  • 1. Data: 2005-12-07 18:46:24
    Temat: Porażająca przewaga głosów we wspólnocie mieszkaniowej
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Witam,
    Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej, w której dwie osoby mają 74%
    głosów na walnym zgromadzeniu. Czy takie praktyki są legalne? Czy
    spółdzielni mieszkaniowej wolno było doprowadzić do takiego stanu rzeczy?
    Gdy wchodziłem w tę wspólnotę, nie zostałem poinformowany o takim
    rozkładzie głosów.
    Pytam ponieważ wszelkie głosowania w tej wspólnocie nie mają sensu, gdyż
    tych dwoje wystarczą do każdego przedsięwzięcia.... Jak sobie z tym
    poradzić?
    Nie chcę na razie przestać tam mieszkać.

    --
    pzdr
    Agryppa

    Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
    http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
    .asc

  • 2. Data: 2005-12-07 19:02:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Pytam ponieważ wszelkie głosowania w tej wspólnocie nie mają sensu, gdyż
    > tych dwoje wystarczą do każdego przedsięwzięcia.... Jak sobie z tym
    > poradzić?

    Ustawa o własności lokali, art. 25:
    1. Właściciel lokalu może zaskarżyć uchwałę do sądu z powodu jej
    niezgodności z przepisami prawa lub z umową właścicieli lokali albo jeśli
    narusza ona zasady prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną lub w
    inny sposób narusza jego interesy.
    1a. Powództwo, o którym mowa w ust. 1, może być wytoczone przeciwko
    wspólnocie mieszkaniowej w terminie 6 tygodni od dnia podjęcia uchwały na
    zebraniu ogółu właścicieli albo od dnia powiadomienia wytaczającego
    powództwo o treści uchwały podjętej w trybie indywidualnego zbierania
    głosów.
    2. Zaskarżona uchwała podlega wykonaniu, chyba że sąd wstrzyma jej
    wykonanie
    do czasu zakończenia sprawy.

  • 3. Data: 2005-12-07 19:16:38
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Alek wrote:
    [...]
    > Ustawa o własności lokali, art. 25:
    > 1. Właściciel lokalu może zaskarżyć uchwałę do sądu [...]
    Dziekuję.
    Czy takie zgłoszenie do sądu i przebieg sprawy podlega opłacie z mojej
    strony? Jeśli tak, to do bani... :-)

  • 4. Data: 2005-12-07 19:30:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Czy takie zgłoszenie do sądu i przebieg sprawy podlega opłacie z mojej
    > strony? Jeśli tak, to do bani... :-)

    A co byś chciał, za darmochę? Ale jeśli się nie mylę to wpis nie jest zbyt
    wysoki, chyba stówka. Czy to dużo czy mało to zależy od tego w jakiej
    sprawie ta uchwała i jaki twój interes na tym cierpi. Ale wystarczy żeby
    powstrzymać cię przed pieniactwem.

  • 5. Data: 2005-12-07 19:47:42
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Alek wrote:
    [...]
    > A co byś chciał, za darmochę?
    Rozmawiałem z adwokatem ale w innej sprawie. Facet studiował troszkę poza
    naszym krajem. Powiedział, że ludzie u nas nie zdają sobie sprawy, że ich
    podatki powinny za coś płacić. Dlatego tak, chciałbym "za darmochę".

    > Ale jeśli się nie mylę to wpis nie jest zbyt
    > wysoki, chyba stówka.
    Dużo.
    Znasz może odpowiedź na pytanie czy coś takiego jak 74% głosów w dwóch
    rękach jest legalne? We wspólnocie jest 14 udziałowców... to naprawdę
    męcząca sytuacja.

  • 6. Data: 2005-12-07 22:12:51
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Agryppa napisał(a):

    > Znasz może odpowiedź na pytanie czy coś takiego jak 74% głosów w dwóch
    > rękach jest legalne? We wspólnocie jest 14 udziałowców... to naprawdę
    > męcząca sytuacja.

    Jest legalne . Ale też jest możliwość głosowania na zasadzie : jeden
    właściciel - jeden głos.
    Nie udziałami.
    Poczytaj sobie ustawę.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-12-08 16:51:29
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dn7ame$1to$2@news.onet.pl>, Agryppa wrote:
> [...]
    > Pytam ponieważ wszelkie głosowania w tej wspólnocie nie mają sensu, gdyż
    > tych dwoje wystarczą do każdego przedsięwzięcia.... Jak sobie z tym

    Polecam Ustawę o Własności Lokali. Wszystko tam znajdziesz.

    Renata