  • 1. Data: 2003-06-17 15:06:33
    Temat: procedura w banku- polecenie przelewu
    Od: "awe" <a...@w...pl>

    Chcialem sie zapytac jak to jest. Przychodzi pewien Pan do banku. Ma wobec
    mnie zobowiazanie i wydaje polecenie przekazania okreslonej sumy pieniedzy
    ze swojego konta na moje konto jako osoby ktora ma w stosunku do niego
    okreslone roszczenie pieniezne.
    Co sie dzieje w banku? Czy bank przyjmuje takie polecenie nawet jesli na
    koncie nie ma takich pieniedzy i wydaje pokwitowanie ze przyjal to polecenie
    do realizacji? Czy tez najpierw sprawdza czy na koncie sa takie pieniadze i
    dopiero wtedy przyjmuje je do realizacji?
    Otoz ten Pan chce przyjsc zaraz z banku do notariusza z takim dokumentem
    bankowym, okazac mi je i zabrac od notariusza (polecony przez niego
    notariusz), potwierdzone notarialnie moje zrzeczenie sie roszczen, w ktorym
    jest napisane "potwierdzam odbior".
    Cos tu chyba jest nie tak. Przeciez nie moge potwierdzic odbioru pieniedzy
    skoro pokazuje mi kwit, ale z pewnoscia moglbym wydac takie potwierdzenie
    po wplynieciu pieniedzy na moje konto bankowe.
    Mam wrazenie ze chce mnie oszukac. Czy sa jakies pulapki?
    Czy istnieje sytuacja w ktorej wydaje on polecenie przelania pieniedzy na
    moje konto, dostaje od banku potwierdzenie wydania takiej dyspozycji,
    zabiera od notariusza dokument w ktorym potwierdzam odbior pieniedzy i
    zwalniam go z roszczen a te pieniadze nie wplywaja na moje konto?

    awe

  • 2. Data: 2003-06-17 15:30:42
    Temat: Re: procedura w banku- polecenie przelewu
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "awe" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    ty idz z nim do banku i wtedy bedziesz pewien, ze pieniadze zostaly
    przelane, najlepiej niech to bedzie eliksir, czy jak sie tam naywa ten
    przelew natychmiastowy, zapytaj sie jeszcze o mozliwosci odwolania takiego
    przelewu w banku

  • 3. Data: 2003-06-17 15:51:42
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "awe" <a...@w...pl> writes:

> [...]
    > do realizacji? Czy tez najpierw sprawdza czy na koncie sa takie pieniadze i
    > dopiero wtedy przyjmuje je do realizacji?

    Różnie może być. Zazwyczaj bank nie przyjmie polecenia przelewu jeśli
    nie ma środków ale nie ma na to pełnej gwarancji.

    Co więcej, niekiedy już złożone zlecenie przelewu można odwołać.

> [...]
    > zabiera od notariusza dokument w ktorym potwierdzam odbior pieniedzy i
    > zwalniam go z roszczen a te pieniadze nie wplywaja na moje konto?

    Może się to zdarzyć.

    Insza inszość, że ów pan też ma się czego obawiać - przecież może się
    okazać że on Ci przeleje kasę a ty nie podpiszesz kwitka.

    Kiedyś żyłem w złudzeniu, że do rozwikływania takich konfliktów służą
    właśnie notariusze (wot, notariusz przyjmuje pieniądze od jednej
    strony, bierze odpowiedni podpis, wypłaca je drugiej stronie)...

  • 4. Data: 2003-06-17 15:53:12
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > przelane, najlepiej niech to bedzie eliksir, czy jak sie tam naywa
    > ten przelew natychmiastowy, zapytaj sie jeszcze o mozliwosci

    Pewność, to będzie miał co najwyżej jeśli sam założy konto w tym samym
    banku i od razu sprawdzi że środki na nie weszły (co może zresztą nie
    być takim głupim rozwiązaniem, w wielu bankach da się założyć konto na
    poczekaniu a włącznie z przelewem na zewnątrz i likwidacją następnego
    dnia kosztuje to grosze).

  • 5. Data: 2003-06-17 18:13:29
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski"
    > Pewność, to będzie miał co najwyżej jeśli sam założy konto w tym samym
    > banku i od razu sprawdzi że środki na nie weszły

    dokladnie tak - ja tak kiedys zrobilem
    zamiast przelewu mozesz wtedy sie z nim umowic ze on wyplaca, ty wplacasz a
    pani kasjerka nawet nie musi forsy liczyc. Rachunek w tym samym oddziale to
    rozwiazanie doskonałe i jedyne np dla walut.
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-06-17 18:29:40
    Temat: Odp: procedura w banku- polecenie przelewu
    Od: "bubu" <j...@p...fm>

    Użytkownik awe <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bcnaue$jq2$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    pieniedzy
    > ze swojego konta na moje konto jako osoby ktora ma w stosunku do

    U notariusza jest już spisana umowa lecz nie podpisana .Będzie
    podpisana gdy
    obaj przyjdziecie z banku i ty będziesz miał w ręku wyciąg z TWOJEGO
    konta
    o wpłynięciu całej kwoty przelewu (Natychmiast) .
    Najlepiej jest jak macie obaj konta w tym samym banku nawet tylko dla
    tej jednej
    transakcji.
    Na dokonywanym przelewie koniecznie wisane musi być : tytułem zakupu
    nieruchomości
    w Warszawie przy ul. Marchewkowej 45.
    U notariusza okazujesz , że pieniądze wpłynęły na TWOJE konto i
    możecie dopiero teraz podpisywać
    akt notarialny.Notariusz wpisuje do aktu notarialnego wypis z
    potwierdzenia przelewu.
    Tak kupowałem i sprzedawałem 2 nieruchomości. Ta procedura jest
    bezpieczna.

  • 7. Data: 2003-06-17 19:59:12
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > potwierdzenia przelewu.
    > Tak kupowałem i sprzedawałem 2 nieruchomości. Ta procedura jest

    A jak sprzedajacy otrzyma kasę a aktu notarialnego nie podpisze ?

    Karol

  • 8. Data: 2003-06-17 21:56:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie pokwitowaniem dla tamtego będzie sam przelew, więc w jego żądaniu
    dodatkowego notarialnego zrzeczenia się przez Ciebie długu wietrzę jakiś
    podstęp. Skoro chce być taki akuratny, to po prostu niech zwróci Ci
    należność czekiem potwierdzonym przez Bank. Wówczas może Ci go wręczyć u
    notariusza i nie ma sprawy. Jak bank mu potwierdzi czek, to zablokuje środki
    finansowe na koncie do wysokości potwierdzenia. Nie powinno być kłopotu z
    wypłatą pieniędzy.

  • 9. Data: 2003-06-17 22:17:49
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

> [...]

    > po wplynieciu pieniedzy na moje konto bankowe.
    > Mam wrazenie ze chce mnie oszukac. Czy sa jakies pulapki?

    Nie znam sie na prawie, ale przy sprzedazy mieszkania
    przez znajomego wiem, ze byl zapis o mniej wiecej takim sensie
    (niestety nie mam egzemplarza umowy):
    Umowa bedzie wiazaca, jezeli kwota xxx pln wplynie na konto
    xxxx do dnia xxxx. W przeciwnym razie umowa traci moc.

    Umowa byla podpisana przed wizyta w banku. Kolega
    nie ogladal zadnych kwitkow z banku, tylko za jakis czas
    sprawdzil czy pieniadze sa na koncie (byly).

    Moze zapytaj notariusza o taka mozliwosc i jak to
    zapisac w umowie.

    Marcin

  • 10. Data: 2003-06-17 23:12:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem takiej możliwości nie ma w wypadku nieruchomości. Pomijając
    zapis artykułu 157 kc, to dopiero byłoby zamieszanie. No to po podpisaniu
    umowy kto jest właścicielem mieszkania?

    Kodeks Cywilny:
    Art. 157. § 1. Własność nieruchomości nie może być przeniesiona pod
    warunkiem ani z zastrzeżeniem terminu.