    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 7 Jul 2015 11:42:53 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    <Pine.WNT.4.64.1507041024030.3556@quad>
    <559a16d2$0$8370$65785112@news.neostrada.pl>
    <559a5d38$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <559a7736$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <559a9aad$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>

    On Mon, 6 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer"
    >
    > Bo to jest kopia tegoz DVD, a nie kopia biletu :-)

    Nie wypada się nie zgodzić.

    > Skoro nie byla, to bylo nie ogladac, albo pojsc do kina czy wypozyczalni :-)

    Jak wyżej.

    ALE:

    > Wycenic to sie da - ile pobran, tyle nielegalnych kopii :-)

    A z jakiej okazji ma płacić za pobierających?
    Przecież to oni mają zapłacić.
    Sam wyżej napisałeś :)
    Rozpowszechniający, taki dystrybutor, zarabia przecież tylko
    marżę (od różnicy ceny między hurtem a detalem, w uproszczeniu).

    > Tylko:
    > a) jak znalezc ile bylo tych pobran ?
    > b) na ile wycenic pobierajacych, ktorzy tylko pare fragmentow pobrali
    > ... a reszte z innego zrodla ..

    Też.
    Pytanie jest inne - czy złapanie i zmuszenie do zapłaty "ceny
    łącznej" przez udostępniającego miałoby skutkować legalizacją
    kopii?
    (wszak szkody już nie będzie :>)

    <OT>
    Dodam, że "od zawsze" zmierzam do zupełnie innego wniosku, dotyczącego
    wszystkich przestępstw "na szkodę" (w szczególności szkodę materialną),
    a obejmującą fakt, że w praktyce, przy niskich szkodach w szczególności,
    "naprawienie szkody" (o ile w ogóle zostanie orzeczone) NIJAK nie obejmuje
    "naprawienia szkody", a w najlepszym wypadku "naprawienie bezspornych
    szkód bezpośrednich".
    Mam na myśli głównie szkody drobne, te o których taki jeden polityk
    mawia(ł) że "znikoma szkodliwość społeczna to duża szkodliwość
    prywatna" :P

    pzdr, Gotfryd