  • 21. Data: 2004-01-07 12:44:02
    Temat: Re: Kupiłem mieszkanie a poprzedni właściciel nie wymeldował się...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:btfs64$4cm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dokładnie - i wg. urzędniczki z urzędu gminy opłacić tego urzędnika
    > komunalnego miałbym ja....

    A on już pensji nie dostaje? A poważnie, to ciekawy jestem, czy Pani była
    uprzejma chociaż powiedzieć jaka to kwota i z czego wynika.

  • 22. Data: 2004-01-08 01:28:53
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    >
    > A on już pensji nie dostaje? A poważnie, to ciekawy jestem, czy Pani była
    > uprzejma chociaż powiedzieć jaka to kwota i z czego wynika.

    Około 150 i że 'taka jest opłata'. IMHO opłatą należałoby obciążyć osobę
    unikającą wymeldowania - może coś się jej pop*.*?

  • 23. Data: 2004-01-08 08:31:17
    Od: w...@p...onet.pl

    > stawienia
    >
    > A nie wiem skąd ona to wzięła, bo żadna podstawa prawna mi chwilowo do
    > głowy nie przychodzi. Coś mi się wydaje, że chciała Cię spławić, bo nie
    > wiem dla czego Ty miał byś pokrywać koszty zastępstwa jakiejś nieznanej Ci
    > osoby.

    Tu jest trochę pomieszania z poplątaniem. Urzedniczka coś wie, ale jak to
    urzędniczka nie do końca i niedokładnie.

    Chodziło jej zapewne o przypadek wymeldowania z art. 15 ust. 2 ustawy o
    ewidencji itd. w przypadku, gdy osoba opuściła miejsce zameldowania a miejsca
    jej pobytu ustalić nie można. W takim przypadku, każdy kto ma w tym interes
    prawny (zatem właściciel na pewno) może żądać wymeldowania administracyjnego.
    No i kłania się art. 34 kpa, o osobie nieobecnej i jej przedstawicielu. No i
    koszty tego wyznaczenia, na podstawie art. 262 par. 1 kpa organ przerzuci na
    stronę (tego właściciela) bowiem ten przedstawiciel został wyznaczony w jego
    interesie.

    Oczywiście jest to nadużycie ze strony organu bowiem:

    Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o ewidencji wymeldowania dokonuje w pierwszej
    kolejności urząd z urzędu :) a w drugiej na wniosek strony. no więc urząd ma
    ustawowy obowiązek wymeldowania, a skoro tak to nie może obciążyc strony
    kosztami bo art. Art. 262. par 1. stanowi, ze stronę obciążają te koszty
    postępowania, które:
    2) zostały poniesione w interesie lub na żądanie strony, a nie wynikają z
    ustawowego obowiązku organów prowadzących postępowanie.

    Ale z kolejnej strony ten sam przepis (art. 262 par. 1) stanowi, że stronę
    obciążają te koszty postępowania, które:
    1) wynikły z winy strony,

    no i tutaj jest pole do popisu dla urzędu, bo skoro właściciel nie zgłosił
    zniknięcia osoby (znaczy sie opuszczenia alokalu)a miał taki obowiązek z art.
    29 ust. 2 ustawy o ewidencji, to można przyjąć, że jest winny powstaniu kosztów
    i niech buli.

    Tak się można przerzucać miesiącami i nic z tego nie wynika, ale może to o to
    chodzi ?

    Paweł

  • 24. Data: 2004-01-08 11:51:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Skoro tak, to ja bym po prostu ich na piśmie zawiadomił o tym, że rzeczona
    osoba nie przebywa pod danym adresem od takiego a takiego czasu. Wówczas
    jak pisze Walia będą musieli go wymeldować z urzędu, a ponieważ Andrzej
    wniosku nie złożył, to trudno go obciążać kosztami. On tylko poinformował.