zostal zakupiony
    > przez internet w sklepie lub w firmie handlujacej sprzetem
    > poleasingowym. Moze daloby sie cos wskurac odnosnie niezgodnosci
    > towaru ale zdaje mi sie ze musialby dysponowac faktura za ten towar.

    niestety nie, ale moze napisac do niego o to zeby przyslal paragon? Jakie za
    szanse, ze przysle?

    > A w sumie to ciekawe, gdyby wyslac do goscia pisemko(wezwanie)
    > z kopia do PiH i UOKiK (przynajmniej kopia w pismie) i poczekac
    > na jego reakcje...

    Wiec co radzicie, isc odrazu na policje czy zglosic to gdzie indziej?

    --
    Kubaz

  • 54. Data: 2005-05-02 04:25:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d53ev6$rmf$1@inews.gazeta.pl...

    > i wtedy te wyciagniete informacje rzeczywiscie beda dowodem

    Również.

  • 55. Data: 2005-05-02 04:29:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d53fi3$kk$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiesz, jezeli bedzies miec dowod na to ze osoba jest Ci winna
    pieniadze to
    > takie
    > wezwanie do zaplaty stanowi tylko mily gest z Twojej strony :)

    W niektórych wypadkach jest wymagane parwem. W większości wypadków bez
    niego mozesz mieć kłopot z zasądzeniem kosztów procesu. Tak więc to nie
    tylko grzeczność.

> [...]
    > Masz umowe, pieknie wydrukowana, jednak nie ma na niej podpisu
    > drugiej strony. Czy to mozna uznac za dowod zawarcia umowy?

    To silnie zależy od okoliczności. Jeśli dowiodę, że dostarczyłem te
    rzeczy. Będzie świadek, ze umowa na takich warunkach była zawarta, tylko
    jej podpisany egzemplaż zginął. Ja bym w każdym razie nie generalizował.
    oczywiście lepiej, by była pdopisana przez obydwie strony.

> [...]
    > pieczatkami firmy) mozna uznac za dowod
    > w pelnym tego slowa znaczeniu i oddac ocenie sadowi.

    Poprzestajmy na tym, że w praktyce sądy uznają tego typu dowody.

  • 56. Data: 2005-05-02 07:37:30
    Od: "::WiReFree::" <miet@nospam@chipdrive.pl>

    Jesli w srodku siedzi koneskop Trynitron to te smugi i cienie wynikaja tylko
    ze zlej regulacji albo zlych ustawien karty w komputerze przedewszystkim
    kabel miedzy monitorem a komputerem musi byc ekranowany jak nie jest to
    wlasnie wychodza cienie .Skontaktuj sie z kims kto ma pojecie o monitorach
    wszystko ci wyjasni.

  • 57. Data: 2005-05-02 09:40:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jej podpisany egzemplaż zginął. Ja bym w każdym razie nie generalizował.
    > oczywiście lepiej, by była pdopisana przez obydwie strony.

    przeciez swiadka zawsze mozna znalezc (znajomego) zwalszcza gdy sie chce
    tego typu walek zrobic.

    P.

  • 58. Data: 2005-05-03 01:38:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d54sib$5cf$1@inews.gazeta.pl...

    > przeciez swiadka zawsze mozna znalezc (znajomego) zwalszcza gdy sie
    chce
    > tego typu walek zrobic.

    Przemku, ale wiele wyroków opiera się właśnie na zeznaniach świadków. O
    ile w sprawach gospodarczych z reguły jakieś dokumenty istnieją, to w
    sprawach kryminalnych w przeważającej większości wypadków sądy opierają
    się na materiale dowodowym w postaci zeznać świadków. Czasem są jakieś
    ślady, ale to zależy od charakteru zdarzenia.

    Oczywiście masz rację, ze świadków można sobie znaleźć. Ale idąc tym
    tokiem rozumowania, to doprowadził byś do podważenia większości wyroków
    w sprawach karnych o charakterze kryminalnym.

    Prawo cywilne określa, kiedy zawarta umowa ma być potwierdzona na piśmie
    oraz przewiduje określone skutki niewłaściwej formy zawarcia takiej
    umowy. Rzuć okiem do kodeksu cywilnego, bo nie ma sensu, bym to
    przepisywał.

  • 59. Data: 2005-05-03 09:46:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > tokiem rozumowania, to doprowadził byś do podważenia większości wyroków
    > w sprawach karnych o charakterze kryminalnym.

    widze rozwiazanie. Z zaloezenia swiadek jest niewiarygodny. Wiarygodnosc
    moznaby bylo zdobyc
    poprzez :
    1. badanie na wariografie (chyba nie przekrecilem)
    2. przesluchanie po zazyciu specjalnego narkotyku (w stanach zjednoczonych
    policja tego uzywa, nazwy nie pamietam,
    mowia na to zmiekczac mozgu)

    poczytam

    p.

  • 60. Data: 2005-05-03 11:03:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d57h90$mtj$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > 1. badanie na wariografie (chyba nie przekrecilem)
    > 2. przesluchanie po zazyciu specjalnego narkotyku (w stanach

    Chwilowo zgodnie z polskim parwem przyjęto jednak załozenie, ze świadek
    jest raczej wiarygodny, póki nie udowodni się, że nie jest. Oczywiście
    możemy dyskutować na temat słuszności takich założeń. Ale samego faktu
    chwilowo nie zmienimy.