  • 11. Data: 2005-12-08 10:25:21
    Temat: Re: Kto przehanlowal moje dane osobowe?!
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hpcep1l9af86e6dtan97v531c2b3uot6rc@4ax.com...
> [...]
    > przetwarzaniu i przekazywaniu (!) danych w celach marketingowych. Co
    > prawda przy podpisywaniu takiej umowy natychmiast zastrzegałem brak
    > zgody i zostało to zaznaczane w ich systemach komputerowych, jednak
    > nie mam żadnego potwierdzającego dokumentu na papierze.
    >
    > Proszę, poradźcie jak ustalić źródło przecieku? Nie chciałbym robić z
    > tego sprawy sądowej bo nie bardzo mam na to czas i pieniądze.
    > Natomiast bardzo zależałoby mi na ustaleniu źródła - kto przekazał
    > (sprzedał?) im moje dane? Jak się do tego zabrać? Byłbym wdzieczny za

    masz lub miales konto w PKO ?

    P.

  • 12. Data: 2005-12-08 14:59:28
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Arek" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Natomiast bardzo zależałoby mi na ustaleniu źródła - kto przekazał
    > (sprzedał?) im moje dane? Jak się do tego zabrać? Byłbym wdzieczny za

    na mój gust ktoś kto cie zna podał w ankiecie twoje dane - być może nawet
    jako ankieter.
    Ankietowany nagradzany jest za wypełnienie ankiety upominkiem, gdy poda dane
    osobowe (jak wskazuje praktyka, nie koniecznie swoje), ankieter dostaje kase
    od każdej ankiety, gdzie są podane dane osobowe.

    Bank raczej by się nie odważył.

    Rozpuść wici, czy ktoś w twoim otoczeniu nie był ankieterem - jeśli chcesz
    się bawić w detektywa, ew. czy ktoś nagle nie dostał gadzetu w postaci
    czerwonej bandamki czy czegoś podobnego.

    A co do firmy tytoniowej - zarządaj usunięcia danych osobowych,
    argumentując, że nie wyrażałeś zgody na ich przetwarzanie, pod rygorem
    skargi do GIODO

    p.
    W,

  • 13. Data: 2005-12-08 16:53:30
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On Thu, 8 Dec 2005 11:25:21 +0100, "Przemek R..."
    .pl> wrote:

    >masz lub miales konto w PKO ?

    Konta nie mam (i nigdy tam nie miałem), natomiast jakąś niewielką
    lokatę to i owszem. Czyżbyś miał złe doświadczenia z PKO pod tym
    względem?

    A.

  • 14. Data: 2005-12-08 17:10:09
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On Thu, 8 Dec 2005 15:59:28 +0100, "Wirtualna" <w...@w...pl>
    wrote:

    >na mój gust ktoś kto cie zna podał w ankiecie twoje dane - być może nawet
    >jako ankieter.

    Też o tym myślałem, ale zupełnie nie pasuje mi to do moich znajomych.

    >Bank raczej by się nie odważył.

    Mimo wszystko przejrzę jeszcze raz umowy i do tych które mają to
    "szablonowe" zdanie, wystosuję stosowne pisma - teraz widzę że pewne
    rzeczy dobrze jest mieć na papierze.

    >A co do firmy tytoniowej - zarządaj usunięcia danych osobowych,
    >argumentując, że nie wyrażałeś zgody na ich przetwarzanie, pod rygorem
    >skargi do GIODO

    Z usunięciem to raczej nie będzie problemu - w tej reklamie mi "grożą"
    że jak im nie prześlę kopii dowodu osobistego to z przykrością usuną
    moje dane i nie będę już mógł brać udziału w ich "programach" :-D
    Więc bardziej zależy mi na ustaleniu "dostawcy" danych niż na
    szarpaniu się z firmą tytonioową...

    A.

  • 15. Data: 2005-12-08 17:24:22
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On Wed, 07 Dec 2005 23:50:41 +0100, Marta Wieszczycka
    <m...@N...pl> wrote:

> [...]
    >Jeżeli tego nie zrobiła i najpierw wysłała do Ciebie materiały
    >reklamowe, w których nota bene "zapomniała" o podaniu Ci niezbędnych
    >informacji, to złamała ustawę o ochronie danych osobowych.
    >
    >1. Jeżeli zatem chcesz dowiedzieć się tego, co firma i tak miała
    >obowiązek Ci przekazać, to zwróć się do nich pisemnie.
    >
    >2. Jeżeli nie chcesz więcej otrzymywać od nich przesyłek, to możesz od
    >razu dołączyć do tego pisma sprzeciw, z którego będzie wynikało, że nie
    >życzysz sobie wykorzystywania Twoich danych osobowych w celach
    >marketingowych. Taki sprzeciw będzie skuteczny.

    Chyba najlepiej będzie tak zrobić, ale muszę najpierw przejrzeć tą
    ustawę, powołanie się na stosowny paragraf potrafi czasem zdziałać
    cuda :)

    >3. Jeżeli natomiast bardzo Cię to zirytowało i chcesz "coś z tym
    >zrobić", to możesz jednocześnie złożyć skargę w Departamencie Skarg GIODO.

    A z tym to poczekam, zobaczę co odpiszą. Jeśli nie będą "kręcić" i
    wskażą źródło to chyba im odpuszczę... Wtedy będę się zastanawiał co
    zrobić z "dostawcą" danych - bardziej jestem zeźlony na tego kto im je
    przekazał.

    A.

  • 16. Data: 2005-12-09 12:40:54
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> wrote:

    > Konta nie mam (i nigdy tam nie miałem), natomiast jakąś niewielką
    > lokatę to i owszem. Czyżbyś miał złe doświadczenia z PKO pod tym
    > względem?

    tak, Zarowbno Wiess w radiu zet poruszyl ten problem jak i .. moja babcia
    ktora stala sie ofiara,
    a kazda inna nstytuacja odpada gdyz jako adres korespondecyjny w momencie
    wyjazdu do stanow
    tylko w tym banku podala nasz adres.

    P.

  • 17. Data: 2005-12-09 18:40:02
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On Fri, 9 Dec 2005 13:40:54 +0100, "Przemek R..."
    .pl> wrote:

> [...]
    >ktora stala sie ofiara,
    >a kazda inna nstytuacja odpada gdyz jako adres korespondecyjny w momencie

    Dobrze wiedzieć, dostaną stosowne pisemko.

    A.

  • 18. Data: 2005-12-09 18:44:03
    Od: Arek <a...@g...pl>

    Dziękuję uczestnikom dyskusji za cenne wskazówki (nawet te mniej
    poważne ;-)

    Pozdrawiam
    A.