  • 1. Data: 2003-06-17 14:50:35
    Temat: Kupilem auto i nie wiem co dalej
    Od: Ynco <Y...@o...pl>

    Witam

    Kupilem sobie 'maluszka' i nie wiem co dalej mam zrobic-
    slyszalem ze jest jakies 2%, ale gdzie co i jak to nie mam pojecia.

    Pomozcie mi i wskazcie co mam zrobic i na jakie koszta mam sie
    przygotowac.

    Z gory serdeczne podziekowania za pomoc.
    Pozdrawiam
    Ynco

    P.S. Wiem ze musze go przerejestrowac, gdyz jest jeszcze na 'czarnyh
    blachach'

  • 2. Data: 2003-06-17 14:56:18
    Temat: Re: Kupilem auto i nie wiem co dalej
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "Ynco" <Y...@o...pl> napisal
    | Kupilem sobie 'maluszka' i nie wiem co dalej mam zrobic-
    | slyszalem ze jest jakies 2%, ale gdzie co i jak to nie mam pojecia.

    wizyta w US, wydz.kom. i ubezpieczenie - kolejnosc dowolna

  • 3. Data: 2003-06-17 14:58:36
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Ynco" <Y...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Kupilem sobie 'maluszka' i nie wiem co dalej mam zrobic-
    > slyszalem ze jest jakies 2%, ale gdzie co i jak to nie mam pojecia.

    idziesz z umowa kupna sprzedazy do swojego urzedu skarbowego i tam oplacasz
    umowe, z oplacona umowa idziesz do urzedu dzielnicowego do wydzialu
    komunikacji i przerejestrowujesz

    > Pomozcie mi i wskazcie co mam zrobic i na jakie koszta mam sie
    > przygotowac.

    przy maluchy to raczej nie za duze, jesli nie ma 15 lat to 2% od ceny
    rynkowej tego modelu, za przerejestrowanie okolo 100 pln moze troche wiecej
    za blachy, ogolnie zeby nie byc zdziiwionym wez ze 300 pln moze troche
    wiecej, w razie czego zostanie ci na zatankowanie i myjke :)

    > P.S. Wiem ze musze go przerejestrowac, gdyz jest jeszcze na 'czarnyh
    > blachach'

    musisz go przerejestrowac nie dlatego ze ma czarne blachy tylko dlatego ze
    zmienil wlasciciela :)

  • 4. Data: 2003-06-17 15:04:36
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał

    | idziesz z umowa kupna sprzedazy do swojego urzedu skarbowego i tam oplacasz
    | umowe,

    nie z umową, a deklarcją PCC-1

    z oplacona umowa idziesz do urzedu dzielnicowego do wydzialu
    | komunikacji i przerejestrowujesz

    podatek nie musi być zapłacony żeby auto przerejestrować

    | przy maluchy to raczej nie za duze, jesli nie ma 15 lat to 2% od ceny
    | rynkowej tego modelu,

    co za znaczenie ma wiek auta? istotne jest czy wartośc rynkowa przekracza 1000zł.

    za przerejestrowanie okolo 100 pln moze troche wiecej
    | za blachy, ogolnie zeby nie byc zdziiwionym wez ze 300 pln moze troche
    | wiecej, w razie czego zostanie ci na zatankowanie i myjke :)

    tego nie wiem

    | musisz go przerejestrowac nie dlatego ze ma czarne blachy tylko dlatego ze
    | zmienil wlasciciela :)

    a tu się zgadzam

  • 5. Data: 2003-06-17 15:26:06
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie z umową, a deklarcją PCC-1

    fukstycznie zapomnialem o tym, ale to na jedno wychodzi :) i tak by mu o tym
    powiedzieli w us

    > podatek nie musi być zapłacony żeby auto przerejestrować

    oj cos nie wydaje mi sie, mam wrazenie ze jest to wymagany dokument przy
    przerejestrowaniu, ale moge sie mylic

    > co za znaczenie ma wiek auta? istotne jest czy wartośc rynkowa przekracza
    1000zł.

    otoz znaczenie ma, do wieku 15 lat o ile dobrze pamietam, placisz od ceny
    rynkowej czyli z ich tabeli, powyzej tego wieku placisz od kwoty zawartej w
    umowie kupna sprzedazy

    tak mi powiedzial urzednik us

  • 6. Data: 2003-06-17 15:27:36
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > wizyta w US, wydz.kom. i ubezpieczenie - kolejnosc dowolna

    raczej nie dowolna :) nie zaplaci ubezpieczenie jak nie przerejestruje
    samochodu :), tzn zaplaci ale i tak po po rzereestrowaniu bedzie musial lezc
    tam jeszcze raz i doplacac, bo nastary dowo to mu tylko na miesiac
    ubezpiecza, przynajmniej kiedys tak bylo

  • 7. Data: 2003-06-17 16:39:21
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | tam jeszcze raz i doplacac, bo nastary dowo to mu tylko na miesiac
    | ubezpiecza, przynajmniej kiedys tak bylo

    "kiedyś" owszem, a "teraz" do ubezpieczenia wystarczy dowód własności pojazdu jakim
    jest umowa

  • 8. Data: 2003-06-17 16:42:47
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał
    | fukstycznie zapomnialem o tym, ale to na jedno wychodzi :) i tak by mu o tym
    | powiedzieli w us

    pewnie żeby powiedzieli, ale by tylko zabrał formularz i "dymał" do sprzedającego po
    podpis na deklaracji, i z powrotem do US

    | oj cos nie wydaje mi sie, mam wrazenie ze jest to wymagany dokument przy
    | przerejestrowaniu, ale moge sie mylic

    "kiedyś" owszem, zmieniło się to gdzieś we wrześniu zeszłego roku

> [...]
    | rynkowej czyli z ich tabeli, powyzej tego wieku placisz od kwoty zawartej w

    ale to było "własna" interpretacja urzędnika, nie ma to nic wspólnego z
    rzeczywistością

  • 9. Data: 2003-06-17 16:46:19
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > pewnie żeby powiedzieli, ale by tylko zabrał formularz i "dymał" do
    sprzedającego po
    > podpis na deklaracji, i z powrotem do US

    to fakt, powalilo ich teraz z tymi deklaracjami

    > "kiedyś" owszem, zmieniło się to gdzieś we wrześniu zeszłego roku

    dobrze wiedziec

    > ale to było "własna" interpretacja urzędnika, nie ma to nic wspólnego z
    > rzeczywistością

    skad ten wniosek?
    wydawal sie wiedziec co mowi, szczegolnie ze zwrocil na ten fakt uwage, w
    zwiazku z tym ze mojej fury w katalogu nie bylo :)

  • 10. Data: 2003-06-17 16:48:00
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > "kiedyś" owszem, a "teraz" do ubezpieczenia wystarczy dowód własności
    pojazdu jakim
    > jest umowa

    co nie zmienia postaci rzeczy ze w takim wypadku do ubezpieczalni bedzie
    musial latac dwa razy zamiast raz