  • 11. Data: 2003-06-17 17:52:15
    Temat: Re: Kupilem auto i nie wiem co dalej
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał

    | skad ten wniosek?
    | wydawal sie wiedziec co mowi, szczegolnie ze zwrocil na ten fakt uwage, w
    | zwiazku z tym ze mojej fury w katalogu nie bylo :)

    wniosek wynika z ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U.z 2000r. Nr 86
    poz. 959 z późn. zmian.) art 6 ust 1 pkt1 lit"c" - podstawę opodatkowania przy
    umowie
    sprzedaży stanowi wartość rynkowa prawa majątkowego - następnie art 6 ust. 2 -
    Wartość
    rynkową przedmiotu czynności cywilnoprawnej określa się na podstawie przeciętnych cen
    stosowanych w danej miejscowości w obrocie rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z
    uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia, z dnia dokonania tej czynności,, potem
    jeszcze ust 3 i 4.

    z niniejszego zapisu wynika że cena sprzedaży nie ma żadnego znaczenia, działa to w
    obie strony, jak się kupi za "tanio" to płaci się więcej, a jak za "drogo" to mniej,
    urzędnik przyjmujący deklarację NIE MA PRAWA podwyższać wartości, może co najwyżeszj
    poinformować że cena jest np. za niska i najprawdopodobniej US będzie prowadził
    postępowanie mające na celu ustalenie wartości rynkowej (co zresztą uważam jest
    bardzo
    wygodne dla obu stron zarówno UeSu jak i kupującego), nie wolno mu nie przyjąć
    prawidłowo wypełnionej deklaracji.

    wiek przedmiotu sprzedaży nie ma żadnego znaczenia, możliwe że "urzędnik" miał
    katalog
    typu Eurotax w którym są pojazdy do lat 15-tu i tak sobie "wymyślił"

  • 12. Data: 2003-06-17 18:45:31
    Od: "Gregory" <bolero~@poczta.fm>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał

    w umowie dałem paragraf ze koszty skarbowe ponosi kupujący.
    Czy ja tez coś bede musiał płacić fiskusowi??

    Pozdrawiam i sorki za wtrąenie do wątku
    GREGORY>

  • 13. Data: 2003-06-17 18:58:17
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gregory" <bolero~@poczta.fm> napisał
    | w umowie dałem paragraf ze koszty skarbowe ponosi kupujący.
    | Czy ja tez coś bede musiał płacić fiskusowi??

    z kupującym oczywiście sporządziłeś deklarację PCC-1?
    podatek wynosi 2% od wartości rynkowej
    Podatek jest solidarny, zobowiązanie wobec jednej Strony czynności wygasa w momencie
    zapłaty podatku przez drugą Stronę.
    Zapis w umowie że płaci druga Strona dla UaSu nie ma znaczenia, ewentualnie na
    podstawie takiego zapisu w umowie można potem dochodzić w sądzie swoich racji na
    drodze cywilnej...

  • 14. Data: 2003-06-17 19:31:39
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    ok tak mowi ustawa, ale cene rynkowa musza skads wziac, moze te ich
    informatory opiewaja do konkretnego wieku pojazdow i stad jego stwierdzenie?

  • 15. Data: 2003-06-17 19:57:23
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał
    | ok tak mowi ustawa, ale cene rynkowa musza skads wziac, moze te ich
    | informatory opiewaja do konkretnego wieku pojazdow i stad jego stwierdzenie?

    przeczytaj mój post do końca
    pozatym wartość ustala biegły, nie urzędnik zza biurka, on tylko może "zaproponować"

  • 16. Data: 2003-06-17 20:26:21
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > przeczytaj mój post do końca
    > pozatym wartość ustala biegły, nie urzędnik zza biurka, on tylko może
    "zaproponować"

    przeczytalem i wlasnie o to mi chodzi, przeciez jak przyjede z samochodem
    ktorego wiek przekracza zakres katalogu, to nie bedzie lecial do
    rzeczoznawcy no nie?

    bo niby kto mialby za jego ocene zaplacic? napewno nie petent

    chodzi mi o to ze to moze jakies wenwetrzne rozporzadzenie, albo po prostu
    zakres informatorow

  • 17. Data: 2003-06-18 04:36:29
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał
    | przeczytalem i wlasnie o to mi chodzi, przeciez jak przyjede z samochodem
    | ktorego wiek przekracza zakres katalogu, to nie bedzie lecial do
    | rzeczoznawcy no nie?

    może skonsultować wartość z biegłym telefonicznie...

    | bo niby kto mialby za jego ocene zaplacic? napewno nie petent

    jest w ustawie, jeżeli wycena przekroczy o 33% wartość zadeklarowaną, to koszty
    wyceny
    pokrywają Strony czynności

    | chodzi mi o to ze to moze jakies wenwetrzne rozporzadzenie, albo po prostu
    | zakres informatorow

    w tym kraju wszystko jest możliwe ;-))
    ale trochę to nielogiczne np. kupujesz Porsche 911 z 1990 czyli > niż 15 lat za
    1000zł. i nikt nie ustala wartości - nie wydaje mi się

  • 18. Data: 2003-06-18 11:39:06
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > w tym kraju wszystko jest możliwe ;-))
    > ale trochę to nielogiczne np. kupujesz Porsche 911 z 1990 czyli > niż 15
    lat za
    > 1000zł. i nikt nie ustala wartości - nie wydaje mi się

    z 1990 to raczej mniej niz 15 lat :) mamy dopiero 2003 :)

    ale tak na powaznie to nie wiem co oni kombinuja

  • 19. Data: 2003-06-18 15:18:39
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    | z 1990 to raczej mniej niz 15 lat :) mamy dopiero 2003 :)

    ups..