  • 1. Data: 2005-04-30 13:29:02
    Temat: Umowa zlecenie - praktyki dealerów
    Od: "dip" <j...@w...pl>

    Witam

    mam prośbe o porade w sprawie podpisanej przeze mnie "umowy-zlecenia" na
    sprzedaż auta z jednym z dealerów. Korzystając z pomocy dealera podpisałem z
    nim tzw. umowe-zlecenia na sprzedaż mojego auta. Dealer wywiązał się z
    zadania (znalazł Klienta) i kiedy doszło do podpisywania umowy sprzedaży,
    gdzie dealer widnieje jako osoba reprezentująca moje interesy z kupującym, w
    jednym z punktów możemy przeczytać coś na kształt :

    "Za wszelkie wady DEALER nie odpowiada"

    Rozumiem ta formułkę, którą tutaj tylko przytoczyłem dla zobrazowania, ale
    niepokoi mnie jeden fakt : dealer świetnie zabezpieczył swój interes, ale
    nie ma tam słowa o mnie, jako sprzedającym. I tu pytania :

    - czy jeżeli podpisałem tą umowę zlecenia to automatycznie wszystkie sprawy
    dotyczące ewentualnych roszczeń ze strony kupującego będą kierowane do
    dealera ? czy też powinienem walczyć o dopisanie formułki : "... DEALER, jak
    również sprzedający, nie odpowiadają" ?

    pozdrawiam
    dip

  • 2. Data: 2005-04-30 13:46:21
    Temat: Re: Umowa zlecenie - praktyki dealerów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dip" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    Dealer sprzedaje w Twoim imieniu i generalnie za nic nie odpowiada. jak
    były ukryte wady, to roszczenie w pierwszym rzędzie będzie do Ciebie. Do
    niego tylko przy okazji, jeśli daje gwarancję (dają najczęściej). Chodzi
    o to, że samochód nie jest nowy i dealer nie wie tak naprawdę, co w nim
    siedzi.

  • 3. Data: 2005-05-04 15:36:07
    Od: biuro <b...@p...pl>

    dip wrote:

> [...]
    > do dealera ? czy też powinienem walczyć o dopisanie formułki : "...
    > DEALER, jak również sprzedający, nie odpowiadają" ?

    samochod dealer sprzedaje jako pelnomocnik i jako taki nie ponosi
    odpowiedzialnosci za zobowiazania. Pełnomocnik zawsze składa oswiadczenia w
    imieniu i na rzecz reprezentowanego. Osoba sprzedające zawsze odpowiada.
    Nalezy moim zdanie umiescic klauzyle w umowie ze stan faktyczny i prany
    jest znany. Doradzam jednoczesnie aby nabywca sam zbadał stan techniczny
    pojazdu to umorzliwi unikniecie nieporozumien