  • 111. Data: 2015-07-02 22:09:17
    Temat: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 1 Jul 2015 18:34:56 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Z drugiej strony sad moze uznac, ze plik o nazwie
    > "jak_wybudować_portal_międzywymiarowy_dvdrip_800x472
    .avi" i
    dlugosci
    > 700MB, to jest film podany w pozwie, a nie radosna tworczosc powoda

    Taaa, chciałbym to zobaczyć " jak.sąd to "uznaje".

    --
    Marek

  • 112. Data: 2015-07-03 01:12:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.07.2015 o 18:34, J.F. pisze:

    > W tych torrentach jest chyba suma kontrolna (SHA), wiec z duza doza
    > prawdopodobienstwa mozna stwierdzic, ze to ten film ... o ile sie ma ten
    > plik i potrafi odtworzyc.

    Biorąc pod uwagę drastyczną różnicę rozmiarów pomiędzy kluczem a danymi
    - kolizje są nieuniknione.

    Na jakiej podstawie?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 113. Data: 2015-07-03 11:16:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    >Biorąc pod uwagę drastyczną różnicę rozmiarów pomiędzy kluczem a
    >danymi - kolizje są nieuniknione.

    I tak, i nie. SHA-1 ma 160-bitowy skrot, co oznacza 2^160 roznych
    plikow ... ~10^40 na kazdego mieszkanca planety.

    Jesli nie bedziesz torrentowal masowo losowych plikow to szansa na
    kolizje jest mala.
    Jesli dodac, ze interesuja nas pliki o rozmiarze kilkaset MB, to
    a) malo takich plikow wytwarzasz ... ale moze sie zmieni, wszak mozna
    wszystko filmowac, albo zapisy z paru kamer monitoringu upubliczniac
    b) ale nie masz takiego duzego twardziela :-)

    .avi" i

    >Na jakiej podstawie?

    Bo wydaje mu sie to wystarczajaco udowodnione, i prosze tu panie Lawa
    bzdur sadowi nie wciskac, ze to jest film komunii, czy plik swapu z
    Windowsa, dla niepoznaki tak nazwany.

    Jakby tak sad mial kazdego wykretu sluchac - to przeciez nie ma dowodu
    ze nie masz sobowtora i rozpoznanie przez swiadkow nic nie znaczy, ich
    zegarki atestu nie maja, wiec godzina zdarzenia niepewna, a na inna
    masz alibi, odciski palcow - a gdzie dowod, ze nie ma dwoch takich
    samych ?

    J.

  • 114. Data: 2015-07-04 10:24:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Jun 2015, jureq wrote:

    > W kwestii formalnej: już nie - TK się właśnie wypowiedział na ten temat.

    :O
    Przeoczyłem, masz pod ręką jakiś link?

    pzdr, Gotfryd

  • 115. Data: 2015-07-05 13:35:18
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Na trochę ucichłem, bo chciałem odpocząć od sprawy. Żeby nie wyszło na to, że
    rozdmuchałem temat i przestałem się nim interesować, informuję jak wygląda bieżąca
    sytuacja. Jeszcze przed ostatecznym terminem podanym w wezwaniu (18.06) wysłałem do
    tej firmy windykacyjnej list polecony, w którym wyjaśniłem, że nie pobierałem ani nie
    udostępniałem tego filmu, w związku z czym nie zamierzam niczego im płacić, a w
    przypadku otrzymania od nich kolejnego pisma zamierzam złożyć doniesienie do
    prokuratury o próbie wyłudzenia. Od 18.06 do dziś nie otrzymałem żadnej nowej
    przesyłki w tej sprawie. Oczywiście nie łudzę się, że temat jest już zamknięty, ale
    przy okazji mam jeszcze takie pytania natury ogólnej:

    1. czy można odpowiadać za "historyczną" zawartość swojego dysku twardego? Mnie
    akurat ten problem nie dotyczy, ale załóżmy, że ktoś kiedyś miał na dysku i używał
    nielegalnej wersji jakiegoś drogiego oprogramowania, po czym sformatował dysk i
    więcej nie grzeszył. Przypuśćmy, że ileś miesięcy czy lat później odpowiednie służby
    chcą mu z jakiegoś powodu przetrzepać dysk i natykają się na ślad wspomnianej
    aplikacji, której kiedyś używał. Czy może za to beknąć? Przecież może się okazać, że
    jakiś dobry wujek dał nam w prezencie niepotrzebny mu już stary komputer i co -
    możemy kiedyś ponosić konsekwencje tego, że wujaszek trzymał w przeszłości na dysku
    jakieś niedozwolone materiały, a przed oddaniem nam sprzętu nie był na tyle
    przezorny, żeby globalnie zamazać zawartość dysku, a jedynie go sformatował?

    2. skoro obecnie nie toczy się przeciwko mnie żadne postępowanie (a przynajmniej nic
    o tym nie wiem), to mogę dowolnie ingerować w zawartość swojego dysku twardego, czy
    może tego typu zabiegi będą w razie czego interpretowane jako okoliczność obciążająca
    i próba usuwania "dowodów przestępstwa"? Konkretnie: czy teraz, jeśli najdzie mnie
    taka ochota, mogę niezależnie od powodów do woli formatować/zerować itp. dysk twardy
    swojego komputera, czy też lepiej tego nie robić, bo potem mi zarzucą "zacieranie
    śladów"?

  • 116. Data: 2015-07-05 14:28:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-07-15 o 13:35, Piotrek pisze:

> [...]
    > niedozwolone materiały, a przed oddaniem nam sprzętu nie był na tyle
    > przezorny, żeby globalnie zamazać zawartość dysku, a jedynie go

    Po pierwsze jest coś takiego, jak dobrowolne odstąpienie od
    przestępstwa. Po drugie jest coś takiego, jak przedawnienie. Po trzecie,
    to na organach ścigania ciąży obowiązek udowodnienia, że to Ty
    instalowałeś i używałeś te programy. W praktyce nikt się takich rzeczy
    nie czepia poza nielicznymi wyjątkami.

> [...]
    > formatować/zerować itp. dysk twardy swojego komputera, czy też lepiej
    > tego nie robić, bo potem mi zarzucą "zacieranie śladów"?

    Możesz.

  • 117. Data: 2015-07-06 07:49:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 04 Jul 2015 10:24:39 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > :O Przeoczyłem, masz pod ręką jakiś link?

    Wyrok:

    http://trybunal.gov.pl/rozprawy/wyroki/art/8389-praw
    o-autorskie-ochrona-majatkowych-praw-autorskich-odsz
    kodowanie/

    Omówienie:

    http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunikaty-prasowe/k
    omunikaty-po/art/8390-prawo-autorskie-ochrona-majatk
    owych-praw-autorskich-odszkodowanie/

  • 118. Data: 2015-07-06 12:49:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >Omówienie:
    >http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunikaty-prasowe/
    komunikaty-po/art/8390-prawo-autorskie-ochrona-majat

    Czy nalezy to rozumiec tak, ze TK bedzie kwestionowal wszelkie
    wielokrotnosci, czyli, ze autor ma prawo tylko do bezposredniej kwoty
    straty ?

    No ale w sprawach sadowych nie TK orzeka, chyba, zeby tak spokojnie
    poczekac az sad zarzadzi 3-krotna kwote, potem na podstawie w/w
    orzeczenia o kasacje wyroku wystapic ... i moze zdazy sie przedawnic
    :-)

    Tak czy inaczej - o ile ktos np sciagnal sobie film na komputer,
    zamiast kupic dvd, to strata jest w miare latwa do wycenienia, o tylko
    rozpowszechnianie przez torrent, gdy nie wiadomo ich ile
    rozpowszechnil ...to jak to wycenic ?

    J.

  • 119. Data: 2015-07-06 12:51:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jul 2015, jureq wrote:

    > Omówienie:
    >
    > http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunikaty-prasowe/k
    omunikaty-po/art/8390-prawo-autorskie-ochrona-majatk
    owych-praw-autorskich-odszkodowanie/

    Dzięki.
    Swoją drogą, *TA* sprawa (poprzednia cena jest znana, ceny wobec innych
    podmiotów sąd może ustalić, a przede wszystkim - nie dochodzi konieczność
    prowadzenia "śledztwa dowodowego" przeciw sprawcy) rzeczywiście wzbudza
    wątpliwości.
    No ale wyrok (stwierdzający że przepis jest zły - i nic to, że jest
    zły "dla takich przypadków", bo znaczy że jest zły i już) stwierdza
    co stwierdza :)

    pzdr, Gotfryd

  • 120. Data: 2015-07-06 13:03:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-07-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Tak czy inaczej - o ile ktos np sciagnal sobie film na komputer,
    > zamiast kupic dvd, to strata jest w miare latwa do wycenienia

    Na zero?

    > o tylko rozpowszechnianie przez torrent, gdy nie wiadomo ich ile
    > rozpowszechnil ...to jak to wycenic ?

    Ani tego, ani tego nie da się wycenić.

    --
    Wojciech Bańcer