  • 121. Data: 2015-07-06 14:40:11
    Temat: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-07-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    >Na zero?

    No nie, cena tegoz DVD ... u dystrybutora :-)

    >Ani tego, ani tego nie da się wycenić.

    No, jakby bylo wiadomo ile, to by mozna, ale jak przylapano raz ?

    J.

  • 122. Data: 2015-07-06 15:20:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-07-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    > [...]
    >
    > No nie, cena tegoz DVD ... u dystrybutora :-)

    A czemu ta cena?
    Czemu nie cena biletu do kina?
    Czemu nie cena wypożyczenia np. na ipla/kinoplex/cineman?
    I skąd w ogóle pomysł, że byłaby dana osoba zainteresowana kupnem?

    Nie da się tego wycenić. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 123. Data: 2015-07-06 17:11:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-07-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A czemu ta cena?
    >Czemu nie cena biletu do kina?

    Bo to jest kopia tegoz DVD, a nie kopia biletu :-)

    >Czemu nie cena wypożyczenia np. na ipla/kinoplex/cineman?
    >I skąd w ogóle pomysł, że byłaby dana osoba zainteresowana kupnem?

    Skoro nie byla, to bylo nie ogladac, albo pojsc do kina czy
    wypozyczalni :-)

    >Nie da się tego wycenić. :)

    Wycenic to sie da - ile pobran, tyle nielegalnych kopii :-)

    Tylko:
    a) jak znalezc ile bylo tych pobran ?
    b) na ile wycenic pobierajacych, ktorzy tylko pare fragmentow pobrali
    ... a reszte z innego zrodla ..

    J.

  • 124. Data: 2015-07-07 11:42:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer"
    >
    > Bo to jest kopia tegoz DVD, a nie kopia biletu :-)

    Nie wypada się nie zgodzić.

    > Skoro nie byla, to bylo nie ogladac, albo pojsc do kina czy wypozyczalni :-)

    Jak wyżej.

    ALE:

    > Wycenic to sie da - ile pobran, tyle nielegalnych kopii :-)

    A z jakiej okazji ma płacić za pobierających?
    Przecież to oni mają zapłacić.
    Sam wyżej napisałeś :)
    Rozpowszechniający, taki dystrybutor, zarabia przecież tylko
    marżę (od różnicy ceny między hurtem a detalem, w uproszczeniu).

    > Tylko:
    > a) jak znalezc ile bylo tych pobran ?
    > b) na ile wycenic pobierajacych, ktorzy tylko pare fragmentow pobrali
    > ... a reszte z innego zrodla ..

    Też.
    Pytanie jest inne - czy złapanie i zmuszenie do zapłaty "ceny
    łącznej" przez udostępniającego miałoby skutkować legalizacją
    kopii?
    (wszak szkody już nie będzie :>)

    <OT>
    Dodam, że "od zawsze" zmierzam do zupełnie innego wniosku, dotyczącego
    wszystkich przestępstw "na szkodę" (w szczególności szkodę materialną),
    a obejmującą fakt, że w praktyce, przy niskich szkodach w szczególności,
    "naprawienie szkody" (o ile w ogóle zostanie orzeczone) NIJAK nie obejmuje
    "naprawienia szkody", a w najlepszym wypadku "naprawienie bezspornych
    szkód bezpośrednich".
    Mam na myśli głównie szkody drobne, te o których taki jeden polityk
    mawia(ł) że "znikoma szkodliwość społeczna to duża szkodliwość
    prywatna" :P

    pzdr, Gotfryd