  • 1. Data: 2005-04-30 13:05:44
    Temat: Palenie ogniska i Straż Miejska
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Właśnie przed chwilą miałem wizytę panów ze Straży Miejskiej. Przedmiotem
    wizyty było ognisko, które paliło się w ogrodzie. Nie spalaliśmy żadnych
    smieci, ani opon tylko gałązki z przed chwilą ostrzyżonego żywopłotu.
    Ponieważ nasza Straż Miejska często nachodzi takich ogniskowych palaczy
    (zwłaszcza, jak braknie im już blokad na koła) to wcześniej pytałem Straż
    Pożarną i wyjaśnili mi, że palić mogę minimum 10 metrów od otworów okiennych
    lub drzwiowych i pod warunkiem, że nie spalam śmieci. Warunki te spełniłem
    ale mimo to panowie municypalni stwierdzili, że "zadymiam okolicę" i
    nakazali natychmiast zagasić ognisko. Zagasiłem więc chociaż niechętnie i
    pytem Grupę:
    jaki przepis reguluje takie palenie w ogródku, co to znaczy zadymianie
    okolicy (dym był biało-niebieski i nie powodował zmniejszenia widoczności
    chociaż nie powiem, że spalało się bezdymnie, bo świeże gałązki trochę dymu
    dają).
    Jak to jest z ogródkowym paleniem? Wolno? Nie wolno? A dym z grilla?

    pozdrawiam
    JAck

  • 2. Data: 2005-04-30 13:15:34
    Temat: Re: Palenie ogniska i Straż Miejska
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > dają).
    > Jak to jest z ogródkowym paleniem? Wolno? Nie wolno? A dym z grilla?

    Musiałbyś poszukać w uchwałach Rady Miasta.
    Raczej są obostrzenia, że palić nie wolno.

  • 3. Data: 2005-04-30 13:44:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    jest w ustawie o śmieciach zakaz spalania odpadów. Straż pożarna
    poinformowała Cię tylko o obostrzeniach od strony pożarowej. Ale są
    jeszcze inne przepisy. Generalnie odpadów(gałązki, to w rozumieniu tej
    ustawy odpady) spalać nie wolno poza spalarniami. Była tu ze dwa lata
    temu taki wątek. Poszukaj w google, bo od tego czasu nie zmieniły się
    przepisy.

  • 4. Data: 2005-04-30 22:03:46
    Od: "Robol" <s...@T...pl>

> [...]
    > ustawy odpady) spalać nie wolno poza spalarniami. Była tu ze dwa lata
    > temu taki wątek. Poszukaj w google, bo od tego czasu nie zmieniły się

    A jeśli te gałązki nie potraktujemy jako odpad ? Załóżmy, że te
    gałązki to zbierany pieczołowicie ;} opał na grila ? Załóżmy [przeginam], że
    bbbardzo dużego grila wielkości ogniska ? Załóżmy [znów przeginam], że
    zrobimy obudowę [z blachy, murowaną, z kostek ?] która wizualnie uspokoi
    niewiernych co do tego, że jest to gril [a nawet jeśli nie ma obudowy to
    niech mi ktoś poda definicję prawną grila ;}]. I wpakujemy gałązki .....
    Ognisko- gril ;] I co dalej ?

    Robol

  • 5. Data: 2005-04-30 23:17:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robol" <s...@T...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli te gałązki nie potraktujemy jako odpad ?
    W podanej przeze mnie ustawie jest słowniczek. Gałązki są odpadem
    zgodnie z nim i nic na to nie poradzisz. To, ze często się je spala nie
    zmienia w tym wypadku nic. Papiery w piecu też się spala, a teoretycznie
    nie wolno.

  • 6. Data: 2005-05-01 06:31:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > odpadem zgodnie z nim i nic na to nie poradzisz. To, ze często
    > się je spala nie zmienia w tym wypadku nic. Papiery w piecu też

    Ale intencja przedpiścy jest inna.
    Zmierza do potraktowania gałązek jako OPAŁ.
    Jak w kominku. Jak węgiel w piecu, olej opałowy czy gaz.
    Gałęzie pozyskiwane (nawet z żywopłotu) z podstawowym przeznaczeniem
    jako opał - nawet z uwzględnieniem "odpadowej" ustawy,
    i zgodnie z jej definicjami, nie mogą wtedy być uznane za odpady.

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-05-01 08:34:42
    Od: "Zb. Drwiega" <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d513mb$p6g$1@inews.gazeta.pl> Robert Tomasik napisal(a):

> [...]
    > zgodnie z nim i nic na to nie poradzisz. To, ze często się je spala nie
    > zmienia w tym wypadku nic. Papiery w piecu też się spala, a teoretycznie

    Papieru spalać w piecu nie wolno?
    A gdzie to pisze?

    Jak spalam węgiel, i z komina leci dym czarny jak smoła, to mi wolno.
    (jak rozumiem)
    A jak spalam papier- to nie wolno?
    Kto sprawdza, czy NIE spalam ABY papieru?

    "Węszę" tu zabawny precedens.

    Wypada gałązki ponieść do piwnicy, i spalić w piecu CO.
    (Oczywiście, jak się ma piwnicę, w niej piec CO)

    :)
    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848 , gg1100100111000000111010

  • 8. Data: 2005-05-01 09:00:58
    Od: "Zb. Drwiega" <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d502cu$jgk$1@nemesis.news.tpi.pl> Robert Tomasik napisal(a):

> [...]

    > ustawy odpady) spalać nie wolno poza spalarniami. Była tu ze dwa lata
    > temu taki wątek. Poszukaj w google, bo od tego czasu nie zmieniły się

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/0628.htm
    (Ustawa USTAWA z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach.)
    Są inne nt. temat?

    Art. 3. 1. Odpady oznaczają każdą substancję lub przedmiot należący
    do jednej z kategorii, określonych w załączniku nr 1 do ustawy,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    których posiadacz pozbywa się, zamierza pozbyć się lub
    do ich pozbycia się jest obowiązany.
    Załączniki do ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. (poz. 628)
    Załącznik nr 1
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    KATEGORIE ODPADÓW
    Q1 Pozostałości z produkcji lub
    konsumpcji, niewymienione w pozostałych kategoriach
    ^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Q2 Produkty nieodpowiadające wymaganiom jakościowym
    Q3 Produkty, których termin przydatności do właściwego użycia upłynął
    Q4 Substancje lub przedmioty, które zostały rozlane, rozsypane,
    zgubione lub takie, które uległy innemu zdarzeniu losowemu,
    w tym zanieczyszczone wskutek wypadku
    lub powstałe wskutek prowadzenia akcji ratowniczej
    Q5 Substancje lub przedmioty zanieczyszczone lub zabrudzone w
    wyniku planowych działań (np. pozostałości z czyszczenia,
    materiały z opakowań - odpady opakowaniowe, pojemniki, itp.)
    Q6 Przedmioty lub ich części nienadające się do użytku
    (np. usunięte baterie, zużyte katalizatory itp.)
    Q7 Substancje, które nie spełniają już należycie swojej funkcji
    (np. zanieczyszczone kwasy, zanieczyszczone rozpuszczalniki,
    zużyte sole hartownicze itp.)
    Q8 Pozostałości z procesów przemysłowych
    (np. żużle, pozostałości podestylacyjne itp.)
    Q9 Pozostałości z procesów usuwania zanieczyszczeń
    (np. osady ściekowe, szlamy z płuczek,
    pyły z filtrów, zużyte filtry itp.)
    Q10 Pozostałości z obróbki skrawaniem lub wykańczania
    (np. wióry, zgary itp.)
    Q11 Pozostałości z wydobywania lub przetwarzania surowców
    (np. pozostałości górnicze itp.)
    Q12 Podrobione lub zafałszowane substancje lub przedmioty
    (np. oleje zanieczyszczone PCB itp.)
    Q13 Wszelkie substancje lub przedmioty, których użycie zostało
    prawnie zakazane (np. PCB itp.)
    Q14 Substancje lub przedmioty, dla których posiadacz nie znajduje
    już dalszego zastosowania (np. odpady z rolnictwa,
    gospodarstw domowych, odpady biurowe, z placówek handlowych,
    sklepów itp.)
    Q15 Zanieczyszczone substancje powstające podczas rekultywacji
    gleby i ziemi
    Q16 Wszelkie substancje lub przedmioty, które nie zostały uwzględnione
    w powyższych kategoriach (np. z działalności usługowej, remontowej)

    Gałązek nie znalazłem.
    Gdzie jest o gałązkach?

  • 9. Data: 2005-05-01 18:38:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ale intencja przedpiścy jest inna.
    > Zmierza do potraktowania gałązek jako OPAŁ.

    Jeśli tylko uda mu sie o tym w razie koneiczności przekonać sąd, to
    proszę bardzo.

> [...]
    > jako opał - nawet z uwzględnieniem "odpadowej" ustawy,
    > i zgodnie z jej definicjami, nie mogą wtedy być uznane za odpady.

    No ale wówczas spala się je w piecach, a nie na ognisku za domem. To
    podstawowa różnica, która przychodzi mi do głowy.

  • 10. Data: 2005-05-01 18:41:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > gospodarstw domowych, odpady biurowe, z placówek handlowych,
    > sklepów itp.)
    >
    > Gałązek nie znalazłem.
    > Gdzie jest o gałązkach?

    Zostawiłem wyżej